@ Iklustvet
Jammer genoeg heb je een hele onrustige periode doorgemaakt en dat heeft inderdaad zijn weerslag op je gehad. Hier kan ik er op een andere manier over meepraten en dan moet je inderdaad voor je gezondheid kiezen en goed voor jezelf zorgen. Hierin kan ik Gerard goed volgen.
Mij is al meerdere malen opgevallen dat de adrenal en adrenal cortex niet voor alle forumleden beste oplossing is.
Zoals Tanja al aangaf biedt de gemmo therapie - zelf heb ik hier goede ervaringen met de producten van Herbalgem - gebruiksvriendelijke en geconcentreerde druppels om je klachten te behandelen. Ik denk dat dit ook voor Gerard nieuwe informatie zal zijn.
Meer hierover zie volgende link
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/herbalgem/berk/ref-030570
Zelf heb ik ervaren dat het geen lapmiddel is, maar dat problemen worden aangepakt waarnaast je ook tot rust kan komen en je ook aan je activiteiten als mama met een aangepaste agenda toe komt.
Spanning, ontregelde bijnieren en schildklier (af te leiden uit haaruitval en een te lage lichaamstemperatuur) met perioden van slapeloosheid en achteraf de slaap willen inhalen, is in dit geval het patroon dat dient doorbroken te worden.
Ribes Nigrum is inderdaad een goede basis, maar niet voldoende. Het werkt o.a. in op vermoeidheid door het stimuleren van de bijnieren en is ook geschikt bij onvoldoende nierwerking en een te trage schildklier. Zou slaperigheid tegengaan, echter mij valt op dat bij inname in de avonduren het ontspannend en slaap bevorderend werkt.
Qua optimale lever- en bij te trage schildklierwerking en preventief op het vlak van haaruitval is berk (= betula) een goed hulpmiddel.
Qua slapeloosheid en het bevorderen van ontspanning kan je ook nog denken aan het inzetten van vijgenboom.