Chronische obstipatie bij kind

Hallo allemaal,

Sorry ik was een paar dagen afwezig door drukte.
Ik heb een hoop teruggelezen en had hier en daar wat stukken gequoot en op gereageerd maar perongeluk tikte ik op een vorige pagina van deze topic waardoor ik m'n reacties kwijt ben helaas.

Het is nu laat en ik ga het morgen allemaal weer opnieuw lezen en verder reageren.

Wilde wel even zeggen dat het nog goed gaat hier.
Elke keer als hij naar de wc is geweest mag hij even een half uur op de tablet en dat wil nog wel eens werken. Dagelijks nog verse sapjes trouwens.

Hij gaat "bijna" elke dag 1x, soms een dagje of 2 ertussen.

Ik vind het erg interessant wat ik allemaal gelezen heb en wil graag meer weten over wat ik precies het beste kan laten onderzoeken in z'n bloed. Ik las lgE en lgG waardes geloof ik. Wat is verder nog interessant? Misschien ook gelijk voor de zwarte vlekken op de tanden, als ik voor m'n zoontje eerst een bloedonderzoek laat doen voor z'n obstipatie misschien gelijk wat extra prikken op wat misschien nuttig kan zijn om te achterhalen wat de zwarte vlekken op onze tanden veroorzaakt. Een of andere bacterie maar waar die zit en hoe opgelopen???

Ik sta wel versteld dat jullie voedselallegieen/Intoleranties trouwens vermoeden want zelf merken we geen klachten, behalve bij pinda's dan krijgt hij last van binnen in z'n keel en rode bultjes rondom z'n mond.

Wij dachten altijd namelijk dat de obstipatie een gevolg is van veel anti bio die hij kreeg rond 4 jaar, want toen begon de obstipatie en hij heeft het zelf tot dit grote probleem gemaakt door bij angst toen op te houden en daar een gewoonte van gemaakt, en ik moet daarbij zeggen dat hij ook een slechte drinker is, dat maakt het probleem groter.

Wat betreft z'n astma denk ik ook niet dat dat door allergieën /intoleranties komt, maar nogmaals ik ben een leek wat dit betreft ik zeg alleen wat ik als moeder vermoeden hoor/lees graag jullie mening hierover.

Astma denken wij zelf dat dat door vaccins is gekomen en een huis met schimmel (daar woonde we toen hij 6 mnd was t/m 2 jaar in Egypte en rond z'n 2de waren z'n astma klachten begonnen)

Verder zei Romagi over een darmreinig methode met natriumbicarbonaat, interessant, maar Binc is het daar niet mee eens ivm te weinig maagzuur? Waarom denk je dat hij een tekort heeft? Zou ik wel graag willen weten.

Tot zover wat ik had onthouden uit m'n vorige reactie.

Bedankt allemaal en morgen reageer ik verder

Bewust wat een simpele truc is om beter af te kunnen gaan is een krukje onder de voeten te zetten. De houding verandert daardoor en dit helpt om de darmen te legen.

Verder vind ik het erg knap wat je allemaal bij je zoon naar binnen krijgt!

Maak er geen obsessie van! En denk aan de door Tanja ook al genoemde traumaverwerking.
Belonen voot stoelgang is leuk maar als hij niet gaat kan dat als falen voelen. 'Je bent goed als je poept'.. hmm beetje link.
Waar heeft hij zoveel antibiotica voor gehad als kind?

Goeie tip elkedageenei.

Bewust, fijn dat het nu toch beter gaat met de toevoegingen. De reden dat ik geen fan ben van natriumbicarbonaat is omdat het idd maagzuur neutraliseert. Terwijl het erop lijkt dat ie ie een probleem heeft met de eiwitvertering. Voor de vertering van eiwitten heb je maagzuur juist nodig. Maar volgens mij had ik dit al gezegd in dit topic. Zie onderstaande link. Staan ook tips in voor wat betreft voeding en de bereiding daarvan. Je zegt steeds dat ie weinig water heeft gedronken en tich naar de toilet kan. Bij een tekort aan maagzuur is het juist aan te raden om niet zoveel water te drinken. Water met keltisch zeezout kan wel.

heb je inzichtelijk waar die angst vandaan komt?

Evt zouden kruiden ook van toegevoegde waarde kunnen zijn bij traumaverwerking. Kruiden due kunnen helpen zijn bv ashwagandha en passiebloem. 2 kruiden waar ik zelf in hele korte tijd veel profijt van heb.
Maar er zijn er nog wel meer.

http://www.voedingisgezondheid.nl/darmen

Ik zei dat van dat krukje laatst tegen iemamd..toen zei ze:'n je het zegt, als ik hakken aan heb gaat het inderdaad veel beter.' Haha krukje truc werkt! G
Marijan heeft goede info over etherische oliën gedeeld. Ook heel fijn om mee te werken voor kinderen.

klopt Eledageenei, werkt heel erg fijn en zacht. Zeker ook om emotionele zaken zoals angsten e.d. aan te pakken. Hele simpele etherische oliën (moet wel van therapeutische kwaliteit zijn) kunnen al helpen te ontspannen, zoals citrussen en bv zoals iedereen zal begrijpen lavendel. Of misschien juist aardende oliën met name bomen, zoals Frankincense. Wel weer wat prijziger maar super goede olie. Ik kreeg met 2 druppels op de kruin een volwassen niet stil kunnen zitten zware ADHD-er rustig op zijn stoel. En het leuke was, dat hij zelf er ook bewust van werd na een kwartier. (ja een kwartier, zo snel kan het werken)

Hallo,

Daar ben ik weer. Druk, druk,... Hier is de schoolvakantie al begonnen.

De wc bezoekjes gaan nog goed gelukkig, ik ben daar erg blij om. Hij gaat gemiddeld wel 1x per dag zonder dat ik er achteraan moet. Het belonen met een half uurtje op de tablet bij een goede wc beurt helpt. Hij krijgt overdag verse jus te drinken maar laatste paar dagen geef ik hem ipv dat raib te drinken, ik weet niet hoe het in het Nederlands heet maar het lijkt me erg gezond en ik denk dat het erg goed voor de darmen is. Ik maakte het weleens zelf maar heb pas een zaakje gevonden waar het te koop is en lekkerder. Het is rauwe melk (of rauwe karnemelk), dat laten ze een tijdje buiten de koelkast staan zodat het gaat fermenteren, het word een beetje klonterig (nog net geen yogurt of kwark te noemen) maar wel erg fris, beetje zuur en erg lekker. M'n zoontje drinkt het graag gelukkig (voorheen niet toen ik het zelf maakte).

De adviezen voor supplement ben ik bij mee. Ik ga me erin verdiepen om te kijken waar we aan gaan beginnen.

Bewust, heb je tijd om je daar allemaal in te verdiepen of heb je een baan?
Moet je veel zelf betalen of is alles verzekerd?

Bewust, hoe is het het afgelopen weekend gegaan met de stoelgang van zoontje?
Is er iets speciaals opgevallen?
Denk je dat het probleem van de stoelgang is opgelost? ook zonder extra fruit?
Wanneer heb je een afspraak bij de arts?
Ben je van plan om een natuurarts te vinden?

Ik heb een druk leven, tijd om me erin te verdiepen? Zodra ik kan probeer ik wel meer te lezen wat hem zou kunnen helpen. We hebben geen zorgverzekering maar de kosten zijn dat dat betreft hier wel lager dan in Nl, dus te doen.

Met z'n stoelgang gaat het stukken beter zoals ik hierboven had beschreven, of het nu is opgelost? Ik durf niet te vroeg te luigen. Hij gaat nu zelf zodra hij drang voelt, dat is echt een grote verbetering. Of het nou door de sapjes komt of ofdat hij nu "eigenlijk" die knop heeft kunnen omzetten, dat het allemaal niet zo "pijnlijk" hoeft te zijn als wat hij dacht? Ik weet het niet, wil er ook niet te veel aandacht aan geven door te vragen waarom het nu wel lukt en voorheen niet wil absoluut geen terugval voor hem.

De afspraak bij de darmarts was de 26ste. Hij wilde absoluut niet terug omdat ze hem wilde onderzoeken en dat zou een beetje een ongemakkelijke situatie worden voor een jongen van 10. Ik wil hem ook niet dwingen. De afspraak was als hij weer dagelijks kon gaan zonder "ongelukjes" zouden we niet terug gaan.

Ik heb een natuurarts gevonden, moet alleen nog contacten.

http://www.apitherapie.ma/

Wat goed dat hij zo snel verbeterd met slechts enkele aanpassingen!

Dat raib klinkt eigenlijk als melkkefir. Tenminste, daar lijkt het wel op. gefermenteerde kefir. Dat betekent dat ie dan dus niet gevoelig is voor melkproducten maar het hier juist goed op doet.
Helaas weet je dus niet wat de oorzaak is van het feit dat het nu wel goed gaat. Wellicht meerdere factoren. Met het toevoegen van voeding ging het al de betere kant op. Wellicht een combinatie van de voeding en het beloonsysteem. Wat je nu met het laatste aan moet durf ik je niet te zeggen.
Maar verder heel fijn dat het beter gaat. Dus het lijkt erop dat je eigenlijk nu niks meer hoeft te veranderen?

Mijn mening? De raib (traditionele Marokkaanse yoghurt) maakt het verschil: zijn darmflora herstellen en de aandrang om naar het toilet is terug, want de goede bacterien duwen de slechte eruit. Daar gaat Lievergezond met haar anti-zuivelpleidooi, als we naar haar hadden geluisterd had het arme kind al aan een eliminatiedieet en schildkliermedicatie gezeten!

Mike

En dus ontgifting!
Alleen maar winst in dit geval met zeer snel positief resultaat!
Zo zie je maar dat melkproducten zo slecht niet zijn.

maar laatste paar dagen geef ik hem ipv dat raib te drinken, ik weet niet hoe het in het Nederlands heet maar het lijkt me erg gezond en ik denk dat het erg goed voor de darmen is

klinkt gemaakt als "arme mensen karnemelk" of "dikmelk" fermentatie door gewoon te laten staan op aanrecht. Weet je meteen ook of het kwaliteit is.

Super om te horen over de resultaten hier, obstipatie is verschrikkelijk voor ons, maar voor kind zeker, heb hier echt jaren mee getobt met onze dochter, toen ik nog als een kip zonder kop rondliep, hahaha

Bedankt voor de reacties!
Ja hopelijk blijft het zo en krijgt hij geen terugval.

Dus de supplementen zijn dan misschien ook niet meer nodig?

Dan alleen nog die vlekken op tanden, dat blijft een raadsel hoe we dat hebben opgelopen.
Ik ga die naruurarts proberen te contacten.

Als die vlekken op de tanden werkelijk door vaccins komen dan denk ik wel dat je daar iets mee moet doen ja.
Misschien laten ontstoren.

Ik heb ooit mijn kleindochter laten ontstoren. Ze was ingeent en had geen klachten, gewoon uit voorzorg gedaan.
Ik wil nogmaals voor Bewust onderstrepen dat de antibiotica die zoontje heeft gehad ogenschijnlijk geen klachten geven.
Mijn eigen ervaring? Ik heb dus uit voorzorg een ontlasting-onderzoek laten doen en de uitslag was gewoon slecht. Toen had ik de jaren daarna een reden om dat 1x per jaar te laten controleren om te zien of mijn inspanningen een goed gevolg hadden. Het was altijd een slechte vertering en Candida.
De laatste keer bleek er te veel galzuur te zijn en was verdwenen na al die "leverdrankjes".
Plus dat mijn "ongelukjes" definitief weg waren.
Het is dus aan Bewust zelf om te beslissen of ze het nodig acht uit voorzorg iets te doen.
Een ding is zeker, antibiotica is funest voor je darmen. Wel fijn dat jullie die raib drinken.
Is dat van "rauwe" koemelk gemaakt? Ik lees wel altijd dat geitenmelk in principe vaak beter wordt verdragen bij mensen die een koemelk-probleem hebben (zoals ik zelf).

Ik kon de website van die natuurarts vertalen met Google-chrome.
Zag er wel goed uit.

Interessant artikel, past wel in dit topic.

"Depressie ontstaat niet in het brein, maar in de darmen": zo groot is de invloed van uw darmen op uw leven

https://www.topics.nl/-depressie-ontstaat-niet-in-het-brein-maar-in-de-darmen-zo-groot-is-de-invloed-van-uw-darmen-op-uw-leven-a10131859demorgen/2f913e607f5f0f87b666a5c2c7b85f69d254082ac9856fdfe0b8bcac3afaf224/

Ik zie dat dit een zeer lang artikel is, Ga het later wel lezen. Krijg zelf ook vaak artikelen over de darmflora. Ik zoek eigenlijk naar 1. langdurige schade door darmspoelingen - maar die heb ik nooit gevonden.
Ik ga er vanuit dat het wel degelijk schadelijk is, echter, ik heb geen keus. 2. Schade beperken is mijn doel, maar als ik punt 1. niet vind vind ik ook punt 2. niet.
Ik maak er dus maar het beste van.

Darmspoelingen raadt hij af. Hij zegt dat de oudste gezonde mensen een oud microbioom hebben.
Na een darmspelong zou je dat weer opnieuw moeten opbouwen waardoor je dus nooit een oud bioom krijgt.

Nou heb ik deze topic nog eens een aantal keren doorgelezen, omdat ik mezelf afvraag of ik serieus jou woorden verdraaid heb, Lievergezond.
En of dit idd aan mij ligt. Ik zie echter niet dat ik jou woorden verdraai. Wel dat we er allebei een ander beeld op na houden voor wat betreft elimineren van voedsel en werken aan vertering. Daarnaast gaf je aan als ik Eem andere visie hierover heb je ervan uit gaat dat ik dat aangeef. Ook dat heb ik gedaan.
Wat je mij wel mag verwijten is dat ik mijn geduld verlies vanwege het blijven volharden in allergenen en allergieën waardoor ik sarcastisch reageer op jou. Dus daarvoor sorry!

Maar ik zou toch graag willen weten waar exact ik jou woorden verdraai, dus hierbij de vraag of je daarvan een voorbeeld kan geven?

Binc, laat het aub gaan. Het was net zo lekker rustig zonder de Hashimoto-verwijzingen van Lievergezond.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan