Carnivoor eten

Invriezen vernietigt nutriënten, bacteriën en enzymen en het haalt de levenskracht uit het vlees. Bovendien smaakt vlees nadat het is ingevroren geweest veel minder dan niet ingevroren geweest vlees. En het is niet nodig want zoals ik al eerder zei, vlees (spiervlees, daaronder versta ik ook hart) blijft echt wekenlang goed.
Boter blijft ook heel lang goed, ik bestel altijd 7,5 kilo in een keer, dat wordt in gekoeld transport naar mij toegestuurd en daar doe ik meer dan 3 maanden mee.
Maw 3 maanden in koelkast en niet ingevroren ?
 
Maw 3 maanden in koelkast en niet ingevroren ?
Ja, maar dat geeft niet hoor! Als je van verrassingen houd dan is dat juist geweldig.

Dat gaat zo: 'Ga met je vork in de aanslag bij de koelkast zitten en open l a n g z a a m de deur, dat wat er het eerst uit komt lopen is de klos!
Smakelijk eten.
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Nou, eerlijk gezegd laat ik de ribeye en entrecote wel links liggen, dat kan bruintje gewoon niet betalen. Heel soms koop ribeye bij een zelfslachtende slager in de buurt en daar betaal ik 24,50 per kilo (bij zorgnatuur 54,83). Geen bio maar wel grasgevoerd.
Dit was mijn laatste bestelling bij zorgnatuur, zoals je ziet probeer ik gevarieerd en toch een beetje betaalbaar te eten.
Bekijk bijlage 36246
Bekijk bijlage 36247
Dat kost ons bij de bio-boer, grasgevoerd, minder dan de helft !
 
Er is ook een natuurslager in Wageningen: slagerij van Santen, daar wil ik wel eens heen gaan als ik bij van der Geer geen verse lever kan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Eet je die onderste laag voedseldieren niet helemaal op ? 😋
Ik zou wel willen maar heel veel dingen worden helaas niet geleverd door mijn slager en door alle slagers eigenlijk zoals de kop, de ogen, de hersenen, bloed darmen. Ik heb wel eens een schapenkop gekocht bij een slager in Ewijk waar geen ogen meer in zaten, dat wordt dus weggegegooid!
 
Ik snap trouwens niet dat zout helemaal bovenaan de voedselpyramide staat er zit echt 0 voedingswaarde in.
 
Ik meen dat zout vroeger een van de duurste produkten was.
Men noemt ook water en zout bij duizeligheid.
Hadden oervolkeren ook zout?
 
Ik zou wel willen maar heel veel dingen worden helaas niet geleverd door mijn slager en door alle slagers eigenlijk zoals de kop, de ogen, de hersenen, bloed darmen. Ik heb wel eens een schapenkop gekocht bij een slager in Ewijk waar geen ogen meer in zaten, dat wordt dus weggegegooid!
Als ik er eentje laat slachten heb ik alles
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan