Wat mij betreft is zij het wandelende uithangbord voor fakenews, maar zoals ik al zei, ik geloof niet in allerlei complotten en dat mensen, de elite, of de overheid het slechtste met ons voor hebben. Over het algemeen geloof ik in de goedheid van de mens.
Ik ook. En vele anderen hier. De denkfout die jij maakt is dat ook geldt voor de overheid. Zij dienen een andere meester en deze is NIET menselijk. Maar voor wat betreft We The People, absoluut! Je mist met je focus op 'wetenschap' een spirituele component. Wat dat betreft kan dit forum je nog iets leren. Als je dat toelaat tenminste.
Jullie noemen dat onwetendheid en denken echt dat jullie het licht hebben gezien. Dat mag. Je valt mij er niet mee lastig dus ik ben erg voor vrijheid van meningsuiting. Maar ik vind het soms wel lastig dat dit maar 1 kant op werkt. Ik begrijp trouwens ook wel dat ik daar wellicht op het verkeerde forum voor zit hoor.
Niemand 'valt jou lastig' en als je het gevoel hebt op het 'verkeerde forum' te zitten zit er een groot kruis bovenaan in je browser en je bent in 1 klap van alle ellende verlost. Kennelijk zit er iets in jou dat toch geraakt wordt en meer wil weten. Staak je verzet en open je geest. Zo niet, dan vrees ik dat je hier niets te zoeken hebt. Aan jou de keus.
Wat ik geen leuke manier van communiceren vind is al die bronnen en filmpjes die je dan (zoals ik dat ervaar) bijna door de strot krijgt geduwd. En dat bronnen van andersdenkenden als fake en misleidend worden bestempeld. En dat daar dan ook weer tig ‘bewijzen’ voor worden gepost.
Niemand duwt jou iets 'door de strot', dat is geheel voor jouw eigen rekening. En voor de rest van je opmerking, de bewijslast ligt opnieuw bij jou als je dergelijke beweringen doet. Graag bewijzen voor jouw stellingen. Jij was toch van het wetenschappelijke?
Ik merkte dit een tijdje geleden ook op een antivaxx groep op facebook. Ik heb zelf mijn kinderen kritisch laten inenten. Omdat ik altijd voor onderzoek en gezond verstand ben. Ik heb er toen, samen met mijn partner, doelbewust voor gekozen, met de kennis die IK aannemelijk achtte, om onze kinderen (al dan niet later of gedeeltelijk) in te laten enten.
Er bestaan momenteel geen veilige vaccins. Dar vind je misschien moeilijk om te horen omdat je, in jouw woorden, dan MOEDWILLIG je kinderen hebt laten inenten met neurotoxines en jezelf wijs maakt dat je goed geinformeerd was. Dat was je niet en dat ben je niet, maar maak jezelf dat vooral nog steeds wijs om je schuldgevoel en verantwoorelijkheidsgevoel als ouder voor de veiligheid en gezondheid te blijven ontlopen. Schapen zoals jij hebben ze maar wat graag, want jij kan je simpelweg niet voorstellen dat de overheid niets anders met jou en je kinderen voor heeft dan het beste. Zoete dromen, Clemence. Ooit zul je ontwaken in een nachtmerrie waarvoor velen jou hadden willen behoeden, maar jij wist het allemaal beter. Kritisch prikken... yeah right! :roll:
Ik ben niet per definitie pro kamp A of pro kamp B. Dus ik sta open voor het gesprek. Nou dat was toch echt geen optie. Ik kreeg link na link na link opgestuurd, tot aan heel opdringerige youtube filmpjes en twijfelachtige artikelen die als semi wetenschappelijk werden gebracht in jargon Engels van tientallen en soms honderden kantjes: Like who is gonna read that?? Hoe dan ook, als ik dan uit de tent werd gelokt om zelf ook eens met bronnen te komen werden die per direct naar het land van de sprookjes weggewuifd en ik werd echt heel lelijk te woord gestaan. Mensen voelden een soort zendelingendrang om mij te overtuigen terwijl ik helemaal niet overtuigd wilde worden. Ik wilde gewoon samen een gesprek hebben en dan de voors- en tegens afwegen die voor mij van belang waren. Maar in plaats daarvan werd het een heel vervelend ervaring die er niet toe heeft bijgedragen meer respect te krijgen voor de anivaxxers, eerder het tegenovergestelde. En dat had mijns inziens niet gehoeven.
Ja, mensen kunnen aan alle kanten dogmatisch zijn en niet luisteren naar tegengestelde meningen/overtuigingen. Maar omdat jij het gesprek wilde aangaan en anderen dat niet wilden heb je dus nu al besloten dat het er hier niet anders aan toegaat? Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen, precies datgene waar je de andere kant van beschuldigt. Het is hier veel opener dan op menig ander platform, maar we zijn wel behoorlijk confronterend - op een eerlijke manier. Volgens mij past dat wel bij jou, want ik zie soortgelijke trekjes bij jou terug! Be my guest, Clemence, maar wel graag met een open mind.
Mike