Chronisch moe, iemand nog tips ?

"problemen die zich voor kunnen doen als je schildklier extract neemt enz. en wat er aan te doen is."
Mijn probleem is momenteel dat de bloedwaardes vorig jaar goed waren (ik was blij verrast) maar ik ben toen wel door blijven slikken met Thyreoidum (T4 227 mcg, T3 4,5 mcg en thyreoidum 29 mg). 1 per dag.
Aanvankelijk heb ik regelmatig bloed laten prikken maar uiteindelijk geloofde ik het wel. Ook af en toe gemeten onder de arm (Barnes) maar het was altijd even laag. Dus ik geloofde het wel. Nu zijn mijn pilletjes bijna op dus wat nu.
Ik had al eens aangestreept wat mijn klachten zijn die van de schildklier kunnen zijn:
DIKKE tong
overgewicht - is meer uit het verleden, ik kon NOOIT afvallen. Nu ook niet maar ik weeg 70 kg bij 165 lengte dus vind het nu wel goed zo. zowiezo krijg ik er niets af als ik het zou willen.
slechte KOUDE tolerantie
LAGE lichaamstemp.
verminderd transpireren (ik kan heel duidelijk mijn warmte niet kwijt) heb ik last van
hoog cholesterol (neem ik met een korreltje zout)
lage rugpijn (chronisch)
vlug koud hebben
candida (heb ik denk ik nog steeds)
Cystes in eierstokken (zijn met mijn operatie verwijderd)
Moeite met slapen (al jaren)
Duizeligheid (IS EEN NIEUWE KLACHT)
Hoge bloeddruk (er wordt gezegd 140/90 is oke als je ouder bent. Iemand anders vind het te hoog.

Ik vind dit zelf kleine dingen maar met elkaar ben ik er NIET blij mee.(78)
Ik dacht dat mijn temp goed was (rectaal smorgens 36.2)
Ik heb hier een verhaal over Type 1 en 2 uitgeprint, ik zou dan veel meer moeten laten controleren in mijn bloed maar wat schiet ik er mee op? Misschien hogere dosis (=nu 30mg) slikken?
Pike recent genoemd artikel is in het engels. staat daar nog iets in wat wij niet weten/wisten?





 
Candida! Had ik ook werd gezegd...waar of niet, NBC werkt bij mij.
Dat zit op je darmen en als je darmen niet in orde zijn...kun je kou klachten, min of meer, krijgen. Ook voor jouw: NBC, zie hier boven. ik denk dat het werkt, als je een griep of verkoudheid voelt op komen ( wat het dan niet is!) werkt het goed. Je wordt 'schoongemaakt, detox.
 
Pike, je hebt helemaal gelijk hoor. Natuurlijk heb ik al tig (alternatieve) artsen en therapeuten bezocht, waaronder ook een homeopaat. Helaas waren zij voor mij ook niet de oplossing. Zelfs nooit enige verbetering erdoor bemerkt.

Maarten2, zet NBC niet maagzuur om (in water ??) waardoor je minder maagzuur krijgt ? Want dat is dan weer net niet de bedoeling .....
 
Zonne,
Ik ben loodgieter, geen arts.
Mijn antwoord zou overigens zijn:'Neen'. Lees mijn linkjes.
In plaats van de vraag hier te stellen kun je beter op stap naar het WWW en daar je vraag stellen. Van lezen wordt je wijzer. (Spaart mij een week typ werk met mijn ene typ vinger.)
Hier nog een link, gaat over kanker, maar met NBC als middel en er staat geen woord in dat je niet begrijpen kunt.
http://worldunity.me/maagzout-geneest-kanker-nu-is-het-bewezen/
 
Maarten2 ik ben ook geen arts, maar ik vind net zoveel links die beweren dat bica maagzuur afbreekt als jij er vind die zeggen dat het niet zo is. Vandaar mijn vraag hier.....
 
Zonne,
Als je op de spoed het ziekenhuis in komtkrijg je bijna standaard een infuus. Vraag de verpleging wat het is en het antwoord zal zijn: 'een zout oplossing'.
Die zout oplossing is...NBC.
Ik heb het geprobeerd en het beviel, het beviel zo goed dat ik het, een half lepeltje, daags neem voor het slapen gaan. Ik eet nog steeds gewoon en mijn maag verteerd het voedsel.
> zet NBC niet maagzuur om (in water ??) waardoor je minder maagzuur krijgt ? <
NBC neutraliseert het 'maagzuur', dat klopt ook, maar je neemt het op een <nuchtere maag in. Je maag maakt pas maagsap op het moment dat er voedsel komt. Je maag 'verteerd' geen water, dat water stroomt direct door naar je darmen. Als je dus de NBC er bij in neemt dan doet dit niets in je maag, (wel het tweede glas water er bij nemen om maar vooral te zorgen dat het ook doorstroomt) maar wel in je darmen. (zelfs een aanstaande kater, mits niet veel te veel gezopen, kun je ermee voorkomen door het voor het slapen gaan in te nemen)

Lees hier véél meer:
http://www.ninefornews.nl/?s=natriumbicarbonaat

Ps. ik lees nooit slechts één site/mening/bewering, altijd kijk ik verder bij ander site's en vergelijk op het gezegde/beweerde. (9for news is in mijn ogen betrouwbaar genoeg. Ze schamen zich ook niet te bekennen als ze het eens mis hebben/hadden)
 
Op dit forum is ook veel geschreven over bica.
Via de zoek functie wel te vinden.
 
Bij mij werkte het niet.
Ik kreeg een zwaar gevoel op mijn maag. Ik hou het bij appelazijn en sole in een glas water met een rietje. En bij tijd en wijlen enzymen van now met maagzuur
 
Ik ben de laatste tijd wat vaaker bezig met mijn temperatuur in de ochtend en tussendoor. Te pas en te onpas.
Smorgens is het laag, rectaal 36.2 of 36,4. In principe zou er een verschil zijn van 0,7 graden als ik het oder de arm doe.

Zojuist een klein stukje gefiets (boodschap gedaan) en dan kom ik altijd warm thuis, ga meteen zitten om af te koelen.
toen heb ik weer de temp gecontroleerd en was 37.7. Rectaal. Ik was al weer een beetje afgekoeld eigenlijk. Dus mijn lichaamstemp komt dik boven de 37.
Hoe zit dat bij jullie die last hebben van de schildklier?
Hebben jullie wel eens gecontroleerd als je net warm thuis komt?
Heeft dit iets te maken met de schildklier?

Ik maak geen lange fietstochten meer en zeker niet IN de zon want dan word ik ZO heet dat het absoluut niet prettig voelt.
Ik kijk dan naar jonge mensen en die fietsen er vrolijk op los, alsof er niets aan de hand is!
Iemand een idee? .

 
Lies,

Mijn schildklier heb ik kort geleden laten testen: Tip top in orde.
Mijn lichaam-temperatuur schommelt tussen 33,5 tot, en heel soms boven, de 36 graden. Mond/tong en oksel gemeten. Het zal niet echt uitmaken waar je meet, als je het maar goed doet. Schommelen zal de temp toch wel ongeacht waar gemeten. Ik heb het altijd warm, bij min 10 ook.
Goed of niet goed, ik heb er geen last van dus doe ik verder niets. Ik denk dat bij velen de temp. flink kan/zal schommelen.

KLINISCHE CHEMIE
ijzer 28.6 μmol/l 5.9 - 34.5
PROTEINE-DIAGNOSTIEK
ijzerstofwisseling
ferritine ECLIA 179.9 μg/l 30.0 - 400.0
ENDOCRINOLOGIE
schildklier-diagnostiek
T3 vrij ECLIA 4.97 pmol/l 3.08 - 6.78
T4 vrij ECLIA 16.47 pmol/l 11.60 - 21.90
TSH ECLIA 2.93 mU/l 0.27 - 4.20
Deze waarde / uitslag sluit hyper- of primaire hypothyreoïdie uit.
thyreoid.-peroxidase al.
(thyreoid. microsom. al.)
ECLIA 14 kU/l < 34
 
Hoi Maarten dank voor je reactie.
Ik heb nog nooit van ECLIA gehoord. snel even gegoogeld, alles in engels. De temp. die hoog of laag is kan me niet zo veel schelen, inderdaad, hoe voel je je is ook belangrijk. De te grote warmte heb ik wel veel last van, dit heb ik al vele jaren. Dat is dus bij inspanning (ook in de winter) en in de zomer met de zon erbij hou ik me echt wel koest. Ik ken genoeg dames van mijn leeftijd die dat niet hebben.
Blijf je wel slikken voor de schildklier? of ben je gestopt.
Voor mij is de schildklier wel extra belangrijk want meerdere klachten kunnen daaruit voortkomen. bv sinds nog niet zo lang "dode vingers", (en darmen)
 
Lies,
Ik slik niet en beh ook nooit voor schildklier geslikt.
Zweten doe ik wel snel als de temp. stijgt tot boven 14/15, maar ik denk dat jij niet echt zweet, das erg vervelend weet ik.
Ik blijf er bij dat de natriumbicarbonaat bij jouw zal helpen. ( ik vind het in mijn lijf wonder spul ) Het is gewoon te gebruiken/eten, smaakt wat zout, maar och, baat het niet, schaden ook niet.
 
Ik neem water mee als ik boodschappen ga doen en doe daar nu een beetje NBC in.
ECLIA ??
 
Maaraten, of je nou naar meisjes kijkt of naar jongen: van Welke soort HIV dan ook kan je gewoon niet ziek worden. De hele mythe rond AIDS is gebaseerd op leugen, misvattingen en geld verdienen.
 
Maarten je geeft ergens hierboven de waardes aan zoals die getest zijn voor de schildklier.
Hoe lang is dat geleden en bij wie? Het woord Eclia achter waardes ben ik nog nooit eerder tegengekomen.
misschien kan iemand met verstand van engels dat eens nakijken?
 
Liesje, volgens mij moet je de temperatuur altijd nemen in rust, niet net na een inspanning. Anders zegt die temp niets over je schildklier.
Volgens de site van forefronthealth zeggen de bloedwaardes mbt de schildklier ( dus b.v. TSH, T3 en T4) helaas lang niet altijd alles over de werking van de schildklier. Temperatuur en pols zeggen veel meer.
Op die site kan je wel via de e-mail filmpjes krijgen waarin ze uitleggen wat de bloedwaardes je wel kunnen vertellen + hoe je zelf thuis moet meten met temp en pols. Misschien ook wat voor jou om eens te kijken ?
 
Ik heb het boek over de schildklier in huis en ook en meerdere artikelen uitgeprint, o.a. over type 1 en 2.
Ik heb de temp opgenomen omdat ik al zeer lange tijd na een inspanning extreem heet word, ook in de winter, vooral met fietsen. Dat had ik nog nooit eerder gedaan. Ik vind dat met mooi weer ook ERG vervelend. Moet gewoon afstappen en bijkomen. Ooit fietste ik mee met een fietsclubje en die warmte heeft me doen besluiten niet meer mee te fietsen, dan kan ik mijn eigen tempo en rustpauzes nemen. Dat hoeft niet perse van de schildklier te zijn maar ben er nooit achter gekomen hoe dat komt.
Aangezien de trage schildklier zoveel invloed heeft o.a. op het darmsysteem (zie endeldarmschade) en mijn pillen bijna op zijn moet ik nu kijken "hoe nu verder". Laten testen ja of nee of gewoon op eigen houtje doorgaan. Ik denk dat ik niet moet stoppen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan