Ik weet niet meer wie het precies vroeg maar er werd me in het corona topic gevraagd naar mijn politieke voorkeur. Ik zal je vertellen, die is zo veranderlijk als het weer. Nou ja, niet helemaal waar. Maar ik ben niet partijvast en ik weet er ook te weinig van. Ik stem niet automatisch bij de landelijke verkiezingen hetzelfde bijvoorbeeld als bij de provinciale staten. Ik heb door de jaren heen verschillend gestemd. Van SP, tot PVDA en van CDA tot PVDD. Maar ik heb ook wel blanco gestemd en zelfs een keertje voor de plaatselijke stadspartij. Er zijn maar zenden partijen waar ik me 100% in kan vinden en dan lees ik hun partijprgramma even door en haal er voor mij belangrijke speerpunten uit, die ook wel weer per verkiezingsronde wat kunnen verschillen en kies ik eigenlijk uit een paar kwaden de minst beroerde hahahaha. Nee maar zonder gekheid: niet stemmen is voor mij geen optie want het is een recht waar veel voor is gestreden maar om nou te zeggen dat ik een echte voorkeur heb: mwa. Ik vind de debatten altijd garant staan voor veel kijkvermaak maar als daar je stem van moet afhangen heb je het denk ik niet echt begrepen.
We kunnen trouwens, terecht opgemerkt, beter even hier verder gaan, anders gaan we op dat andere topic veel te veel off-topic, dat is niet handig.
Is er op dit forum zoiets als een voorstelrondje of dat jullie iets over jezelf kunnen vertellen?
Is dit forum druk bezocht? Ik zie namelijk wel dat het heel actief is maar ik zie ook veel dezelfde namen, klopt dat?
Wie zijn jullie, willen julle daar wat over kwijt?
Ik ben dus Clemence ik ben eind 40, al ruim 30 jaar bij dezelfde man, heb 4 kinderen en werk in een groot ziekenhuis in het midden van het land. En heb een eigen praktijk. Ja wat zal ik zeggen verder? Politieke voorkeur wisselt dus. Ik hou van arthouse films, ik lees van alles van oude russen (Dostojevski was vroeger favoriet maar word ik tegenwoordig niet meer zo blij van) en lees nu voor de zoveelste keer sapiens van Harari, ik lees de NRC op mijn telefoon (en soms nu.nl op de wc) Mijn lievelingseten is de zelfgemaakte hashe van mijn man in de slowcoaker die hij het liefste al 1 dag van te voren klaarmaakt van rundvlees van runderen uit de regio die we bestellen. Ik ben 1m70 en slank gebouwd, heb heel cliche lang blond haar en blauwe ogen, ik doe niet aan dieten en eet alles waar ik zin in heb. Ik doe aan hardlopen 2 x per week en ik mediteer elke dag even en doe zo nu en dan yoga (daar zou ik weer eens mee moeten beginnen trouwens) Ik hou van oude rokerige jazz maar ook van Ramses Shaffy en France chansons maar ook van Bob Dylan en wat nieuwer: Spinvis
We wonen in de stad (heeft vooral met werk te maken) maar houden erg van duurzaamheid en de natuur en zijn veel 'buiten' zodra het kan. We hebben geen huisdieren. Kopen zoveel mogelijk lokaal (ook kleding) maar gaan tegelijkertijd wel graag op vakantie (en dan vliegen we ook)
Ja wat valt er verder nog te zeggen? Volgens mij heb ik al behoorlijk veel weggegeven zo. Nu mogen jullie