Controle vs. zelfredzaamheid/zelfdenkendheid

We hoeven het echt niet altijd met elkaar eens te zijn (zou de relatie met je medemens maar saai maken )maar uiteindelijk gaan we toch voor hetzelfde doel .

Dat is onze gezondheid en de leugens openbaar maken .

Respect is waar het om draait in deze hedendaagse wereld !

Mike ik vind dat je het goed doet .

Truus

 
Nou Mike: hoge bomen... zeggen ze dan, ben ik blij dat jij zulke sterke wortels hebt en je hierdoor niet laat ontmoedigen.

Wat me is opgevallen is dat FF zelf totaal niets persoonlijk van zichzelf heeft laten zien op dit forum maar dan wel een persoonlijke aanval opent op Mike, die niet bepaald schroomt om persoonlijke ervaringen te delen. Behoorlijk laf.

 
Van de week kreeg ik een mailtje van iemand van het forum waarin ze gewag maakte van de discussie. Ik had het nog niet gelezen maar mailde haar terug dat ik wel kon raden waarover het ging, Mike is nu eenmaal een 'hoge boom' (inderdaad Tanja). Ik mailde terug dat wij Mike persoonlijk kennen en dat hij 100% integer is. Dus Mike ik ben blij dat je je niet laat ontmoedigen door dit soort 'lui' en je kennis met ons blijft delen. Want na het gelezen te hebben kan ik alleen maar oordelen dat je goed gehandeld hebt. Blokkeren zie ik in dit geval niet als een zwakheid maar bescherming van de zuiverheid van het forum.

Lia

 
Daar kan ik me helemaal in vinden Poekie!

Maar, ik kan me heus wel voorstellen dat ik een aanvaring zou kunnen krijgen met Mike, maar dat is dan wss uit mijn ontwetendheid en dat calculeer ik dan ook in!

 
Je krijgt met mij niet zo snel een aanvaring, hoor. Voor onwetendheid word je hier niet 'gestraft'. Heeft eerder te maken met de koppigheid die sommige forumleden erop nahouden.

Mike

 
Ik vindt vaak dat Mike en ook zeker Lia erg veel geduld hebben als het gaat om herhalen en uitleggen van zaken. Onwetendheid wordt zeker niet afgestraft, in de slachtofferrol duiken door wordt je zeer zeker wel op aangesproken. Het op de persoon spelen is gewoon onder de gordel. Bewonderenswaardig dat Mike deze troep op het forum laat staan en iedere keer weer probeert tot de ondervoede hersenen door te dringen.

Ik vindt de heldere taal die geschreven wordt juist erg plezierig.

 
We hebben niet voor niets de uitdrukking: de waarheid is hard !!

 
@Poekie: ik heb jou gemaild inderdaad. Vond het jammer dat het er opeens zo aan toe ging op het forum, juist omdat Mike, Lia, en alle anderen er zijn om elkaar te helpen. Zo ervaar ik het tenminste. Begreep ook niet waar opeens die agressie vandaan kwam. Alsof mensen het op hadden gespaard om even los te kunnen gaan. Inmiddels is de rust weer wedergekeerd gelukkig.

 
Jammer dat er van dit soort discussies ontstaan, die nergens over gaan. Vooral jammer dat deze mensen denken dat ik (wij) domme volgers zijn. Zelf zijn ze dat natuurlijk niet. Het mooie van beter eten is dat het me steeds minder boeit wat een ander van me vindt :mrgreen:

Wat mijn veel vertrouwen geeft is dat het niet commercieel is, niemand probeert mijn geld in zijn broekzak te krijgen. Waar vind je dit nog. Kortom Mike, mijn steun heb je.

 
De mijne ook,ik heb veel respect voor je al zijn we het met sommige dingen misschien weleens niet eens.

Danielle

 
Quote:
Begreep ook niet waar opeens die agressie vandaan kwam. Alsof mensen het op hadden gespaard om even los te kunnen gaan.


Deze mensen hebben een persoonlijkheidsstoornis. Vanwege de confronterende 'straattaal' die ik erop nahoud, worden ze op een bepaald moment geprovoceerd tot het doen van dergelijke uitspraken. Alleen maar goed, want daarmee laten ze hun ware aard zien. Hieruit blijkt hoe verziekt sommige mensen kunnen zien en dat we nog een lange collectieve weg te gaan hebben naar heling!

Mike

 
Ik persoonlijk houd wel van die duidelijke taal van Mike .

Zelf ben ik net zo alleen heb ik al jaren in deze bekrompen omgeving te vaak een tik voor mijn bek gehad .

Tja dan ga je op je tenen lopen om niemand te hoeven kwetsen ,of je zoekt de omgang in mensen die het wel waarderen .

Als geboren westerling heb ik me hier nog nooit thuis gevoeld .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan