@Clemence
Ik begrijp helemaal jouw skepsis. Omstreeks 2000 kreeg ik van een buurvrouw een boek in handen gedrukt, waarschijnlijk van Fritz Springmeier over de 13 bloedlijnen. Ik heb het een keer doorgebladerd en dacht: "wat een onzin". Ik heb het weggedaan. Door een huwelijk met iemand uit een andere cultuur, wonen in verschillende landen en een samenloop van omstandigheden kwam ik buiten het beschermde kringetje terecht waarbinnen ik was opgegroeid. Door de radicaal andere kijk op het leven van mijn toenmalige man, die was opgegroeid in een communistisch land, de plaatsen waar ik gewoond heb en een aantal bijzonder schrijnende persoonlijke ervaringen met o.a. de overheid, welke ik met mijn gezond verstand niet kon verklaren en die door mijn naasten niet geloofd werden tot ik e.e.a. van ze op papier kreeg, ging ik aanvankelijk twijfelen aan mijn gezonde verstand. Aangzien ik daarmee geen antwoorden kreeg ben ik gaan onderzoeken of anderen ook ervaringen hadden met bv overheid, werkgevers, gezondheidszorg, die je niet zou geloven als je het zelf niet had meegemaakt. De afgelopen jaren heb ik dat intensief bestudeerd. Veel mensen missen het perspectief om zelfs maar enigszins te kunnen bevatten hoe het in elkaar steekt. Net zoals ik, toen mijn buurvrouw me dat boek gaf 20 jaar geleden.
Ik had met name zorgen over wonen en de positie van de vrouw. Is het jou ook niet opgevallen dat anno 2020 de we nog steeds dezelfde woningnood hebben als na WOII? Dat armoede onder vrouwen alleen maar toeneemt? Dat we nu twee inkomens nodig hebben om onze vaste lasten te kunnen betalen, waardoor er helemaal geen sprake meer is van is dat vrouwen een "keuze" hebben? Dat de toename van anti-depressiva onder vrouwen explosief is toegenomen. Dat kinderen steeds gemakkelijker worden afgenomen en naar de pleegzorg gaan? Jongens steeds vaker in de problemen komen op school en ontsporen. Wat er in ons eten zit en hoe het kan dat dit gewoon in de supermarkt ligt. Etc Etc. Je zult zien dat je steeds meer
feiten vindt die de zogenaamde complottheorieën ondersteunen. Maar, geloof niet zomaar alles. Doe je eigen research.
Een goed beginpunt is
dit artikel. Het gaat over de neef van Freud en de manier waarop de feministische beweging van binnenuit gemanipuleerd werd en nog steeds wordt (dat van de sigaretten was een experiment, geen eenmalig incident). Kun je nagaan hoe dat inmiddels geavanceerd is!
Als je op dit forum terecht komt dan overvalt het je ongetwijfeld. Je vindt hier mensen die al jaren dit soort onderzoek doen. Dat je het (nog) niet kunt bevatten, betekent niet dat het niet waar is. Het is niet gek dat je vol ongeloof door de topics bladert. Doe je eigen research. Bernays is een goede om bij te beginnen. Succes en keep up the good work.