Chronisch moe, iemand nog tips ?

Is er iemand die de info heeft gekocht van Forefront Health en hier inmiddels ervaring mee heeft?
Vind de info op de website erg interessant (ook wel commercieel helaas).
Ben erg benieuwd naar de voedingsmiddelen die de boel verergeren/verbeteren en waarom je juist zou moeten oppassen met Iodine en kelp.
 
Ik heb nog eens gekeken naar Forefront Health en begrijp dus dat je het voedingsprogramma kunt kopen. en medicatie niet nodig hebt.
Wij gebruiken geen medicatie, wij gebruiken supplementen. oftewel tekorten aanvllen.
Ik heb mijn bedenkingen bij zulke websites. Dat ze er gewoon een slaatje uit slaan.
In het nederlands bestaan er ook websites die dan aanbevelen bv hun boek enz te kopen. Weet nu even niet wie.
Voor hetzelfde geld staat er dan op hun website info die overal via google al te vinden is.

Googelen op voeding bij een trage schildklier levert ook info.
Ga ik vanavond nog eens lezen.
Mocht iemand van dit forum het al gekocht hebben is het natuurlijk een andere zaak. Dan kunnen we (gratis) meegenieten. haha
 
Klopt niet helemaal liesje, ze geven er wel 3 voedingsmiddelen die heel goed zijn voor de schildklier , sinaasappelsap met zout, boter en koffie(met 1/2 melk ). Plus dat ik geloof dat er daar ook een schildklier supplement wordt gebruikt.
 
Ik heb de trage schildklierwerking van Broda O.Barnes en Bijnieruitputting van Wilson.
Verder uitgeprint Hypothyroidisme chronische pijn en fibromyalgie (van goedgezond.info)
Verder uitgeprint schildklierproblemen te verdelen in type 1 en type 2 www.circardian.nl
Volgens hun lijst van mogelijke aandoeningen heb ik
dikke tong
candida infectie
CHRONISCHE obstipatie
verminderd transpireren
spier- en gewrichtspijn
vlug koud hebben
slaapproblemen
kan niet afvallen
Sinasappel met zout wordt dan niet samen genomen met boter en koffie neem ik aan.
Dus sinasappel met zout
koffie met melk
boter
Wel interessant om eens mijn hypotheoride supplement te laten staan en kijken wat er gebeurt.
Maar dan lijkt het me verstandig om eerst nog eens te laten testen.
Sinds 2009 heb ik regelmatig laten testen (in bloed) daar ben ik toen maar mee gestopt, bloed was steeds niet goed.
Laatste bloedonderz. was wel goed, maar wat is "goed" als het niet door je cellen wordt opgenomen? (2016)
Lastige kwestie.

 
Maarten,

Wat waren/zijn jou klachten dan dat je zoveel baat hebt bij bica?
Gebruik je dat nog?
En hoe ziet jou voedingspatroon eruit?
 
Liesje, ik zal ook eens kijken naar die links van die 2 websites. Is het boek van Barnes goed ? Boek van bijnieruitputting heb ik ook, maar wat erin wordt verteld kan ook in 10 bladzijdes ...
Lijst van mogelijke aandoeningen vind ik altijd zo vaag, iedereen zal wel een aantal van die klachten hebben ook al werkt de schildklier perfect.
Over die voedingsmiddelen --> kijk even op de site van forefronthealth, daar staat het uitgelegd. Die voedingsmiddelen zijn niet bedoeld als vervanging van schildklierhormoon of supplementen.

Binc, ja ik was er eigenlijk ook wel van overtuigd dat bica wel degelijk maagzuur remt/ afneemt. Dus dat kan je, mijns inziens, alleen nemen als je gewoon voldoende maagzuur hebt. Anders niet, lijkt me.
 
Het werkt als een soort maagzuurremmer. Althans die indruk heb ik.
Ik weet niet of mijn conclusie dan terecht is dat bica helpt omdat de maag omgeving basisch is. En dat er teveel basische voeding word genuttigd zoals fruit groente en granen. Als je een probleem hebt met de eiwitvertering heb je maagzuur tekort. Als gevolg daarvan onvoldoende verterings sappen.
En dus een spijsvertering probleem, mogelijk gerelateerd aan bijnier uitputting. Dan is toch in mijn beleving het beste eerst de bron aan te pakken welke begint bij de juiste voeding. Vetten, eiwitten en koolhydraten. Wat er daarna aan klachten over blijven kan wellicht gerelateerd worden aan de schildklier. Meestal is er een combi van slechte bijnier functie en schildklier functie.
 
Nu de derde dag na innemen van rhodiola. Eerste dag 500 mg van 1%, was 's avonds wel erg moe.... Dus dag 2 en 3 een halve capsule ingenomen. Maar of ik nou wat voel ????
Schijnt toch dat rhodiola echt binnen een uur werkt bij veel mensen. Vaak word ik 's middags moeier, maar dan durf ik geen rhodiola in te nemen ( schijnt dat je er echt wakker van kunt liggen als je het later op de dag inneemt ). Iemand hier ervaring mee toevallig ?
 
Zonne,

Met welk doel gebruik je het eigenlijk?
Voor jou is het niet om beter te slapen denk ik? Maar wel om jezelf fitter te voelen?
 
Voor meer energie idd . Ik weet ook niet of je beter slaapt van rhodiola. Ik lees wel dat een hogere hoeveelheid rhodiola voor vermoeidhied kan zorgen en dingen zoals angst en onrust. Niet helemaal de bedoeling dus. Misschien dat ashawaganda anders inwerkt ?
Ik zal er straks even een apart topic over openen. Dat is misschien overzichtelijker ook voor andere lezers.
 
Zweedse kruiden al geprobeerd?

http://home.scarlet.be/pedroalco/Kruiden/Kruiden_-_Allerlei/Zweedse_kruiden/zweedse_kruiden.html
 
Dat vind ik dan wel weer een goeie ingeving van Maarten.

Je kan ook hepudrain proberen zonne.
Heb ik ook gebruikt. Besteld bij Ron Fonteine. Erg goed voor je lever.

Waarom probeer je toch niet langzaam je voeding aan te passen volgens de richtlijnen van wapf? Dit in combi met enzymen misschien?
 
Ik heb net een half jaar een bitter kruidendrankje op, misschien vergelijkbaar met zweedse kruiden ?

Binc, nogmaals ik heb anderhalf jaar het weston price dieet gevolgd, alleen kan nu geen melk en ei meer verdragen dus dat gebruik ik nu niet meer. Andere dingen uit het dieet nog wel, maar wel met wat meer koolhydraten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan