Mike heb je de serien? Ze zijn ook pro-gezin, zo erg zelfs dat ze de enige nog overgebleven vruchtbare vrouwen van hun vrijheid beroven en gebruiken als broedmachines en verkrachten en mishandelen de godganse dag. Ze moeten dienen, mogen niet in de ogen kijken, geen mening hebben en worden afgeronseld als ze niet doen wat er ze wordt opgedragen. Ze worden bezwangerd met een heel ritueel waar de niet-vruchtbare vrouw verplicht bij moet zijn. Er worden vrouwen openbaar opgehangen en daar moet verplicht naar worden gekeken om angst in te boezemen: dit is wat er met je gebeurt als je probeert te vluchten.
Als er dan uiteindelijk een kind wordt geboren, en daar doen ze letterlijk alles voor, dan wordt dat op een bizarre manier groot gebracht. Het gezin is heilig. Het reproduceren wordt gedaan tegen elke prijs en de vrouwen die nog vruchtbaar zijn in deze dystopische wereld die vooral hoogopgeleid en zelfstandig en onafhankelijk waren moeten het ontzien. Ze worden bij hun eigen gezinnen vandaan gerukt op een afgrijselijke manier. Gescheiden van hun eigen gezin om er elders verplicht een nieuwe te stichten. Onder elke prijs.
Ik ga niet al die honderd afleveringen bij langs maar het is de moeite waard. Het is een inktzwarte serie maar bloedmooi weergegeven. En angstvallig dichtbij een mogelijke toekomst wat mij betreft.
Zoals gezegd, in februari heb ik een Twitter-storm gecreeerd omdat ik van mening ben dat vrouwen goede moeders en goede echtgenoten moeten zijn en dus dienend moeten zijn aan hun man en kinderen. Heel feministisch Nederland op Twitter viel een week lang over me heen en er zijn zelfs heksen geweeat die een vloek over me hebben uitgeroepen, alsmede 'sekswerkers' (lees: hoeren) die zich feminist wanen die op hun achterste benen stonden (geen waanzin zo groot of vrouwen vallen er wel voor).
Alsof ze het allemaal met elkaar hadden afgesproken kwamen ze aan met die Handmaid's Tale. Ik heb die serie niet gezien en hoef deze ook niet te zien. Allereerst getuugt het m.i. van leeghoofdigheid als je zoveel kostbare tijd van je leven verspilt aan dergelijk nutteloos tijdverdrijf. Erger nog, een heel weekend 'binge watchen' en aflevering na aflevering achter elkaar bekijken!
Daarnaast zie ik een duidelike poging om rechts-conservatieve christenen in een kwaad daglicht te zetten als zijnde totalitaire bruten die uit zijn op een patriarchale en dictatoriale samenleving waarin het gezin alles is en de vrouw niets. Ik zie hier elementen in van links gedachtegoed: feminisme, anti-religie, specifiek anti-christendom, en anti-man. Aangezien het links-progressieve gedachtegoed niets meer is dan een politieke vertaling van de vrouwelijke psyche, compleet met haar op emoties gebaseerde subjectieve werkelijkheid, psychoses en projectie, zie ik als man een agenda die jij als vrouw helemaal niet doorziet omdat in de gefeminiseerde, gynocratische samenleving alles draait om vrouwen en jullie middels dit soort propaganda nog steeds het idee hebben dat je achtergesteld wordt of zelfs onderdrukt door ons mannen. Logisch dat dit dus een snaar raakt!
Uiteraard is de auteur van de roman een vrouw, de Canadese Margaret Atwood. Ze is o.a. ook milieuactivist, dus daar gaan neteen al een paar (linkse) belletjes rinkelen. Zo ziet ze er uit:
Ik zie het klassieke beeld van de linkse vrouw op leeftijd met haar grijze krullen en dito uitstraling. Ze heeft ook boeken geschreven over feminisne, dus het is duidelijk in welke hoek we het moeten zoeken: de zoveelste vrouw uit de middenklasse die met haar feministische, cultuurmarxistische gif de samenleving van binnenuit ondermijnt.
Maar linkse vrouwen waren niet half zo effectief als ze ook geen zwakke linkse mannen hadden om dingen voor hen neer te zetten. Dit is de Duitse regisseur die verantwoordelijk is voor de verfilming van Handmaid's Tale:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volker_Schl%C3%B6ndorff
Ik weet nog dat ik als scholier die ellendige k*tfilm Die Blechtrommel moest aanzien tijdens de lessen Duits, hopeloos! Ook hier is wel duidelijk in welke (progressieve) hoek we het moeten zoeken.
Ten slotte komt het linkse Netflix nog met een serie en daarmee is het plaatje compleet. De zoveelste aanval op het patriarchaat en op het christendom vanuit links. En dan te bedenken dat als zij aan de macht komen dergelijke dystopische nachtmerries altijd waarheid worden
Geef vrouwen en zwakke mannen mscht en ze veranderen in wrede tirannen!
Mike