checkup

ff een update over de gemmotherapie. Ik pak het nu een dag of tien, ik moet zeggen dat ik wel erg enthousiast ben. Ik slaap als een roos, inslapen is niet altijd even gemakkelijk, als ik heel vroeg ga slapen lukt het niet, maar ik slaap door tot smorgens en dan ben ik 5 min voordat ik er uit moet uit mezelf wakker. Ik ben wel echt door en door moe geweest, de hele week niet vooruit te branden geweest, ik kon niet autorijden het ging gewoon niet, zelfs middagdutjes gedaan (lukte vroeger nooit, nu nog niet elke keer maar het is toch al een paar keer gelukt) Nu is het sinds gisteren godzijdank wat beter met de vermoeidheid. Ik kan ineens ook veel vaker naar het toilet, niet dat ik daar moeite mee had maar nu ineens gaat het toch beter. En mijn man zei net dat ik volgens hem ben afgevallen. Ha! :-P Ik geef mijn kinderen de calmigem ook, en de oudste moet ik nu smorgens wakker maken en de jongste staat om half zes op ipv half vijf, ook een succes dus.
 
@ Iklustvet

Goed om te lezen dat de gemmo goed bij je werkt. Hier ook al ervaren dat doorslapen hierdoor eenvoudiger is. Zelf gebruik ik de combinatie van berk en ribes nigrum.

De berk heeft inderdaad een zuiverende werking op het darmstelsel en stimuleert het ontgiften door de lever. Het helpt ook om oververmoeidheid aan te pakken.
Zelf ben ik hier mee gestart om (tijdelijk) overgevoelig tandvlees ermee te behandelen. Inmiddels is dit mooi hersteld.
 
Het gaat nog steeds goed, slaap als een roosje. Soms moet ik er een keer uit om 5h om te plassen en dan kon ik nooit meer slapen, maar als ik nu een druppeltje calmigem (=is vlier en ribus) neem slaap ik meteen weer door. Het flesje berk is nu bijna leeg, en mijn temp was vanmorgen 36,5 eerst kwam ik nooit boven de 36 dus ik denk dat dat toch wel een verbetering is.
Enige wat niet verbetert is de haaruitval, hele bossen. Kan ik daar nog iets anders voor pakken? Zou ik een nieuw flesje berk moeten bestellen of toch wat anders? Ik ken niks van Gemmotherapie en er staat ook niet zo gek veel online, en wat er online staat is op elke pagina wat anders.
 
Ik heb nog even goed rondgekeken maar ik kwam uit op framboos en rode bes, maar die berk en ribus moet ik ook blijven nemen. Heeft het zin om dat allemaal tegelijk te nemen? Werkt dat elkaar niet tegen, en mag je het tegelijk innemen want 4 dingen apart van elkaar 2 uur van een maaltijd, dan ga ik nog echt afvallen ;-) Goede raad is welkom :-)
 
Berk en Ribus kan je beter afzonderlijk van elkaar nemen.

Tegen de haaruitval kan je overwegen om rode bes inzetten, echter ik zie dat dit genoemd wordt in combinatie met overgangsverschijnselen. http://www.vitavie.nl/product/rode-bosbes/

Wat in dit geval in combinatie met een vertraagde schildklier kan helpen zijn royal jelly capsules. Zelf heb ik hier heel goede ervaringen mee. Ik neem deze tussen de middag in na de lunch. Hier vallen deze tegen een schappelijk tarief te bestellen
http://www.dewerkbij.nl/webwinkel.php?sg=273


 
Ik heb mijn bloed laten testen bij de huisarts.
Schildklier
T4 17,8 pmol/l ref 12-22
T3 is niet getest terwijl dr het wel aangekruisd had
Anti Thyroid microsomaal <5 IU/mL ref 0-31
TSH 1,51 mU/l ref 0,27-4,20

Kan ik daar nu uit concluderen dat er met mijn schildklier niks bijzonders aan de hand is?

Vit D is 34 ref 30-0

Vit B12 is 600 de ref is 0-200

Ijzer is 93 ref 50-170

Het enige dat echt laag is is Ferritine, 22 de referentiewaarden zijn 25-190

Volgens de dr die me mn test meegaf ben ik perfect gezond alleen moet ik op mijn cholesterol letten :-)

 
Volgens de dr die me mn test meegaf ben ik perfect gezond alleen moet ik op mijn cholesterol letten ?

Maar hoe voel je je zelf? Je ging niet voor niets naar de dokter.

Mark
 
Best ok alleen die haaruitval wordt niet beter. Dat zal die ferritine zijn. Ik weet alleen niet goed hoe dat komt. Alle andere bloedwaarden en ijzer zijn ok. Hoe kan nu alleen dat laag zijn? Ik eet heel goed maar heb wel een zware menstruatie (zonder pijn of krampen overigens en pms heb ik ook niet). Ik heb net de testen van tijdens de zwangerschap er eens bij genomen en toen was de ferritine ook al laag. Dus dat moet omhoog? hoe?

Verder ben ik wel moe maar niet meer zo erg als eerst, dat beter slapen werkt echt! ;-) Die cholesterol is natuurlijk gelul maar ja, dokters. De temp bij het opstaan is nog altijd regelmatig 35,5 soms wat hoger, en als ik geen 8 uur slaap ben ik nergens en moet ik een zonnebril op zo pikken mijn ogen dan. Als ik beter slaap zijn die ogen ook veel beter.

Volgens mij mag mijn vitamine D echt wel wat hoger (optimaal is vanaf 30 staat er en ik heb 34 dat lijkt me niet bijzonder voor iemand die goed eet) en die ferritine is belachelijk laag. SChildklierwaarden lijken mij ok maar ik heb daar geen verstand van.
 
Schildklierwaardes weet ik ook niet veel van af. Misschien leest Pike mee?

Prikkende ogen en lage temperaturen ken ik ja. Ook witte troep in m'n ogen 's nachts.
Misschien zijn het toch eerder je bijnieren die ondersteuning nodig hebben. Slaap is goed voor ze :-)

Mark
 
Op het vlak van de uitkomst van een bloedonderzoek een conclusie trekken over de schildklierwerking is jammer genoeg niet altijd betrouwbaar.

Veiligheidshalve plaats ik volgende link van Dr. Baisier die op dit vlak interessante informatie naar buiten heeft gebracht.
http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_trage_schildklier.html

Op het vlak van ferritine melden andere bronnen een referentiewaarde van 20 bij vrouwen.

Een tekort aan selenium kan de werking van de schildklier ontregelen. Leverancier hiervan zijn (geweekte) paranoten.




 
Selenium neem ik, jodium heb ik een tijd niet genomen omdat dat niet ging, nu nog als ik een druppel neem slaap ik slecht, ik doe het nu via de huid.

Ik heb op mijn test staan de waarde voor ferritine is 22 µ/L en de onderwaarde zou 25 zijn en de bovenwaarde 190.
 
Kwam dit laatst tegen: https://glutenfreegratification.wordpress.com/tag/low-ferritin-and-depression/, misschien interessant voor je om te lezen.
 
En het nemen van een B vitamine (welke was het, 8?) voor je haar? Ik weet dat ik aardig wat haar verloor en met het nemen van een B complex heb ik weer allemaal kleine nieuwe haartjes!
Deze gebruik ik: http://eu.iherb.com/Thorne-Research-Basic-B-Complex-60-Veggie-Caps/18791

 
Ik heb die van herbalgem maar de Calmigem daar zit ribes nigrum in. Ik vind het geweldig spul. Ik zag dat het ook bij de bioplanet ligt, en gisteren in mijn gewone natuurwinkel verkopen ze het nu ook ineens. Ik bestelde het eerst bij de apotheek, dan heb ik het dezelfde dag en moet ik geen verzendkosten betalen, prijzen zijn overal hetzelfde.
 
Nog een tip om haarverlies tegen te gaan is biotine (vitamine B8). Ik neem het vanwege langdurig antibiotica-gebruik in het verleden waarna je darmflora minder biotine aanmaakt totdat het evenwicht weer hersteld is. (bron: het boek 'De mooie voedselmachine')

Het helpt candida onder controle te houden en tegelijk wordt m'n haar ook voller en zachter.

http://eu.iherb.com/Country-Life-Biotin-High-Potency-10-mg-120-Vegan-Caps/42191

Mark
 
@ Iklustvet

Hier even je topic aan het teruglezen geweest om de reden dat ik me afvraag welke variant van vitamine C je inneemt.

Rozenbottel blijkt een betere bron van vitamine C te zijn. In Groot handboek Geneeskrachtige Planten van Dr. Geert Verhelst wordt hier nader op ingegaan.

Hierin valt terug te vinden dat vitamine C die aan het synthetische ascorbinezuur gebonden is niet goed door het lichaam wordt opgenomen en niet effectief is in het behandelen van verminderde weerstand.

Hij raadt rozenbottels van de hondsroos aan (die liefst vers of in de gedroogde variant minder dan 1 jaar oud zijn). De rozenbottels zijn veel beter opneembaar en hiermee een betere werkzame variant van vitamine C. Naast de vitamine C zit hier ook vitamine A, B (B1, B2, B3 & B5), vitamine E & K en ijzer, fosfor, boron, chroom, koper, magnesium, fosfor, kalium, zwavel en zink in.

De toepassing ten slotte is zeer gevarieerd :
* Vermoeidheid a.g.v. vitamine C gebrek, bloedarmoede, zwakke weerstand,
verkoudheid en luchtwegaandoeningen
* gebrekkige maagsapafscheiding en spijsvertering
* ondersteuning van de galfunctie (voorkomen van galstenen en behandelen van
galkolieken)
* ondersteunend bij ontstekingen op het vlak van gewrichten (=reuma) en tandvlees
* voorkomen van nierstenen, niergruis en blaasgruis

Bijgaand link voor het geval je ze wenst te bestellen
https://www.pit-pit.com/rozenbottelthee.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan