Hey bedankt voor jullie posts
Ik heb onlangs mijn bloedtesten van tijdens mijn zwangerschappen terug gevonden, bij de eerste in 2008 was mijn ferritine 56 maar bij mijn tweede zwangerschap nog maar 13! en toen waren de andere bloedwaarden ook maar minimaal. Dat was in 2011, ik was toen ook nog niet zo wijs en had zin in lever en rauwe biefstuk maar dat mocht allemaal niet. Alles bij elkaar ook 4 jaar borstvoeding gegeven, dus ondanks dat ik niet ongesteld was toch bloed genoeg kwijt geraakt ;-)
Ik snap echt niet dat mijn vroedvrouwen dat toen niet gezien hebben van die ijzer, geeft wel te denken hoe laag de waarden van de meeste mensen zijn, je moet al bijna dood zijn wil er een keer iemand aan de bel trekken.
Ik heb ook ergens gelezen dat de schildklierhormonen niet goed gebruikt kunnen worden bij een ijzertekort. Ik ben echt weer aangekomen. Mijn temperatuur is wel verbeterd die is nu soms 36,5 bij het wakker worden en nooit onder de 35,5 dus dat is echt een verbetering. Ik heb veel gelezen over ijzersupplementen en ik eet al jaren goed en toch die lage ijzer, dus ik neem ijzerbisglycinaat (zelfde als gentle iron) dat schijnt toch wel goed opgenomen te worden. Het vervelende daaraan is wel dat ik er botpijnen van krijg, net zoals wanneer je koorts hebt. Het schijnt te worden opgenomen in je beenmerg en dat veroorzaakt die pijn. Heb jij dat ook Agaat? Ik heb ook dit supplement nog gevonden,
http://unlimitedhealth.nl/prl-erythropro-60-v-caps.html dat bevat ijzer uit voeding maar plantaardige voeding, ik weet niet of dat nuttig is. In Amerika zijn er wel supplementen op basis van bloed
https://www.amazon.com/Proferrin-ES-Polypeptide-Dietary-Supplement/dp/B00MJPVZC6 misschien dat dat beter opgenomen wordt, dat weet ik niet.
Ik merk wel dat ik er meer energie van krijg, dat echte uitgeputte gevoel is wat aan het slijten. Ik had de laatste tijd dat ik na 8 uur slaap opstond en dacht och, vandaag heb ik energie, en een half uur later kon je me al opvegen. Dat is een stuk minder geworden.
Mijn haar valt iets minder hard uit heb ik het idee. Verder eet ik nu twee of drie keer in de week rundslever, ik vind het niet lekker maar het moet, en ik ben even gestopt met veel thee en melk te drinken. Het schijnt dat thee en melkprodukten binnen een uur voor of na de maaltijd de ijzeropname remmen, dat zijn dingen die ik altijd doe, een glas melk of kombucha bij het eten en een kop thee erna.
Vitamine C en biergist neem ik en vitamine B12 en D zijn ok volgens de test. Ik neem nu tijdens de menstruatie ook herderstasjesthee en duizendblad, heeft de laatste menstruatie veel milder gemaakt.
En zo tobben we maar voort ;-) Bedankt voor het meedenken!