Jij zegt dat je Trump maar een dombo vindt. Waarom is hij dan een zeer succesvol zakenman? Hij is rijk geboren. Naast geld is intelligentie ook overerfbaar.
Omdat ik vind dat hij veel te simplistische conclusies trekt. Hij heeft geld en daarmee macht en daarom doen mensen wat hij zegt. Heb je de docu gezien hoe hij zo groot is geworden. Hij is financeel gewiekst maar ben je dan ook in staat om een land te besturen? Al heb je een zaken imperium zoals meneer Trump heeft waar hij de grote baas is waar iedereen doet wat hij zegt, dan betekent dat niet dat je autatisch een goede president kan zijn.
Ik vind dat hij vooral kortzichtig is. Dus misschien is dom niet het goede woord. Hij accepteerd niet dat iemand een andere mening heeft. Hij spreekt zichzelf tegen. En daarna doet hij dingen af als een grapje. Hij houdt totaal niet van mensen die hem van repliek bedienen en hij blaft journalisten af. Ik heb zijn persco's wel gekeken hoor 's nachts. Ik heb hier op de afdeling als ik nachtdienst heb wel vaker weinig te doen als alle patienten slapen. Maar ik vind die man op de een of andere manier enorm op mijn lachstuipen inwerken. Ik kan hem echt niet serieus nemen.
En ik vind zijn opmerkingen over vrouwen trouwens ook totaal onprofessioneel.
Ik vind hem een narcistisch naar mannetje.
Daarnaast woont mijn zus in South Hadley en krijg ik uit eerste hand te horen waarom Amerikansen voor de helft zo hard voor Trump gaan. Het heeft vooral met de pro-life community te maken en met het feit dat het overgrote merendeel er conservatief en kerkelijk is. Mensen stemmen zo massaal op hem omdat het herkenbaar is wat hij zegt en vanwege zijn beperkte woordenschat. Het is natuurlijk een populist net zoals Wilders is, en een oppertunist. Kan allemaal en hoeft niet slecht te zijn maar ik vind Trump een gimmic.
De beste Amerikaanse president van Amerika vind ik persoonlijk van wat ik weet: Abraham Lincoln
Vanwege zijn crisismanagement, bestuurlijke kwaliteiten, en visie en nastreven gelijke rechten voor iedereen.
Trump heeft zichzelf op deze positie gekregen door geld, macht en roem. En verkiezingen in Amerika zijn moddergooien, en allang geen democratie meer. Als je het kiesmannensysteem in jouw voordeel inricht dan kan je maar zo president worden blijkt wel weer.
Wat president Donald Trump van de Verenigde Staten zegt en doet gaat vaak recht in tegen de heersende wetenschap. Zijn idee om ontsmettingsmiddelen te injecteren tegen het coronavirus is daar slechts het laatste voorbeeld van.
Zo waarschuwden astronomen en oogartsen tijdens een zeldzame zonsverduistering in 2017 herhaaldelijk om niet recht in de zon te kijken zonder bescherming. Trump deed het toch. Later zette hij toch maar een bril op.
Al tientallen jaren roepen wetenschappers, gesteund door cijfers, natuurkunde en scheikunde, dat het klimaat verandert. Trump heeft het tot voor kort altijd afgedaan als een ‘hoax’, een grap. Hij beweert ook dat het geluid van windmolens kanker veroorzaakt (wat het niet doet). Verder zegt hij dat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid energie bevat en dat sporten ervoor zorgt dat die verdwijnt (artsen menen juist dat lichaamsbeweging essentieel is voor een goede gezondheid).
Nog een voorbeeld: toen Trump wilde uitleggen waarom hij de staat Alabama had gewaarschuwd voor de orkaan Dorian, gebruikte hij een officiële weerkaart waarop de risicogebieden met een viltstift waren uitgebreid. Meteorologen van de Alabama National Weather Service werden vervolgens door hun baas op het matje geroepen, omdat ze burgers via Twitter hadden laten weten dat er geen gevaar was.
Al tientallen jaren roepen wetenschappers, gesteund door cijfers, natuurkunde en scheikunde, dat het klimaat verandert. Trump heeft het tot voor kort altijd afgedaan als een ‘hoax’, een grap. Hij beweert ook dat het geluid van windmolens kanker veroorzaakt (wat het niet doet). Verder zegt hij dat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid energie bevat en dat sporten ervoor zorgt dat die verdwijnt (artsen menen juist dat lichaamsbeweging essentieel is voor een goede gezondheid).
Nog een voorbeeld: toen Trump wilde uitleggen waarom hij de staat Alabama had gewaarschuwd voor de orkaan Dorian, gebruikte hij een officiële weerkaart waarop de risicogebieden met een viltstift waren uitgebreid. Meteorologen van de Alabama National Weather Service werden vervolgens door hun baas op het matje geroepen, omdat ze burgers via Twitter hadden laten weten dat er geen gevaar was.
Waarom kiezen ze dan toch voor hem? Omdat hij simpele woorden gebruikt dus, de gemiddelde domme werkloze Amerikaan kan hem volgen. Hij doet daarbij een aantal beloftes en voila. A King is born.
Ik moet nog zien of hij herkozen wordt. Er zijn in Amerika net zo veel antiTrumpers dan proTrumpers. We gaan het meemaken.