Bon, eigenlijk hoort deze reactie hier niet echt thuis, dus houd ik het bondig en kort.
Voeding speelt een hoofdrol maar ik heb moeten onderkennen dat ieders stofwisseling totaal anders is. De één kan eten wat ie wil (gezond of ongezond), de ander komt bij als ie nog maar naar water kijkt.
Dat is een frustrerende waarheid die ik al heel vaak gezien heb.
Dus zit het probleem bij de stofwisseling. En er zijn idd stofwisselingsziekten maar daar is weinig over bekend.
De stofwisseling kan ontregeld zijn door vergiftiging, van de lever en/of van de hele HPA-as. De klieren en hormonen werken dan niet behoren. Dan mag je op water en brood staan, veel zal het niet uitmaken.
een lichaam dat zo onder chronische vergiftigingsstress staat zal zo uit balans zijn dat de bijnieren ontregelen en een vicieuze cirkel ontstaat. Komt bij dat het lichaam enorm veel vocht zal vasthouden.
Herr Sens, al die hormoon dingen zijn best ingewikkeld. Leptine is wellicht 1 ding. En stofwisseling problemen kunnen ook door andere oorzaken komen. Trage schildklier slecht werkende bijnieren zoals je zegt. Dat dit dan weer te maken kan hebben met HPA iplv alleen bijnieren zelf. Tja, waar moet je het dan zoeken? Ontregeling hormonen denk ik. Maar welk hormoon is dit op het moment dat het niet goed gaat met stofwisseling.
Ik denk toch dat overgewicht te maken heeft met voornamelijk slechte voeding. Met als gevolg idd ook lever problemen.