checkup

Als er iets is willen we er bijna altijd iets aan doen. Er zijn dingen waar je beter niets aan kan doen, alleen maar niets doen als je uitgeput bent.
En dan moet er nog van alles, kinderen van school halen, stofzuigen enz.
Maar er is iets zeer ernstigs aan de hand: als je zo doorgaat, houdt het een keer vanzelf op...
Stel dat je met iets in het ziekenhuis komt te liggen, dan kan je ook de kinderen niet van school halen of stofzuigen, dan moet je wel rust houden.
Nu is er ook zo'n situatie, alleen kan je dat aan de buitenwereld niet zo makkelijk "verkopen" als wanneer je opgenomen bent. Toch heb je, als je kiest voor je gezondheid, nu geen andere keus. Middeltjes zijn alleen maar uitstel in dit geval en daar wordt het niet beter van.
Hak de knoop door! Damn!
 
Tja Gerard, haal jij mijn kinderen van school dan? Er zijn nu eenmaal dingen die echt moeten. Ik heb in het voorjaar een week in bed gelegen met die griep, en dat was een ramp, man thuis van werk, kinderen naar verschillende omas, ook niet echt ontspannend hoor. Mijn zoon van 7 kan wel al heel goed stofzuigen :-)
 
@ Iklustvet

Jammer genoeg heb je een hele onrustige periode doorgemaakt en dat heeft inderdaad zijn weerslag op je gehad. Hier kan ik er op een andere manier over meepraten en dan moet je inderdaad voor je gezondheid kiezen en goed voor jezelf zorgen. Hierin kan ik Gerard goed volgen.

Mij is al meerdere malen opgevallen dat de adrenal en adrenal cortex niet voor alle forumleden beste oplossing is.

Zoals Tanja al aangaf biedt de gemmo therapie - zelf heb ik hier goede ervaringen met de producten van Herbalgem - gebruiksvriendelijke en geconcentreerde druppels om je klachten te behandelen. Ik denk dat dit ook voor Gerard nieuwe informatie zal zijn.

Meer hierover zie volgende link
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/herbalgem/berk/ref-030570

Zelf heb ik ervaren dat het geen lapmiddel is, maar dat problemen worden aangepakt waarnaast je ook tot rust kan komen en je ook aan je activiteiten als mama met een aangepaste agenda toe komt.

Spanning, ontregelde bijnieren en schildklier (af te leiden uit haaruitval en een te lage lichaamstemperatuur) met perioden van slapeloosheid en achteraf de slaap willen inhalen, is in dit geval het patroon dat dient doorbroken te worden.

Ribes Nigrum is inderdaad een goede basis, maar niet voldoende. Het werkt o.a. in op vermoeidheid door het stimuleren van de bijnieren en is ook geschikt bij onvoldoende nierwerking en een te trage schildklier. Zou slaperigheid tegengaan, echter mij valt op dat bij inname in de avonduren het ontspannend en slaap bevorderend werkt.

Qua optimale lever- en bij te trage schildklierwerking en preventief op het vlak van haaruitval is berk (= betula) een goed hulpmiddel.

Qua slapeloosheid en het bevorderen van ontspanning kan je ook nog denken aan het inzetten van vijgenboom.



 
@iklustvet: snap jou echt helemaal hoor! Ik zit in een soortgelijke situatie ook met twee jonge kids. Afgelopen week weer griep gehad en momenteel nog herstellende. Was een drama idd, kids naar oma's toe, was die blijft liggen een partner die het druk heeft met zijn bedrijf. En ik ben om de haverklap ziek, begin het aardig zat te worden hoor.
Ik heb vrijdag 7 buisjes bloed laten afnemen, mijn reguliere huisarts vond het wel zorgelijk dat ik zovaak griep heb en ook steeds terugkerende ontstekingen heb.

Ik zou zoooo graag even 6 maanden naar een kuuroorden willen ofzo gewoon om uit te rusten en bij te tanken. Maar ja dat kan alleen in mijn dromen ;-)
Zoals iklustvet zegt alles gaat maar door en door.

Die ribes nigrum heb ik ook gehad en hielp mij niks helaas. Heb meer van die gemmontherapie dingen geslikt maar nog nooit heeft mij tot nu iets iets geholpen.
 
@ Sampjes

Wat vervelend voor je dat je je niet fit voelt.

In jouw geval zou ik ook de arts vragen om het bloed te laten onderzoeken op vitamine B12-tekort. Hierin dient vitamine B-12 waarde en de waarde aan foliumzuur in samenhang te worden bekeken.

In sommige gevallen kan verminderde weerstand verklaard worden door vitamine B-12 tekort en dan werken gemmo preparaten inderdaad niet voldoende.

bijgaand een link naar getuigenis op dit vlak
http://stichtingb12tekort.nl/helpen/wat-kan-ik-doen/patientenverhalen/verhaal-van-mariska/

 
Hoi vivianne, ja klopt het gaat alleen maar slechter eigenlijk. Vooral dit jaar ben nog nooit zo vaak ziek geweest in een paar maanden tijd echt ongelooflijk gewoon!

Oh gelukkig heeft mijn huisarts ook foliumzuur en B12 aangevinkt. Maar de normaal waarde regulier zal wel anders zijn dan alternatief hè? Volgens mij heb jij er wel veel verstand van, is het goed als ik de uitslag van mijn b12 en foliumzuur met jou deel? Zodat jij kan kijken hoe ernstig het evt tekort is?
 
Ha Sampjes ja, een moeder heeft nooit vrij he. Ik snap wel dat mensen dat zeggen, als je moe bent moet je gaan slapen, maar ik zou niet weten hoe ik die kinderen dan van school moet halen. Het is 40 min enkele reis, ze maken dit jaar nog af op hun oude school. En je denkt toch niet als ik dan iemand anders zou vinden om ze te halen en ik ga in bed liggen dat ik dan kan slapen? Dat lukt toch niet. Kan ze ook thuishouden maar dan moet ik er de hele dag mee praten en dat weegt zwaarder dan autorijden. Vaak ziek zijn is heel vervelend, we gaan wel naar beter weer dat kan ook helpen. Pak jij wel genoeg vitamine C? Als ik iets voel opkomen pak ik veel, dat helpt wel eens (elk uur 1000mg bijv)

Ik heb nu ook weer twee nachten waardeloos geslapen, ik ga rond 22h slapen en ik was gisteren om 5h op, wakker met een hele snelle hartslag en kon helemaal niet meer slapen, de hele dag niks waard geweest, en vanmorgen was het ook 5h maar ben ik toch nog eens terug in slaap gevallen tot half zeven. Dat is volgens mij ook van de adrenal want normaal ben ik zo vroeg echt niet op als het niet hoeft.

Heksje, ik ga het bekijken en bestellen! Bedankt!
 
Dat is volgens mij ook van de adrenal want normaal ben ik zo vroeg echt niet op als het niet hoeft.

Je neemt dit supplement toch niet in na 18.00 u?

Mike
 
ik was gisteren om 5h op, wakker met een hele snelle hartslag en kon helemaal niet meer slapen

dit is ook een hele duidelijke aanwijzing. Ik heb op dit gebied de bel maar half horen luiden, maar bv een acupuncturist kan hier wel wat mee.
Verder snap ik je hele kinderprobleem. Ik pak vaak een rustmoment op het einde van de middag. Kids voor de tv of YouTube of een dvd in de laptop en dan onder tafel in een zelf gemaakte tent. Allemaal bakje eten erbij en dan heb ik er het 1e uur meestal geen kind meer aan.
 
Ik heb gisteren een adrenal genomen om 7h smorgens, en savonds om 22h heel moeilijk in slaap geraakt en weer heel vroeg wakker geworden. Heb geen klok op mn kamer maar het was nog pikkedonker, zal tussen 3 en 4 geweest zijn, en niks meer geslapen. Dat schiet dus echt niet op. Dit had ik zonder adrenal nog maar zelden en nu heb ik sinds het spul is binnengekomen dinsdag geen echt goede nacht meer gehad. Het ligt niet aan mij, ik lig niet te piekeren of redeneren, ik kan gewoon niet slapen, net of de slaapknop op uit staat.
Ik slaap met oordoppen en ik word mijn hartslag gewaar, ik hoor het bloed suizen en kloppen, heb ik normaal ook nooit. Ik hou er mee op.

Vivianne, ik heb de berk, vlier en vijg besteld, ik ben benieuwd!
 
@ Sampjes

Een B-12 tekort kan inderdaad niet altijd uit de resultaten van het bloedonderzoek worden afgeleid. Soms wijkt de grootte van de rode bloedlichaampjes af en het kan zich voordoen bij zowel te grote (macrocytaire anemie) als te kleine rode bloedlichaampjes (microcytaire anemie)

Er kan ook tekort op celniveau spelen. Er zijn ook de A- en B-criteria op het vlak van het in kaart brengen van een tekort.
https://hhhpraktijk.nl/node/143

@ Iklustvet

Je bent inderdaad niet de eerste die last heeft van de bijwerkingen van de Adrenal. In jouw geval zou ik ze ook niet langer innemen.
 
Nog even over de cortex...
Heb je die van Thorne?
Zij hebben namelijk een variant die cortRex heet en daar zit wel (onder andere) de complete bijnier in, het verschilt maar 1 letter dus als je die per ongeluk hebt gekocht kan dat heel goed de verandering van je wakker worden vetklaren.

Succes!
 
Nee er staat echt Cortex op het potje.
Ik heb de spullen van herbalgem nu twee dagen op, ik moest vanmorgen om 10h al terug naar bed :-P ongehoord, ik kon nog slapen ook.
 
@ Iklustvet

Dat is heel goed nieuws.

Let er even op dat je de druppeltjes 2 uur minimaal na de maaltijd of 1/2 uur voor de maaltijd inneemt. Zelf neem ik de berk 's ochtends en de ribes nigrum 's avonds. Stond als tip in het boek van Gerretzen. Zelf heb ik voldoende aan 5 druppels van elk.
 
Bedankt Viviane..
Vanmorgen was ik om half vijf wakker en kon niet meer slapen, heb ik een druppeltje van de calmigem gepakt (ik wilde vijg en ribus bestellen en heb toen calmigem complex maar genomen, daar zitten die allebei in samen met essentiele olie) en toen ben ik toch snel weer in slaap gevallen en hebben ze me om 7h wakker moeten maken. Er staat op de calmigem dat je er 1 a 2 druppels van moet nemen verspreid over de dag. De berk neem ik ook sochtends.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan