Chloorproblemen

Foksola

New member
Ik heb lang gedacht dat ik geen of weinig maagzuur had en ben toen hcl gaan slikken.
Ik kreeg er ietwat vreemde reactie van, zal koude handen die voor mijzelf ijskoud aanvoelden maar voor mijn partner niet. Ik moest ook erg vaak plassen
Wanneer ik een vorm van chloride zoals bv potassium chloride gebruikte moest ik ook veel plassen en had ik het ook ijskoud. Ook chloride die ik op mijn lijf smeerde zoals bv magnesium chloride gaf koude en haaruitval.
Ik merkte dat zout me ook geen goed deed en als ik geen zout gebruikte dat ik minder huiduitslag had, minder slijmvorming, minder wazig zicht etc etc.
Ik merkte dat voeding met veel chloor zoals eieren en kaas dezelfde problemen gaven.
Als ik alles wat de naam chloor draagt weglaat gaat het beter met me.
Ik kan de chloor neutraliseren door vit c te slikken maar dat kan natuurlijk niet oneindig.
Kan het zijn dat ik door de hcl een allergie of tenminste een overgevoeligheid heb ontwikkeld?
Waarom is er ineens een chloorovergevoeligheid.
Vorige week moest ik bloed prikken en kreeg een reactie op de ontsmettingsvloeistof die chloor bevatte. De bloedvaten sloten zich, er kwam geen druppel bloed meer uit.
De andere arm genomen en niet ontsmet en er was geen enkel probleem.

Heeft iemand een verklaring hiervoor? Kan hcl de aanstichter geweest zijn?
Ik heb de proef met bakingsoda gedaan en ging pas na ruim vijf minuten boeren. Dus teveel maagzuur heb ik blijkbaar niet. Maar toch krijg ik klachten van alles wat mijn maagzuur verhoogd.
Zout word ik misselijk van.
De klachten die ik krijg van chloor zijn: koude in hele lijf, wazig zicht, pus uit de ogen, plasdrang, haaruitval,
Via bioresonatie was te zien dat ik geen maagzuur mocht nemen ( dat wist ik nog niet toen ik met de hcl begon)

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Bloedserum natrium en kalium zijn op dit moment normaal. ( Bij zoutloos en laag chloor dieet)

Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik weet ook niet wat ik je moet adviseren. Ik lees idd overal dat vit. C kan helpen tegen een overgevoeligheid voor chloor, maar dat is pure symptoombehandeling. Geen idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn, ik sta voor een raadsel. Iemand anders die meeleest?

Mike

Vitamine C helpt bij bijnieruitputting. Wellicht dat de oorzaak van de bijnieruitputting in dit geval niet in de maag ligt maar elders..?? Of zeg ik iets heel raars?

Goh, dat jij ooit nog eens voor raadsels zou komen te staan?

Ik kom er later vanavond op terug en dan kan ik het misschien wel verduidelijken.

Even ter aanvulling: ik moet mijn water ontchloren. Dit doe ik door het water in open flessen en kannen 24 uur te laten staan. Alleen dan kan ik het water drinken. Ook heb ik in de douche een filtervoor chloor,....dat scheelt weer de nodige haartjes. Als ik ‚s avonds mijn gezicht was aan de wastafel moet ik vit c in het water doen anders word mijn gezicht vuurrood.

Ik raad je deze douchekop aan met vit. C;

Het Natural Vitamine-C Douche Filter verwijdert 99,9% van het chloor en chlooramines uit het leidingwater. Door chloor te elimineren en zachter water breekt haar minder snel en is met champoo wassen minder vaak nodig. Door chloor te elimineren elimineert u roosvorming op de hoofdhuid en wordt geverfd haar beschermd. De kleur blijft langer duurzaam aanwezig. Dit systeem helpt bij ademhalings- en huidproblemen, en verbeterd de gezondheid.

https://biovion.nl/product/aroma-sense-as-9000-vitamine-c-douchekop/

Tevens dank ik je voor het opnieuw onder de aandacht brengen van dit product bij mijzelf, ik ga hem ook bestellen!

Mike

Even ter aanvulling: ik moet mijn water ontchloren. Dit doe ik door het water in open flessen en kannen 24 uur te laten staan. Alleen dan kan ik het water drinken. Ook heb ik in de douche een filtervoor chloor,….dat scheelt weer de nodige haartjes. Als ik ‚s avonds mijn gezicht was aan de wastafel moet ik vit c in het water doen anders word mijn gezicht vuurrood.

Het perfecte ingrediënt voor bijnieruitputting vanuit je hoofd.

Allereerst is bijnieruitputting verantwoordelijk voor oa burn-out en depressies.
Alles wat je voelt is de taal van jouw hoofd!

Ofwel down zijn, in de put zitten, in een zwart gat zitten,
zwartgalligheid, een burn-out, manisch depressief, chagrijnig zijn en nog vele andere dingen.
Reguliere artsen zien het ontstaan van depressies altijd als een tekort aan bepaalde stoffen in de hersenen. Deze stoffen zijn neurotransmitters. Zij vinden daarom dat deze kwaal alleen medisch opgelost kan worden. Andere therapeuten denken dat depressies het gevolg zijn van een vorig leven (new age) of dat het komt door de invloed van de Duivel. Er zijn zoveel theorieën bedacht in combinatie met therapieën om depressies (stress) te bestrijden. Maar eigenlijk zijn dit allemaal dingen die je jezelf aan laat praten door de maatschappij. Dit kan van televisie zijn, of uit een blad of boek, of door therapeuten. Vergeet ook de politiek niet. Iemand die weer iets bedacht heeft en waar je in gaat geloven zonder zelf bewust van te zijn. Je linkerhersenhelft die staat voor je bewuste negeer je dan in feite. Je bent gevoelig om jezelf te laten programmeren (rechterhersenhelft) door van alles om je heen. Het probleem zit zogezegd letterlijk in je hoofd omdat je je LAAT programmeren. Maar wat nu als je in staat zou zijn je eigen programma in te slijpen tussen je oren? Dan zou je wel eens een shock kunnen ervaren omdat je bewuster word van jezelf. Je kunt de wereld dan vanuit een ander perspectief bekijken. Het zou je basis moeten zijn. Je verstand zou dus de baas moeten zijn wanneer je geen controle over jezelf hebt en je zou je door niks of door niemand anders moeten laten overtuigen. Wanneer je in staat bent leiding te geven aan jezelf, iplv door je te laten leiden, weet je lichaam precies wat de juiste hoeveelheid maagsap of maagzuur is die geproduceerd moet worden. Je hoeft dan ook niet aan degelijke symptoombestrijding te doen zoals Foksola nu doet. De dingen die ze doet zijn het bestrijden van het symptoom iplv de oorzaak aan te pakken. Zie daar het ingrediënt voor nog meer bijnieruitputting.

Wanneer je dit vanuit spirituele kant zou bekijken worden blokkades soms ervaren als
sombere donkere wolken in de mens. Zij blokkeren de stroming van de levensenergie die elke cel in het lichaam nodig heeft. Deze sombere gevoelens ontstaan door stresshormonen die verantwoordelijk zijn voor het blokkeren van de energie. Er zweven geen echte wolken in ons lichaam, maar het zijn de stresshormonen die in ons lichaam worden geproduceerd en ons deze sombere gevoelens laten ervaren omdat we niet of nauwelijks nog kunnen reageren op de stresshormonen.

Door stress ervaren we depressies als een sombere donkere sfeer in ons lichaam waardoor organen gedwongen worden op halve kracht te moeten werken.
In werkelijkheid moeten de organen een gedeelte van hun energie af staan aan de
spieren en andere organen in het lichaam die in gereedheid worden
gebracht in tijd van nood om te kunnen vechten of vluchten.
Je zou van een depressief iemand ook kunnen zeggen dat ie een bewolkt persoon is.
Zoals de wolken aan de blauwe hemel kunnen ontladen in regenbuien en donderslagen, zo behoren de wolken in de mens zich ook te kunnen ontladen in een regenbui van tranen en het uiten van jouw boosheid. Het uiten van je boosheid en agressie kun je enigszins vergelijken met bliksem en donderslagen die bijna altijd gepaard gaan met regenbuien.
In het Grieks noemt men dat catharsis. Dus het ontladen na een geestelijke obstipatie.

Voor steeds meer mensen is de druk van de samenleving te groot en te
bedreigend geworden. Voor hen blijft er vaak niets anders over dan uit de realiteit te vluchten en je eigen identiteit in te leveren! In een ander topic werd het woord egodood genoemd. Daar zou je het mee kunne vergelijken. Maar dan niet het artikel geloven die Janneke heeft geplaatst.
Je kunt dus stellen dat buiten voeding bovenstaande factoren verantwoordelijk zijn voor je bijnieruitputting die je zelf in stand houd en bestrijd met symptoombestrijding. Het probleem van deze bijnieruitputting zit tussen je oren!

Lees ook de onderstaande topics. En de kunst is dan in het topic feminisme om de dingen niet op jezelf te betrekken als vrouw. Dus voel je niet aangevallen. Kort gezegd, laat jezelf niet programmeren maar kijk er met je verstand naar (bewuste)

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/feminisme/page/319/

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/spiritueel-nihilisme/page/97/

Op dit forum zie ik (voornamelijk vrouwen) maar ook mannen die zichzelf laten leiden door wat anderen zeggen. Ik lees dit, ik hoor dat dit zou je moeten vermijden als je lijd aan zus of zo.
Maar wat denk en voel je zelf? Ander woord goofy-guru-itis ?

Dank voor jullie reacties. Hoe meer ik er over na ga denken hoe meer ontdekkingen ik doe. Mijn probleem is begonnen na een hartkatheterisatie. Ik heb toen aspirine gekregen een aantal,weken lang. Nu is aspirine een salicylaat en ik reageer klaarblijkelijk dus na de katheterisatie ook op salicylaten. Overdosering van salicylaten kan chloortoxity veroorzaken zo las ik. Dat betekend dus als ik maar steeds salicylaten blijf eten ik het probleem waarschijnlijk groter zal maken.
Afbouwen salicylaten blijkt dus een must.
Chloortoxity kan soms een verhoogd maagzuur veroorzaken

Typisch is ook dat ik tijdens een plaktest voor allergieeën reageerde op kobaltCLORIDE en op Clioquinol...ook een chloorverbinding. Dat zegt toch ook wel iets. Nu zit ik met het probleem dat ik naar de tandarts moet, een verdoving nodig heb en dat daar dus chloor in zit... dat word echt een probleem dus..

Foksola,

Mijn probleem is begonnen na een hartkatheterisatie.

Wat erg dat het zover is gekomen dat je een hartkatheterisatie hebt moeten laten doen.

Hoe meer ik er over na ga denken hoe meer ontdekkingen ik doe.

Even over dat nadenken, waar heb je over nagedacht?
En welke ontdekkingen zijn er vanuit die gedachten ontstaan?

Binc, dat legt hij daarna uit: hij reageerde allergisch of intolerant op salycilaten na het slikken van aspirines en daar vloeit zijn overgevoeligheid voor chloor uit voort. Kijk, nu komen we ergens, nu kan ik weer verder zoeken. Wordt vervolgd!

Ondertussen kan ik je ten zeerste die vit. C-douchekop aanraden. Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap: vit. C verwijdert zo goed als alle chloor uit het douchewater, plus je neemt vit. C transdermaal op, waardoor je hopelijk ook minder gevoelig voor chloor wordt.

Mike

Idd had ik gezien dat foksola een zij is. Eerst even alles gelezen bij voorstel topic en alle andere overige problemen die ik las in andere topics. Even dacht ik, oh jee, weer een nieuw lid die hier beland is zonder zichzelf voor te stellen.
Maar in dit geval was dat niet zo.
Wat op viel in die andere topics waren problemen met melk, huid problemen etc. Dan leg ik toch de link naar de bijnieren.

Maar ben benieuwd naar je vervolg, Mike.

Ik ben hier idd lang niet meer geweest,omdat geen enkele voedingsstyle mijn problemen op kon lossen. Ik heb alle sites wel zo’n beetje gezien en op fb ben ik lid van elke groep die je maar kan bedenken.
Ben al aardig wat jaartjes aan het zoeken en kwam nu eigenlijk hier weer terecht door de mensen van voeding is gezondheid. Ik had ze een mailtje gestuurd met een noodkreet voor hulp en zij verwezen me hier naar toe omdat ze het ook niet wisten...vandaar

Ik zie geen voorsteltopic, is dit soms van jaren terug? Doet er ook niet toe, ik weet nu dat het om een vrouw gaat. Ik ga voor je op speurtocht!

Mike

@Foksola
Wat een lastig probleem. Ik zie dat jij ook al jaren bezig bent met je zoektocht en dat niemand weet wat ze voor je kunnen betekenen. Zo herkenbaar. Helaas heb ik ook geen oplossing voor je maar wil je even sterkte wensen in je zoektocht naar duidelijkheid en verbetering.

Ik lees hier dat een overgevoeligheid voor salicylaten eerder wordt veroorzaakt door de binding van salicylaatzuur aan een chemische stof genaamd azijnanhydride, dat bovendien voor therapeutische doeleinden in hoge doseringen wordt toegediend.

Andere producten die deze chemische variant op natuurlijke plantaardige silycilaat bevatten zijn kosmetische en hygienische producten. Je zoekt het in voeding, maar het kan goed van een parfum in je mascara, douchezeep, shampoo of deo vandaan komen!

Het goede nieuws is, de dierlijke producten die zo'n belangrijke rol spelen in WAPF-voeding bevatten niet of nauwelijks salycilaten - en deze zijn ook voor kosmetische doeleinden te gebruiken! Verder lees ik dat het FODMAP-dieet ook behulpzaam kan zijn - geen idee, geen ervaring mee.

En koop zo'n vit. C-douche, ik heb hem ook besteld!

Mike

Nog een ingeving: als in de reguliere wereld cortison wordt ingezet ter behandeling van dergelijke klachten, dan is dierlijk bijnierextract wellicht een optie. Mijn moeder noemt het 'natuurlijke prednison' en gebruikt het bij ontstekingspijnen, die daarna ook verdwijnen.

Mike

Ik ben hier idd lang niet meer geweest,omdat geen enkele voedingsstyle mijn problemen op kon lossen. Ik heb alle sites wel zo’n beetje gezien en op fb ben ik lid van elke groep die je maar kan bedenken.
Ben al aardig wat jaartjes aan het zoeken en kwam nu eigenlijk hier weer terecht door de mensen van voeding is gezondheid. Ik had ze een mailtje gestuurd met een noodkreet voor hulp en zij verwezen me hier naar toe omdat ze het ook niet wisten…vandaar

Geen probleem hoor dat je hier niet meer bent geweest. Of je nu man of vrouw bent maakt niet uit.
Kan ik daaruit opmaken dat je in de tussenliggende perioden geen wapf hebt gevolgd? Wat heb je in de tussentijd wel gedaan? Ik zag dat je wat problemen hebt gehad met huid en ook lactose problemen? Dierlijk bijnierextract idd wat Mike al aan geeft zou kunnen helpen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan