Complotdenkers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vraag me af wat jij hier komt doen. Als jij zo'n leuk leven hebt, waarom het dan laten vergallen door een stelletje 'complotdenkers'? Er zit een kruis bovenaan je venster, kun je weer door met je leven zoals het was.

Mike

Ik ga mijn leven er niet door laten beheersen.

Ik stap ook niet zomaar een moskee in om daar mijn mening te geven! Dus voor jou is ook geen reden om met de deur hier in huis te vallen zonder je gedrag aan te passen aan de bewoners van dit forum!

Kevin

Is dit niet gewoon Clemence in een andere vorm? Eerst werkte ze in een IC, nu heeft ze er gelegen als patient!

Mike

Waarom denken jullie de dankbare taak te hebben om de rest ook wakker te maken? Als ze niet willen: who cares?
Mensen wakker maken is geen dankbare taak, dat maak jij ervan. We moeten opboksen tegen een eeuwenoude cult van niet-menselijke wezens die een groot gedeelte van de slapende massa in zijn macht heeft gehad. Dat kost tijd en geduld. Who Cares? We care!

Precies mijn gedachte. Denk ook dat het Clemence is. Of in elk geval een variatie daarvan.

Dit persoon heeft sws een zielig leven... jezelf aanmelden op een forum die onderwerpen/meningen verkondigen waar je niks mee hebt... en dan vervolgens jezelf onder een andere naam aanmelden om weer zijn/haar gelijk te halen en alles om te draaien in perceptie!

Kevin

Aanhanger van de heersende macht Kevin, die hebben geen leven. dat weet je toch wel..?

Nee ik ben Clemence niet maar ik ben aan het bijlezen en het is wel echt frappant allemaal.

Enige verschil: ik kom hier via een ander forum en niet via voeding ofzo.

@ wakkerdier ,Ik vraag mij af wat je nu wilt met je opmerking ?   kritisch vragen stellen is juist priima, echter zit er aan jou vragen verwijt en aannamen vanuit nonrespect voor andere meningen ..je geeft aan met jou opmeringen dat jij de formule hebt van hoe je met dit soort zaken om moet gaan ..je stelt dat jou visie daarom veel leuker is om te leven is t.a.v , iedere ander...  ik let altijd op voor mensen die de monopolie op de waarheid hebben en die gaan vertellen hoe het echt zit... geen spelt tussen te krijgen... dat zegt mij genoeg hoe jou mooie leven eruitziet....

Complotverhalen werken allemaal volgens een min of meer gelijk patroon. Complotdenkers hebben iets opgevangen, interpreteren dat verkeerd en bouwen er vervolgens een heel web van aannames omheen, die ook nog eens als rotsvast bewijs worden neergezet. Er worden kinderen in de wereld misbruikt (feit), een bekend persoon misbruikt kinderen (deels feit), die persoon heeft een agenda waar bekenden op staan (feit), dus er bestaat een netwerk van hooggeplaatste pedofielen (aanname).

Ik denk dat jij dezelfde persoon bent! Maar doet er niet toe! Jij lokt de boel hier uit, je komt niet hier niet vanuit een goed hart op dit forum!

Kevin

In de regel zie je al vrij snel dat plotters (schijnbare) correlatie en causaliteit met elkaar verwarren. Correlatie gaat over een (statistische) samenhang tussen twee gebeurtenissen, causaliteit is het oorzakelijk verband tussen die gebeurtenissen. Om het even simpel te houden: iemand kan ontdekken dat er meer ooievaars voorkomen in een bepaald gebied (feit) en vervolgens de link leggen met het gestegen geboortecijfer (feit) in dat gebied. Dat is een schijnbare samenhang. Het is immers niet gezegd dat ooievaars baby’s brengen (aanname). De correlatie is niet de causaliteit.

Zelfde gaat op voor de correlatie tussen de verkoop van ijsjes en verdrinkingen. Die samenhang is er, maar deze twee gebeurtenissen hebben geen enkel direct causaal verband. Mensen verdrinken niet omdat ze ijsjes kopen. Wat wel klopt is dat meer mensen bij warm weer gaan zwemmen en ijsjes kopen en als meer mensen zwemmen, dan is de kans ook groter dat meer mensen verdrinken.

Een complottheorie is een zichzelf versterkende cirkel. De overheid doet iets (met vliegtuigen 9/11 veroorzaken) en wil dat geheim houden. Al het bewijs dat iemand aandraagt tegen het complot (audiobestanden doodsbange crewleden) moet dan dus ook vals en/of gemanipuleerd zijn (crewleden waren acteurs). Omdat de overheid zo machtig is, moet het complot wel kloppen.

Dan de werkelijkheid. Het Pirbright Institute heeft helemaal geen patent op het dodelijke coronavirus Covid-19, dat nu voor zoveel ellende zorgt. Het patent dat ze wel hebben gaat over een afgezwakte variant van een (ander) coronavirus bij pluimvee. Dat patent voor de afgezwakte variant is nodig om een vaccin te kunnen ontwikkelen. Gates doneert enorme geldbedragen aan de bestrijding van ziektes wereldwijd.

Nou ja, lees zelf maar, teveel om te plakken en te kopieren: https://chrisklomp.nl/waarom-complotverhalen-meestal-niet-kloppen/?fbclid=IwAR0XFeEg-014NH4zOtRHhLlFOSx8_BMk3i_PGFqHDV257224QrW1HVeVIdw

Wat ik mij afvraag he, als iemand deze link leest (echt jullie plaatsen ook steeds links die dan gelezen MOETEN worden) is er dan niemand die ergens met een klein zeurend stemmetje achterin zijn hoofd zich afvraagt: what if I am wrong?

Want eerlijk is eerlijk, dat hele complotdenken is toch best wel een beetje dom, toch? En ook jullie weten best dat dit allemaal ver gezocht en onzin is he?

Deze wilde ik jullie niet onthouden, even een linkje naar Jensen, jullie beste vriend:

https://chrisklomp.nl/de-kwalijke-nonsens-van-robert-jensen/

Dit is gewoon Clemence! Precies hetzelfde gelul... aanvallen op een zachte manier, omdraaien van perceptie, de onschuld uithangen zodra je kritiek krijgt, zinnige dingen negeren en vooral heel lang achter elkaar doorlullen alsof je het uit je mouw schud! Okee exposed!

Kevin

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan