Coronavirus

Kan bovenstaande discussie verder gevoerd worden in het topic Complotdenkers? Anders gaan meerdere topics over het leven en de meningen van Clemence.

?s=19

Joost

Ze moeten dienen, mogen niet in de ogen kijken, geen mening hebben en worden afgeronseld als ze niet doen wat er ze wordt opgedragen. Ze worden bezwangerd met een heel ritueel waar de niet-vruchtbare vrouw verplicht bij moet zijn. Er worden vrouwen openbaar opgehangen en daar moet verplicht naar worden gekeken om angst in te boezemen: dit is wat er met je gebeurt als je probeert te vluchten.

Doet mij erg denken aan moslims, dat is ook een van de redenen dat ik die lui voor geen meter mag, los van het feit dat ik door die lui niet een met m'n geliefde openlijk over straat kan lopen daardoor... En daarom dat ik NIET kijk naar het NOS journaal, en NIET kijk naar Eva Engnek, sws NIET naar de NPO... ze zijn allemaal zo pro-emancipatie voor vrouwen en homo's etc, maar staan wel te juichen zodra ze extreem-conservatieve mensen binnenhalen uit culturen die totaal niet matchen met de onze en dan verontwaardigd zijn zodra iemand kritiek erop heeft en meteen uitmaakt voor racist... Dit en nog VELE andere onderwerpen zorgen ervoor dat mensen op dit forum de TV met een enorme korrel zout nemen!

Kevin

Hier een interessante presentatie:

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=imIiQF3T9hM&fbclid=IwAR3ry1WYAZW_I2mIjiIAhY7XvISax9U0X9O_t0iFU0FWpNDIbaFXM-UBtzo&app=desktop

In tegenstelling tot een boel anderen hier kijk ik ook vaak tv en series puur ter vermaak. Ik lees ook boeken gewoon om te ontspannen en omdat het kan. En ik hoef niet 24-7 ergens iets van te leren. Ik doe zoveel dingen gewoon omdat het leuk is zonder dat het perse wat toevoegt. Voor de corona crisis ging ik vaak naar sauna’s, of weekendjes weg naar random steden, ik ging graag naar musea of hing op een terras met net iets teveel wijn en hoofdpijn de dag er na. Ik hou van een foute film in de bios met vriendinnen once in a while en ik kan heel erg genieten van een goed roddelblad in de wachtkamer van de tandarts (kwam er ook gerust een dik half uur te vroeg ga ik niet om liegen)

Mensen hebben vaak meningen over dingen die ze niet kennen zoals van alles vinden van Netflix maar het niet zelf hebben. Er staat zoveel op en gek genoeg staan er ook behoorlijk wat docu’s op die juist precies jullie boxes aantikken. Maar goed, zoals ik al eerder zei hier ergens boven is dat alles zo met een negatieve inborst wordt benaderd. Alles is slecht, alle bronnen zijn slecht, tv is slecht, netflix is slecht, alle politiek is slecht, dit is slecht en dat is slecht. Ik sta gewoon heel anders in het leven. Ik ga er echt van uit (en vind dat ook leuker leven) dat de meesten het gewoon goed voor hebben met de ander en geloof niet in allerlei hogere machten. Oh ik sluit mijn ogen niet voor de dingen die er gebeuren maar ik kan de wereld niet redden en die intentie heb ik dan ook echt niet. Ik doe wat ik kan op kleine schaal en dat is al meer dan het gros volgens mij ? Dus ik kies er voor om niet overal wat achter te zoeken omdat ik daar helemaal para van ga worden. En het me veel te veel energie zal gaan kosten. En mijn energie is me sowieso al kostbaar. Dus dan laad ik mijn hersenpan liever op met dingen waar ik blij van word.
Dat is niet naif maar een coping die voor MIJ werkt. Ik heb weer andere dingen waar ik mij druk om maak. Bijvoorbeeld de ouderenzorg in ons land en het milieu en het dierenwelzijn (nee ik ben geen vegetarier, niet meer, maar ik steun ook de bio-industrie niet en daarnaast voed ik mij graag in plaats van dat ik mij vul)
Maar goed, ik ben niet roomser dan de paus want ik hou ook heel erg van chocola en ga niet alle dagen naar de bio winkel maar kom ook nog gewoon bij de buurtsuper en de markt.

Er is toch zeker niemand die zegt dat je niet naar Netflix mag kijken? Het is alleen verstandig om er met een kritische blik naar te kijken. En iedereen heeft zijn zonden. Hier zal ook niet iedereen altijd naar de Biowinkel gaan of naar de boer omdat gewoon niet altijd haalbaar is. Maar gewoon bewust wezen van voeding en een achterliggende agenda is al iets anders dan klakkeloos iets aannemen.

Anyway, wat ik wilde zeggen: mijn anders denken maakt mij niet een slechter mens. Hooguit dus andersdenkend. Andersdenkend dan jullie maar niet veel anders dan Jantje en Pietje.
Ik denk dat de meesten (niet iedereen, dat neem ik terug) een goede inborst hebben. Hooguit een andere basis. Maar ik kies ervoor te geloven in de goedheid in mensen. En ik weet hoeveel verdorvenheid er is maar dat is niet het cirkeltje waar in ik verkeer. En dat is fijn. Want we hebben maar 1 leven (ik geloof niet in God helaas) en daar moet ik vooral voor mijzelf en mijn gezin maar iets van zien te maken. Ik doe mijn best. That’s all.

Je hoeft ook niet in God te geloven lijkt mij zo.

Ps de Handmaid’s tale is ook een film idd. Maar er is een remake serie van gemaakt (oa te vinden op videoland) jaren na dato en die wil ik jou Romagi echt aanraden om te kijken. Ik vind hem echt heel heftig maar ook bloedmooi. Ik ben heel erg benieuwd wat je hiervan vindt (van Gilead en de vrouwenonderdrukking)

ps waarom zou je niet op een verjaardag mogen en daar een boete om krijgen? Je mag toch gewoon bij elkaar op bezoek? Je mag gewoon 3 mensen in je huis hoor en daar binnen hoef jij geen verantwoording af te leggen. Ik zou mij niet laten weerhouden.

Persoonlijk voel ik geen enkele behoefte om daarnaar te kijken. Sowieso niet iets wat mijn aandacht trekt. Voor wat betreft die verjaardag, het gaat erom dat mensen het recht van vrijheid afgenomen word. Waarom maar 3 mensen bij elkaar? Pure controle wat gehanteerd word.

Hoe gaan jullie op je werk om met die anderhalve meter by the way. Ik vind het onmogelijk maar ik werk dan ook in de zorg. Daarbij heb ik een eigen praktijkje die eigenlijk gesloten moet blijven. Maar ik behandel nog wel mensen via beeldbellen en gepaste afstand. Maar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het de uitdaging van de eeuw is gebleken. Zeker als je met kinderen werkt.

Voor mij niet moeilijk. Ik krijg mensen die komen kopen en als ze geen hand willen dan krijgen ze die niet. datzelfde is het geval bij mensen waar ik inkoop. Als ze geen hand willen dan niet. Zijn het nuchtere mensen die er niet in geloven dan is de sfeer gelukkig een stuk spontaner en gezelliger. Helaas is dat zeldzamer dan de mensen die heilig in Corona geloven.

Binc: die docu over corona is in Maart gemaakt en net uit. Niet voor de corona dus. Dat is geen correcte info die jij daar geeft. Dat vind ik dan wel weer jammer. Ik heb de docu nog niet gezien. Maar hij staat wel op mijn lijstje.

Oke, dan is de informatie daarover verkeerd gegeven. Zoals gezegd, geen gelegenheid gehad om uit te zoeken. Maar ook bij deze serie zou ik er heel kritisch naar kijken als ik jou was. Voor wat betreft je video, ik heb een paar minuten gezien. Maar men praat daar over ziekte alsof het abnormaal is en we heilig in ziektes moeten blijven geloven. Niet aan mij besteed.

Als jullie iets over mij willen weten en het kan een beetje op een niet al te herkenbare manier: shoot!

edwin vroeg wat je politieke voorkeur was. Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.

2 artsen over Corona en de gevolgen van beademing. Dit filmpje was op YouTube 5 miljoen keer bekeken. Maar YouTube vind het weer nodig om te censureren. Cts tv heeft het goed opgepakt om op hun eigen site te plaatsen buiten YouTube om. Ik denk dat aan het geluid nog gewerkt word.

https://commonsensetv.nl/video-prominente-artsen-spreken-over-covid19-en-worden-gecensureerd/?fbclid=IwAR2LHAKek6wdMcJR3fA2iLuH29MMalgA_AVV0G7UNlMN917wAvofggne3-8

James Munder over die extreem zieke Tik Tok-video waarin verplegers en verpleegsters te zien zijn die dansend met COVID-19 lijken rondlopen:

Mike

Over die serie Corona explained, meteen even gecheckt. Hoe wil je dit verklaren? Bill Gates die al weken voordat de pandemie uitbrak geïnterviewd werd? Vind je dat niet op zijn zachtst gezegd erg vreemd? Een pandemie in 2020 en in april 2019 is hier al over gesproken. Welke verklaring heb jij daarvoor?

They had already interviewed Bill Gates for an episode in season 2 of Explained called "The Next Pandemic" before the pandemic began, and Vox Media ended up using some of that footage for their first episode.[2]

A look into the history of the virus and spread of the pathogen to countries and warnings issued by experts a long time ago featuring clips from April 2019 by Bill Gates, Peter Daszak and Maryn McKenna

https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus,_Explained

In aanvulling op bovenstaand bericht, Ik kwam deze video tegen over dokters die gecensureerd worden omdat ze met andere feiten naar buiten komen. Typisch YouTube in dienst van de huidige elite

Een héél goede vraag Vuurvogel, een heel goeie vraag.
Ik ben zeer benieuwd wie zich dat al heeft afgevraagd .. (buiten de mensen op dit forum dan ..).
Een tip, stel die vraag een keer aan mensen die recht en of internationaal recht hebben gestudeerd, of gewoon aan politici, en wacht eventjes af .. Voorzie wel wat eten en drinken, entertainment want dat zou wel eens lang kunnen duren ..
Hier in België schijnt niemand het te weten, zelf ook al gevraagd.
Is dat niet in- en intriest ?

Herr Sens, ik dacht dat het verdrag op 1 januari inging? Als dat zo is, welk recht hebben we dan nog wel..... Helaas, persoonlijk ken ik niemand die dat heeft gestudeerd.

Mike heb je de serien? Ze zijn ook pro-gezin, zo erg zelfs dat ze de enige nog overgebleven vruchtbare vrouwen van hun vrijheid beroven en gebruiken als broedmachines en verkrachten en mishandelen de godganse dag. Ze moeten dienen, mogen niet in de ogen kijken, geen mening hebben en worden afgeronseld als ze niet doen wat er ze wordt opgedragen. Ze worden bezwangerd met een heel ritueel waar de niet-vruchtbare vrouw verplicht bij moet zijn. Er worden vrouwen openbaar opgehangen en daar moet verplicht naar worden gekeken om angst in te boezemen: dit is wat er met je gebeurt als je probeert te vluchten.

Als er dan uiteindelijk een kind wordt geboren, en daar doen ze letterlijk alles voor, dan wordt dat op een bizarre manier groot gebracht. Het gezin is heilig. Het reproduceren wordt gedaan tegen elke prijs en de vrouwen die nog vruchtbaar zijn in deze dystopische wereld die vooral hoogopgeleid en zelfstandig en onafhankelijk waren moeten het ontzien. Ze worden bij hun eigen gezinnen vandaan gerukt op een afgrijselijke manier. Gescheiden van hun eigen gezin om er elders verplicht een nieuwe te stichten. Onder elke prijs.
Ik ga niet al die honderd afleveringen bij langs maar het is de moeite waard. Het is een inktzwarte serie maar bloedmooi weergegeven. En angstvallig dichtbij een mogelijke toekomst wat mij betreft.

Zoals gezegd, in februari heb ik een Twitter-storm gecreeerd omdat ik van mening ben dat vrouwen goede moeders en goede echtgenoten moeten zijn en dus dienend moeten zijn aan hun man en kinderen. Heel feministisch Nederland op Twitter viel een week lang over me heen en er zijn zelfs heksen geweeat die een vloek over me hebben uitgeroepen, alsmede 'sekswerkers' (lees: hoeren) die zich feminist wanen die op hun achterste benen stonden (geen waanzin zo groot of vrouwen vallen er wel voor).

Alsof ze het allemaal met elkaar hadden afgesproken kwamen ze aan met die Handmaid's Tale. Ik heb die serie niet gezien en hoef deze ook niet te zien. Allereerst getuugt het m.i. van leeghoofdigheid als je zoveel kostbare tijd van je leven verspilt aan dergelijk nutteloos tijdverdrijf. Erger nog, een heel weekend 'binge watchen' en aflevering na aflevering achter elkaar bekijken!

Daarnaast zie ik een duidelike poging om rechts-conservatieve christenen in een kwaad daglicht te zetten als zijnde totalitaire bruten die uit zijn op een patriarchale en dictatoriale samenleving waarin het gezin alles is en de vrouw niets. Ik zie hier elementen in van links gedachtegoed: feminisme, anti-religie, specifiek anti-christendom, en anti-man. Aangezien het links-progressieve gedachtegoed niets meer is dan een politieke vertaling van de vrouwelijke psyche, compleet met haar op emoties gebaseerde subjectieve werkelijkheid, psychoses en projectie, zie ik als man een agenda die jij als vrouw helemaal niet doorziet omdat in de gefeminiseerde, gynocratische samenleving alles draait om vrouwen en jullie middels dit soort propaganda nog steeds het idee hebben dat je achtergesteld wordt of zelfs onderdrukt door ons mannen. Logisch dat dit dus een snaar raakt!

Uiteraard is de auteur van de roman een vrouw, de Canadese Margaret Atwood. Ze is o.a. ook milieuactivist, dus daar gaan neteen al een paar (linkse) belletjes rinkelen. Zo ziet ze er uit:

Ik zie het klassieke beeld van de linkse vrouw op leeftijd met haar grijze krullen en dito uitstraling. Ze heeft ook boeken geschreven over feminisne, dus het is duidelijk in welke hoek we het moeten zoeken: de zoveelste vrouw uit de middenklasse die met haar feministische, cultuurmarxistische gif de samenleving van binnenuit ondermijnt.

Maar linkse vrouwen waren niet half zo effectief als ze ook geen zwakke linkse mannen hadden om dingen voor hen neer te zetten. Dit is de Duitse regisseur die verantwoordelijk is voor de verfilming van Handmaid's Tale:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volker_Schl%C3%B6ndorff

Ik weet nog dat ik als scholier die ellendige k*tfilm Die Blechtrommel moest aanzien tijdens de lessen Duits, hopeloos! Ook hier is wel duidelijk in welke (progressieve) hoek we het moeten zoeken.

Ten slotte komt het linkse Netflix nog met een serie en daarmee is het plaatje compleet. De zoveelste aanval op het patriarchaat en op het christendom vanuit links. En dan te bedenken dat als zij aan de macht komen dergelijke dystopische nachtmerries altijd waarheid worden
Geef vrouwen en zwakke mannen mscht en ze veranderen in wrede tirannen!

Mike

Deze oude song maakt wel gevoelens in mij los. Ik zeg niets nieuws, iedereen kent hem en hij is misschien al wel gepost.
https://www.top40.nl/fluitsma-van-tijn/fluitsma-van-tijn-15-miljoen-mensen-3775
Net weer eens bekeken. Hoe mooi en hoe waar!

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan