Controle vs. zelfredzaamheid/zelfdenkendheid

Quote:
Los van jouw persoon merk ik dat we sinds het begin van 2013 wel degelijk in een soort stroomversnelling terecht zijn gekomen. Ik wist nooit wat ik moest denken over dat 21 december 2012-verhaal, maar ik kan niet anders dan constateren dat we qua bewustzijn een regelrechte splitsing der wegen meemaken, waarbij een tussenweg niet meer mogelijk is. Dit betreft mijzelf en ieder ander, niemand uitgezonderd. Daarom ook sprak dat artikel van Mike Adams mij zo aan en het zou mij niet verbazen als ook Mike Adams net zoveel aanhangers als tegenstanders kent.


hoi Mike, misschien is de waarheid wel zwart-wit, dat geloof ik persoonlijk zeker wel.

Maar dat wij zo helder zijn dat we die altijd goed kunnen zien: dat vraag ik me af.

Daarom is nuance soms juist wel belangrijk vind ik: niet omwille van de nuance zelf als doel, maar omwille van het streven zo dicht mogelijk bij de waarheid kunnen komen door haar langdurig en met zoveel mogelijk geduld, ijver, zorgvuldigheid en vanuit zoveel mogelijk kanten trefzeker te proberen te naderen.

Zelf ben je het ook niet altijd eens met Mike Adams.

 
Quote:
it forum voelde goed aan omdat iedereen hier oprecht geïnteresseerd is en elkaar tips geven.

En Mike weet heel veel en legt goed uit en kan gelukkig goed Engels, wat ik niet perfect beheers en met Google translate zinnen krijg te zien, die me aan mezelf laat twijfelen of ik wel gezond eet

En hoe Mike reageert kan ik me goed in vinden omdat ik zelf ook altijd zo reageer.

En de interesse in wat er plaats vindt in de ("duistere ")wereld heeft ook mijn interesse.


Ja en daar sta ik nog steeds achter ook. Alleen toen de discussie over modellen van vrouwen losbarstte ben ik het iets anders gaan zien

Toen kwam er een gefrustreerdheid bijjeuit, die ik ervoor nog weinig had gezien.

Zelfs met een gedateerde foto van een Masai, die zoals ik schreef zwanger is op zeer jonge leeftijd, probeerde je je gelijk te krijgen.

Mike, ik laat me niet kennen hoor

maar door voortschrijdend lezen doe je soms andere ontdekkingen

- toen ik schreef dat mijn dikke darm door darmspoelingen leeg waren, kwam je met een vraag : hoe weet je dat ( alsof ik onwetend ben en de therapeute ook ), waarop ik reageerde - nooit een antwoord. Jij vindt het niks darmspoelingen want je zei een keer: liever eruit dan erin, maar dat wil niet zeggen dat anderen het niks vinden, ik kan je vertellen dat het wel werkt

- toen ik reageerde op dat de mensen 2 miljoen jaren geleden gemaakt zijn, dat ik dat niet geloofde, kwam je met een opmerking dat ik christen ben , in de trant van : ja dat is jouw keuze maar wel een domme

- toen ik de vraag stelde mbt bijnieren en alvleesklier, waarom bij de ene wel supplementeren met stoffen die het orgaan zelf aanmaakt( alvleesklier bica ) en bij de bijnier niet, kwam je niet met een antwoord maar gaf je Alexandra gelijk die zei iets in de trant van als het maar helpt. Dat was mijn vraag dus niet.

Ik wilde gewoon gedachten wisselen waarom bij de ene glandular om rust te geven en bij de ander niet. Toen ik naar voren bracht dat je orgaan weleens lui zou kunnen worden, dat kapte je gelijk af dat dat niet kan. Terwiijl je zelf in ander topic over een maag had die "lui"werd. Het kan wel degelijk, kijk maar naar cortosoiden slikkers

- mijn idee dat de mens vroeger zelf vitamine c kon aanmaken was belachelijk, en kwam je aan met onzinnige zinnen dat mensen in bomen woonden en over weet ik wat voor onzin.

Omdat jij denkt dat niet zo is, is het niet zo.

Maar dat is niet zo !! En daar reageerden Dick en Fresh op

En is jammer dat je niet tegen opbouwende kritiek kan Mike

En wat je over de "duistere wereld"naar voren brengt, ja daar sta ik meestal achter omdat ik mezelf daar ook al heel lang met mate in verdiep.

En over het roken. Dat weet ik zelf

Dat heeft totaal niets met dubbel te maken.

Dat kunnen we het ook over jouw pindasaus hebben en bier enz.

Dat is een loze opmerking van je.

Waar moet ik van helen?? Ik heb geen klachten, ik kwam hier omdat ik weleens wilde lezen over andermans ervaring met darmspoelingen.

Zalvend ben ik totaal niet, ik kan gewoon goed met mensen omgaan en hou rekening met andermans tekortkomingen en trauma;s en behoeften.

Zalvend is slijmen en waar ik wars van ben is slijmen.

En leedvermaak is zeker vermaak, en als je 30 jaar in Rotterdam werkt dan went dat snel hoor.

En maakt mij verder niet uit wat je zegt over me of van me, en of je in topics reageert, want ik kom er zelf ook wel uit.

Alleen typisch dat je niet reageert of heel gefrustreerd als je zelf ergens niet achter staat

En daarom blijf ik het zwak van je vinden om fresh te blocken ipv erop te reageren

 
@ Amancy

haha, ik lach erom wat je schrijft

Alsof ik niet door heb, nee Amancy , alleen jij hebt alles door.

Kopieeren en plakken is niet zo moeilijk he

Verder veel plezier met je gedichten, ik doe het met humor

 
Quote:
Wie is Mike Adams?


Mike Adams is de oprichter van de site newstarget.com, die later werd omgedoopt in naturalnews.com. Van oorsprong komt Adams uit de veganistische raw food- en superfood-hoek, maar tegenwoordig zet hij zich ook in voor de vrijheid van de Amerikaanse burger om rauwe melk te drinken. Ooit was hij ervan overtuigd dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde, nu weet hij inmiddels dat dit een onzintheorie is die ons op de mouw wordt gespeld. Zo zie je maar weer dat ook Mike Adams onderhevig is aan voortschrijdend inzicht en daar is niets mis mee!

Mike

 
Henk,

Ik stel voor dat je naar het toilet gaat, kun je naar je eigen gezeik luisteren. Ik sta heel dicht op het punt om ook jou te blokkeren, want je bent een stoorzender van jewelste.

Mike

 
ik zou zeggen, sluit het topic (ook dat kan jij mike) en laat het voor wat het is, ongeacht hoe men erover denkt, dit vergalt het forum en blijft maar doorgaan met wellus nietus.

ieder zijn eigen strontgeur om op te snuiven

 
Wat een madhouse hier.

Ik denk dat deze personen nog te ondervoed zijn.

Ik ben er van overtuigt dat je deze Materie op dit forum ook niet kan snappen

als je nog ondervoed bent ik begon het ook pas te snappen nadat ik begon aan wapf voeding& keltisch zeezout kefir etc etc

Ik zie het ook in me eigen omgeving het lukt me maar niet om me familieleden te overtuigen van wat wel en wat niet goed is (Dierlijk boter goed /Margerine slecht...)

 
Ik heb Henk alsnog geblokkeerd. Nu ik alles nog eens nalees blijkt het voor Henk allemaal 1 grote grap te zijn. Zijn gevoel voor 'humor' gaat ten koste van een ander en daarmee vormt hij geen toevoeging voor dit forum, zeker gezien het feit dat het voortbestaan van de mens bittere ernst is. Hoewel ik me wel afvraag of onze soort gebaat is bij dit soort exemplaren. Inderdaad, robinAlexander, deze personen zijn nog te ondervoed!

Mike

 
Nu er twee grote stoorzenders zijn verwijderd, zie ik geen enkele reden om deze topic nog langer op slot te houden. Bij deze gooi ik hem dus weer open. Graag wel on-topic blijven in je reacties. Het artikel van Mike Adams is m.i. belangrijk genoeg om over te praten, veel belangrijker dan enkele moddergooiende en hoonlachende individuen hier.

Mike

 
Quote:
How to instantly tell who's evil vs. good


Levenservaring is de beste manier, alhoewel sommige mensen er ook echt een goede antenne voor hebben. Wat bij mij het beste werkt is je voortdurend blijven informeren, en er in principe steeds vanuit gaan dat mensen goede intenties hebben. Het kwaad heeft alleen zo ver kunnen komen door onwetendheid.

Maar goed, het antwoord van Mike Adams is dit: sommige mensen zijn erop uit om je te controleren, en anderen willen je kracht meegeven. En wat we nodig hebben zijn mensen die je kracht meegeven.

Leuk bedacht. Maar het probleem is 1) mensen die kracht willen meegeven zijn regelmatig zelf misleid, en 2) deze mensen kunnen ook nog eens werken in een systeem dat ontworpen is om te controleren.

De voorbeelden van Mike Adams zijn dan ook een beetje leeg.

Quote:
A school that teaches students to think for themselves and engage in critical, skeptical thinking about the world around them is practicing empowerment and is therefore GOOD.


Ja logisch. En dus presenteert werkelijk iedere school zich tegenwoordig ook op die manier. Ik zag dat nota bene de vrije school (Steiner) leerlingen actief mee laat doen aan een project als www.wereldmaaltijd.nl. Onder het mom van kritisch denken laat men deze leerlingen flirten met het idee dat de consumptie van vlees en vis een te grote voetafdruk zou achterlaten. Dat is het dogma. Je hoeft de site maar te openen en je ziet meteen dat het allemaal berekend en verantwoord wordt door de VN. Het woord VN doet dienst als een soort bezwering, de experts van de VN zeggen het dus het zal wel zo zijn.

Hetzelfde geldt voor de andere voorbeelden:

Quote:
A city mayor who seeks to teach his constituents the principles of nutrition and food choice (...) is GOOD


Die mayors kunnen de beste intenties hebben, maar ze zitten wel op zo´n post en zijn dus gebonden.

Vervolgens besluit Mike Adams om de politiek te gaan bespreken. Waarom zou iemand in hemelsnaam de politiek willen bespreken? Daar liggen per definitie geen antwoorden.

Quote:
The political left is deeply invested in a philosophy of control. The political right is invested in a philosophy of non-interventionism.


Dat leer je op de middelbare school ja, klopt. Mike Adams legt uit dat de huidige rechterflank ook big government voorstaat, waardoor er geen verschil is met links. Fijn dat hij dat in ieder geval begrijpt, dat scheelt. Maar de ondertoon is : hadden we maar echte politici.

De enige echte onderliggende vraag is natuurlijk: is dat niet juist de hele opzet van het politieke spel? We worden afgeleid via dilemma's : linksom of rechtsom - maar beide richtingen zijn ontworpen om er nooit uit te komen.

Ik vroeg een vriendin uit het Midden-Oosten laatst hoe het met haar ging.. ze antwoordde: 'over een tijdje zijn er nieuwe verkiezingen, dan gaan er dingen veranderen'.

Wat gebeurde hier? Het was in ieder geval het ontwijken van de vraag, maar het gebeurde ook onbewust. En we doen het allemaal, we zijn getraind om controle over ons eigen leven uit handen te geven.

Quote:
Which person should I support for political office at the next election?


Het antwoord is natuurlijk: niemand.

Mike Adams sluit het artikel af dat het universum aan de kant staat van de mensen die individuele vrijheid verdedigen en geen controle. Vrijheid vs controle. Zodra het antwoord ligt in woorden, is het natuurlijk oppassen.

In de Sovjetunie zag je destijds overal spreuken op straat..: 'vrijheid', 'waarheid', 'kunst', 'kameraadschap'. En de doorgewinterde Sovjet-Rus prikte daar natuurlijk doorheen. Die woorden hadden natuurlijk altijd precies de tegenovergestelde betekenis.

Ik geloof overigens inderdaad dat er een universum is dat mensen kan aanmoedigen, daar heeft Adams helemaal gelijk in. Maar we doen dat in eerste instantie toch ook zelf. Laten we die hele politiek alsjeblieft negeren.

Mensen die de kracht in zichzelf ontdekken, veranderen ook de buitenwereld. Wat op je pad komt is een afspiegeling van je eigen innerlijk. De taak is dus je innerlijk opschonen. (zie ook ons topic meditatie en visualisatie) Dat is een hoop werk, en we worden daar op allerlei mogelijke manieren van afgeleid.. inderdaad door kwade krachten.

Ik merk dat Mike Adams nog erg aan het zoeken is, dat was ook bij dat artikel over overbevolking (zie dit topic). Zoeken, ontwikkelen, dat is op zich positief. Adams denkt in ieder geval zelf na. Maar hij mag wat mij betreft de verkiezings-debatten uitzetten en minder sceptisch worden over het meer mystieke element.

Over de andere bijdrages hierboven heb ik weinig te melden, maar ik lees wel dat Fresh echt compleet is ingepakt door de evolutieleer. Op het destructieve af, met het idee dat er niets wezenlijks is in het leven behalve voortplanting. Fresh vertaalt dat naar een idee van competitie met andere alpha-males. ´Vrouwen moeten de juiste ratio hebben en mannen de juiste strategie, anders sterven ze uit.´ (geparafraseerd)

Ik ken die boeken, ze komen van Amerikaanse universiteiten. Het is niet alleen een destructieve manier van denken, maar er wordt simpelweg een denkfout gemaakt.

Die is dat er standaard geen onderscheid wordt gemaakt tussen ons lichaam en ons bewustzijn. Darwin heeft het in zijn ´origin of species´ uitsluitend over het lichaam: daar was hij goed in, dat was zijn vak. Maar Darwin kon dit zelf gelukkig ook nog uitstekend relativeren, hij had een religieus besef en dat ging over het bewustzijn.

 
Thijs,

Opnieuw een haarscherpe analyse! Mike Adams is inderdaad nog zoekende en kleunt daarbij nog wel eens mis. Hij kwam uit het zweverige veganistische raw food-wereldje en is nu de wereld van Alex Jones in gestapt, met wie hij dikke maatjes is geworden. Het valt mij op dat het met nuchtere en aardse types altijd goed komt. Dat hebben we gezien met Daniel Vitalis, die inmiddels veganist en raw foodist af is. Dat zien we nu met Mike Adams en ook voor David Wolfe heb ik nog hoop. In Nederland is mijn vriend Arend Zeevat ook op z'n pootjes terecht gekomen, nu hij zijn vegetarisme heeft opgegeven en weer vlees is gaan eten. Ook bij mij zat het, achteraf gezien, in de kaarten.

Wat FreshFlesh betreft, het valt me op dat hij een complete studie heeft gemaakt van mijn uitingen op dit forum. Ghee deed dit voor hem ook al. Beiden wijdden vervolgens ellenlange verhalen aan waarom ik toch maar vooral niet deug, waarbij ze gebruik maken van mijn openhartigheid omtrent het fysieke, geestelijke, emotionele en spirituele helingsproces dat ik doormaak. Wat bedoeld was als gedeelde ervaringen en belevingen wordt door deze uiterst destructieve heerschappen vervolgens gebruikt als kogels om gericht en met scherp op mij terug af te vuren. Hebben deze mensen geen leven? Kennelijk maak ik toch iets bij ze los als ze de tijd en de moeite nemen om te proberen mij zo uitgebreid onderuit te halen, op basis van verdraaiingen en misinterpraties van mijn eigen woorden. Eens te meer blijkt dat fanatieke darwinisten allesbehalve prettige mensen zijn, de term 'azijnpisser' is opnieuw een passende!

Mike

 
Als ik lees hoe freshflesh in het begin hier was,scheelt toch heel veel met de laatste dagen.Waarom is hij zo veranderd?Sinds welke discussie?

 
Ghee gedroeg zich aanvankelijk ook heel normaal. Als dit forum iets doet bij mensen is het wel dat het je persoonlijke waarheid blootlegt. Een aantal forumleden mist duidelijk nog balans en uiteindelijk laten ze dan hun ware gezicht zien.

Mike

 
Mike, hoewel ik van mening ben om dat iedere vorm van kritiek interessant kan zijn om te onderzoeken, geef ik je groot gelijk dat je het forum zuiver wilt houden en dan desnoods maar mensen blokt. Als iemand direct feedback of kritiek op iemand wil geven dan moet dat kunnen, maar een opgesomd lijstje met oude posts aanhalen om iemand verachtend de grond in te boren kan weinig goeds brengen. Iedereen heeft zijn groeipunten in de communicatie, maar ergens moeten er wel grenzen zijn. Internet staat vol met voorbeelden van moraalloze discussies en beledigingen en het zou heel zonde zijn als dit mooie forum een dergelijk degeneratie zou ondergaan. Gelukkig is de overgrote meerderheid hier anders gezind en kunnen we weer gauw de draad oppakken met het goede werk dat we verrichten.

Verder wil ik nog opperen dat niet alles perse in het openbare forum gemeld of besproken dient te worden. Via Mike als moderator kan je iemand ook een persoonlijk bericht met feedback sturen als je denk dat diegene daar wat aan heeft.

Ter afsluiting wil ik 2 quotes citeren uit een eerdere post:

Quote:
• Unless you learn to face your own shadows, you will continue to see them in others, because the world outside you is only a reflection of the world inside you.

• Als je met één vinger naar de ander wijst, wijzer er drie vingers terug naar jezelf.


 
Dennis,

Dank voor de steunbetuiging. Jij en ik zijn het ook niet altijd met elkaar eens, maar het heeft nog nooit geleid tot dergelijke uitspattingen. Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder heb geschreven: richt je pijlen niet op mij, omdat ik de status quo aan de orde stel, maar op de overheid, de media, de industrie en de 'deskundigen' die ons elke dag weer een oor aannaaien. Zij hebben baat bij die status quo, ik niet. Ik verkoop ook geen product en alle informatie hier is gratis en voor iedereen.

Door mijn grootste critici word ik beschuldigd van egotripperij. Denk je nu werkelijk dat ik dit allemaal doe als een vorm van zelfbevlekking? Ik geef lezingen, doe boekvertalingen, onderhoud een forum, werk als kok, speel in een band en verdien mijn kost als docent. Denk je dat ik niets beters te doen heb dan dit? Alle tijd en moeite die ik hier in steek, doe ik uit overtuiging. Waarom is het zo verleidelijk om 1 enkel individu aan te vallen i.p.v. een door en door verrot en leugenachtig systeem? Ik zal je zeggen waarom: omdat het 'veiliger' is om je aan bestaande leugens vast te houden dan aan nieuwe waarheden.

Het mag duidelijk zijn dat ik me hierdoor niet laat ontmoedigen. De steunbetuigingen zijn echter welkom, dit geeft mij het gevoel dat ik niet alleen sta en dat we samen iets bereiken. Vive la revolucion!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan