Chloorproblemen

Zou dus geen probleem moeten zijn Zonne. Er staat overigens ook niet dat het om toegevoegde olie gaat. Dus je kunt ervan uit gaan dat dat niet het geval is.

Volgens mij is het wel toegevoegde citrusolie, maar dat is dus geen enkel probleem, niet de geur en niet de olie.

Mike

Lijkt mij als er sprake is van een gevoelige huid dit dan juist goed is.
Al is het toegevoegd, het is nog steeds niet chemisch naar mijn idee.
Kwestie van minder in problemen denken en uitproberen.

Zonne, als je mee leest, zie mijn laatste berichten in het topic van Gif-vrij.
Het zou zomaar interessant ook voor jou kunnen zijn.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/cytochroom-p450-polymorfisme/page/4/#post-233435

Bij een gevoelige huid is geen enkele toegevoegde (natuurlijke ) geurstof een goed idee helaas. Maar goed ik hoef niet perse naar deze douchekop te kijken. Die van een paar jaar geleden heb ik nog liggen, dus dan is het gewoon een kwestie van nieuwe patronen daarvoor kopen. Want die zijn zonder toegevoegde aroma's.

p.s. voor alle duidelijkheid, ik heb geen super gevoelige huid. Maar ik wil gewoon geen toegevoegde geurtjes.

Weet je ook de oorzaak van die gevoelige huid? Dan kun je er iets aan doen. Zie ook mijn laatste Posts in het topic van gif-vrij.

Ik denk dat je dan op zoek moet naar een andere vit. C-douche. Deze dus:

https://www.douchefilterexpert.nl/douche-filter-vitamine-c

Mike

Deze link van de vitamine c douche had je eerder al geplaatst in dit topic?
Is dat dezelfde als die je nog hebt Zonne? Dan is het sowieso toch niet nodig om een andere te kopen? Zover ik begrepen heb helpt het je om ijzer op te nemen.

Nee, ik heb wat anders. Was "hip" hier een paar jaren geleden. Een douchekop waaraan je vit C patronen kon koppelen. En ik heb dus geen gevoelige huid....

Ik had zoiets : https://www.ebay.com/itm/Vitamin-c-Shower-99-removal-Chlorine-for-Sonaki-Long-lasting-refill-5-filters/161447053696?epid=739627184&hash=item2596fe8980:rk:40:pf:0 Alleen of deze zonder citrus aroma toegevoegd is ? Vroeger waren ze blauw en zonder aroma.

Hoi Zonne,

Je had het in eerste instantie over een gevoelige huid? En daarna minder gevoelig en nu helemaal niet gevoelig? Maakt mij verder niet uit. Maar het word een beetje verwarrend.

Voor wat betreft die douche, gewoon kwestie van proberen. Je gaat er niet dood van in elk geval.

Mijn gezichtshuid is licht gevoelig, de rest valt allemaal reuze mee zeker als ik niet douche met allerlei chemische producten etc.
Voor sommige mensen is de aanschaf van zo'n douchekop niet zo vanzelfsprekend als je nu schrijft. Het is best een hele aanschaf. Nog een reden om gewoon bij de oude douchekop te blijven met misschien dan nieuwe patronen. Want het water was idd wel zachter met het vit C poeder.

Als je nog aan nieuwe patronen kunt komen. De Britse leverancier van die vit. C-douche is verdwenen, daarom heb ik nu dus deze, die gewoon door een Nederlander wordt geleverd.

Mike

Mijn gezichtshuid is licht gevoelig, de rest valt allemaal reuze mee zeker als ik niet douche met allerlei chemische producten etc.
Voor sommige mensen is de aanschaf van zo’n douchekop niet zo vanzelfsprekend als je nu schrijft. Het is best een hele aanschaf. Nog een reden om gewoon bij de oude douchekop te blijven met misschien dan nieuwe patronen. Want het water was idd wel zachter met het vit C poeder.

Hoi Zonne,

Uiteraard is het niet vanzelfsprekend. Dat heb ik overigens ook nergens beweerd. Maar het is dus wel zonde om een nieuwe te kopen als je er idd nog 1 hebt liggen. Daarom begon ik te geloven dat je last had van geld teveel en niet wist wat je ermee moet doen ?
Als die patronen idd niet meer te kijken zijn, tja, dan is het het overwegen wellicht waard om een nieuwe aan te schaffen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan