Chronisch moe, iemand nog tips ?

Ja maar Binc, die website gaat er dus vanuit dat bijnieruitputting niet bestaat ! Dat je eerst je schildklier moet genezen en dat dan vanzelf ook waardes van cortisol etc stabiliseren. Dus volgens die theorie mag je zelfs niet eens eerst je bijnieren aanpakken. Als je dat zou doen, wordt er daar gezegd ondermijn je je schildklier en daardoor vervolgens ook weer je bijnieren.
 
http://www.regenesis-therapie.nl/behandelingen_en_resultaten.html

Als je dit hebt gelezen heb je geen vragen meer lijkt mij.( deze dame is er mee gestopt en heeft haar praktijk overgedaan aan een ander (waar ik dus door behandeld wordt)

> ( had je daar echt nog nooit van gehoord ?) < Geef mij één reden waarom ik zou moeten liegen.

De exacte verschillen...Ze interesseren mij eigenlijk niet, ik zoek en waarvan ik denk: 'dat is wat voor mij' daar ga ik op in. Zo leer je de verschillen in werking voor je zelf kennen. Ik spreek over dit onderwerp voor mij zelf, anderen zullen wellicht anders reageren, dat is niet aan mij.

Je begon dit stuk met een vraag, ik heb niet meer gedaan dan naar eer en geweten te antwoorden naar eigen ervaring op je vraag, wat je er mee doet is aan jou.
ik voel mij niet geroepen om alle antwoorden te weten dan wel te geven, ik ben loodgieter, geen arts o.i.d.

 
Ja dat haal ik er idd ook uit.
En dat is best tegenstrijdig met wat hier geadviseerd word en op voeding is gezondheid.

Ben wel benieuwd naar de mening van anderen. Ik geloof er niet zo in. Zeker niet als er nog niks aan de bijnieren is gedaan.
En dan die koffie..ik heb mijn heel sterk mijn twijfelen.

Maar hoe zit het met jou voeding dan? En met vit c inname?
 
Maarten2, dank je wel voor de link, ik zal hem lezen. Verder moet ik een beetje wennen aan je manier van antwoorden geven hoor, maar dat ligt bij mij en niet bij jou. Ik zeg nergens dat je liegt dat je osteopathie niet kent, maar osteopathie is bij zoveel meer mensen bekend als b.v. de regenesis methode dat het me wat verraste dat je het niet kende. Dat was alles.

Ik begrijp dat je verder niet wilt vertellen wat de regenesis methode voor jou heeft betekend ? Jammer, het is altijd fijn om een persoonlijke ervaring met een therapie te horen. Zeker ook omdat je in het verleden chronisch moe bent geweest dus wellicht voor een deel met dezelfde klachten hebt rondgelopen als een aantal mensen waaronder ik op dit forum.
 
Binc, de theorie van die link is idd totaal anders als wat hier op vele andere sites wordt beweerd. Ik moet het ook allemaal even laten bezinken. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. En wat voor de 1 geldt hoeft voor een ander niet te gelden. Ik weet alleen dat ik van bijnierschorshormonen niet ben opgeknapt ( ook niet van cortisol slikken trouwens ), dus daar ligt kennelijk voor mij de oplossing niet. Vooral omdat ik het altijd koud heb, gaan mijn gedachtes nu meer richting schildklier, alhoewel ik ook een echte stress-kip ben. Dus bijnieren spelen vast ook een rol in het verhaal.
 
Cortex is niet het enige middel om je bijnieren te ondersteunen he?

Ik ben heel benieuwd naar hoe jou voedingspatroon eruit ziet?
En welke supplementen je neemt?

 
Zoals gezegd had ik het artikel van Forefront Health ook even in de 'kwikgroep' gegooid. Kwam aardig wat respons op. Eigenlijk was de tendens dat er wel waarheden in dat artikel en op de website genoemd worden, zoals welke oliën en voeding de schildklier onderdrukken, maar dat voor elk onderzoek wat genoemd wordt er een veelvoud van onderzoeken zijn op dit gebied die het tegenovergestelde concluderen.

Belangrijker is dan wat de ervaringen zijn van mensen en zowel op het kwikforum als volgens mij ook op dit forum zijn er mensen die hun bijnieren hebben genezen door gericht deze eerst te behandelen en niet eerst de schildklier. Sterker nog: als de schildklier werd gestimuleerd, reageerden de bijnieren juist heftig als deze nog niet sterk genoeg waren. Ik kan dat beamen.

Ook wordt er niet gesproken over andere oorzaken dan voeding en stress. Bepaalde medicijnen en vooral ook zware metalen kunnen een destructief effect hebben op bijnieren, schildklier en hypofyse. Als dit de oorzaak is en niet aangepakt wordt, is het dweilen met de kraan open en is het symptoombestrijding om alleen bijnier- en/of schildkliersupplementen in te nemen.

Bovendien is het artikel wat sensationeel wat betreft de claim dat adrenal fatigue niet zou bestaan, terwijl hij later schrijft dat het gaat om adrenal insufficiency, wat precies hetzelfde inhoudt.

Kortom: dat dit DE waarheid is wat betreft schildklier- en bijnierenproblematiek, waag ik te betwijfelen. Maar misschien is het voor sommigen de ontbrekende schakel en reageren ze goed op zijn adviezen.

Degenen die het nu koud hebben, zouden dat simpele dieetadvies van hem kunnen proberen wat in de gratis pdf staat. Sinaasappelsap met zout, samen met koffie en boter. Misschien werkt het als een dolle!

Mark
 
Ik ben het met mark eens. Zelf geloof ik het niet. En het protocol met koffie erbij al helemaal niet.
En daarbij krijg ik sterk de indruk dat in het artikel uit gegaan word op een voedings patroon zoals het voedingscentrum adviseert. Idd, wellicht een kern van waarheid. Maar met die kanttekening dat je gewoon niet alleen de schildklier als probleem kan zien zonder aan je bijnieren te denken. Je geeft zelf aan dat je een stress kip bent...als je ene keer meer stress hebt dan de andere keer hebben je bijnieren het ook zwaarder.

Daarom is mijn vraag ook steeds, hoe ziet jou voedingspatroon eruit Zonne? En welke supplementen neem je? En hoeveel?
Kun je dat aangeven?

 
Wist je trouwens dat in de dierenwereld men wel weet dat de bijnieren mee behandeld moeten worden als er een schildklier probleem word gevonden?
In de dierenwereld word standaard voor de schildklier T4 nagekeken. Ik weet althans dat dat bij katten zo is.
Dus waarom zou het bij mensen niet zo kunnen zijn dat naast een slecht functionerende schildklier de bijnieren niet in orde zijn?
Ik zie hierin geen verschillen.
 
Ik geloof ook niet dat dat artikel beweert dat je bijnieren niet slecht kunnen functioneren. Ze zeggen zelfs dat het slecht functioneren van de schildklieren en bijnieren vaak een visieuze circel is. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Binc je blijft maar vragen naar voeding en supplementen. Ik kan niet eten volgens weston price omdat ik na een jaar dat dieet volgen opeens behoorlijk intolerant ben geworden voor eieren en alle melk producten. En naast gluten intolerant geeft dat een mega beperking in je dieet. Supplementen neem ik bijna niet, alleen vit C en Q10. Wel heel veel geprobeerd, maar ik lijk helemaal niet te reageren op andere supplementen.
 
Intolerant voor eieren en melk.
Welke klachten kreeg je daar dan van?
 
Super misselijk en niet meer kunnen eten daardoor. En dat dan voor 3 dagen als ik er 1 mg van binnenkrijg (vooral van ei).
 
Je hebt toch zeker niet alleen melk en ei gegeten?

Bottenbouillon, stoofpotten en soepen etc?

Heb je dan iets gedaan aan maagzuur en enzymen? Appelazijn en sole in water?

Persoonlijk denk ik niet dat je wapf niet kan volgen. Maar dat he aan maagzuur zou moeten werken.
En dan wel door te zorgen dat je meer maagzuur hebt en niet met maagzuur remmers bedoel ik. Enzymen en maagzuur voir je spijsvertering.
Eerst werken aan spijsvertering dat is de basis. Ik denk dus wel dat je bijnieren uitgeput zijn in combi met een schildklier probleem. Ik dacht ook gelezen te hebben dat je een te hoge bloedsuiker hebt en een slecht functionerende lever?

Vitamine c zou ik elk uur nemen. Daar ondersteun je je bijnieren mee. Op het moment dat je diarree krijgt moet je onder de genomen dosis gaan zitten. Dat is je tolerantie grens. Heb ik hier geleerd.
 
Ja natuurlijk heb ik ook de soepen gegeten en de stoofpotten etc. Maar als alles met ei en melk wegvalt dan blijft er bijna alleen maar soep, groenten en vlees over. En dat vind ik niet zo'n goed idee...
Geen idee of ik een te hoog bloedsuiker heb ? En ook niet of ik een slecht functionerende lever heb.

Vraag is dus nu of ik idd die bijnieren wel moet ondersteunen of toch eerst voor mijn schildklier ga. Pike was, zo ik begreep hier, erg geholpen met de aanpak van de schildklier ipv de bijnieren.
Vitamine C ophogen zou ik nog eens kunnen doen inderdaad. Ben nu bezig met opbouwen van Q10, maar ik merk er weer niets van.
 
>maar osteopathie is bij zoveel meer mensen bekend als b.v. de regenesis methode < Ik ken zelfs niemand die de regenesis methode kent, dus ook niet van osteopathie, volgens jouw woorden, m.a.w.: Het is geen van twee erg bekend.

> Ik begrijp dat je verder niet wilt vertellen wat de regenesis methode voor jou heeft betekend <
quote: Ik spreek over dit onderwerp voor mij zelf, anderen zullen wellicht anders reageren, dat is niet aan mij.

Maar goed: Ik wil WEL vertellen ,maar dat heeft niet echt nut en later zijn er altijd mensen die, als ze het geprobeerd hebben en geen geen resultaat hebben ervaren zo als ik, die dan daarna mij verwijten gaan maken van: Maar jij zei...enz....

Voor de duidelijkheid: Ik heb pas twee behandelingen gehad, en voor mij is dit 'Het' na alles wat geprobeerd is. Mijn vermoeidheid neemt af, ik krijg meer zin om wat te gaan doen, mijn hart is rustiger, van 135 rpm tot, nu, 115/120 rpm, Lijkt weinig maar het is een wereld van verschil. ( ik hoop dat de ritmestoornis zelfs zal verdwijnen na verloop van tijd) Mijn lichamelijke en geestelijke 'vermoeidheid' neemt af, ik ben 'wakkerder' dan er voor, ik bemerk weer richting 'de oude Maarten' te gaan.
Regenesis of Touch of matrix is voor ieder anders, van te voren kan niemand zeggen wat je zelf zal voelen/beleven of ervaren. Dus meer kan ik ook niet zeggen, ieder voor zich om te ervaren wat voor resultaat het heeft: Ik ben, voorzichtig, enthousiast ik deel slechts mijn ervaring als antwoord op een vraag.
Verder heb ik alles van het WWW tot uit den treure gelezen om daarna mijn keuze van welke behandeling te maken. Dus eigenlijk heb je verder aan mij niets. Hak knopen, blijf niet vragen en zoeken, probeer naar keuze: Wat dan ook.

Is het dat dan uiteindelijk ook niet: jammer, maar ben je wel rijker aan ervaring en meer ben je meer instaat de voor jouw juiste therapie/behandelmethode/arts te nemen.

 
Maarten2, fijn te horen dat het voor jou zelfs op diverse vlakken verbetering geeft. En dank je wel voor het delen van je ervaring ermee.
 
Zonne,
> Geen idee of ik een te hoog bloedsuiker heb ? En ook niet of ik een slecht functionerende lever heb.<

Zou je niet eens heel gewoon naar de huisarts gaan en uitgebreid bloed laten prikken? Met die uitslag ga je naar, bv, een homeopaat. Dan weet je wat de dok zegt, waarschijnlijk iets als: niet erg. ( zo een heeft alleen verstand van pillen en niet van de essentie van zijn vak: genezen)
Een goede homeopaat kijkt verder dan alleen naar je bloedwaarden. BV: is je B12 te hoog dan zegt de HA: nies aan de hand terwijl een homeopaat zal zeggen: dan is er wat met je lever, die moet dat verwerken en het lijkt er op dat die dat niet of niet goed doet.
Blijf niet vragen maar hak knopen, het gaat om je leven.
 
Zonne,

Pike heeft dat idd gezegd. Maar voorzover mijn informatie reikt wel op basis van Weston price levensstijl.

Ik zou in jou geval idd doen wat Maarten zegt.
En verder zou ik het protocol volgen voor bijnieren en schildklier te ondersteunen. Waar ook bij hoort om voldoende maagzuur aan te maken. Ik denk dat dat de misding link is. Ik was destijds ook intolerant voor eigenlijk alle voeding. Is niks meer van over. Ik kan alkes eten.
En ik zou ook beginnen aan gefermenteerde levertraan.

Waarom vond je het geen goed idee om vlees en vis te eten?
 
Ik kom later nog even terug op de info van "forefronthealth". Ik gaf de link van forefront alleen maar om de info over de problemen die je kan ervaren als je schildklier extract neemt en wat er aan te doen is.
Ik ben het niet noodzakelijkerwijs met alles eens en vooral niet met hetgeen wat over koffie gaat. Al ben ik er wel mee eens dat koffie niet de duivel is die men het in de alternatieve wereld eraan toedicht.

Gisteren kon ik trouwens ineens niet meer posten, ik denk dat de software mij aanzag voor spam.

Ik ben bang dat Zonne al de nodige homeopatische artsen heeft afgelopen en ook regulier neem ik aan, dus zo makkelijk als "ga ff naar een (alternatieve)arts" is het helaas niet.

Ik bijvoorbeeld heb een klein fortuin aan die beste mensen uitgegeven zonder enig resultaat.
 
Zonne,

ik gebruik Natriumbicarbonaat ook zuiveringszout genoemd om mijn lijf schoon te maken. Van binnen welteverstaan.
Kost geen drol, in de toko 1,55 €. Neem een halfvolle T lepel opgelost in water, drink dit en neem nog een glas water( met niets er in)Dit alles wel 1 uur VOOR het eten of 3 UUR na het eten, maag moet leeg zijn!
Ik heb, na het lezen van een aantal van jou meldingen, sterk de indruk dat je dat erg goed zal helpen. Zo niet: Jammer dan, zonde van de 1,55 €. maar je weet weer wat meer!
Het kan geen kwaad om ook dit te proberen:

http://www.voedingisgezondheid.nl/Ozon_en_zuurstof_H2O2_gebruiksaanwijzing.html

Ken je deze site? Er staat veel info op.
en deze:
https://www.infrarood-gezondheid.nl/hoeveel-bicarbonaat-gebruiken/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan