De doodsstrijd van de dollar

Vanuit officiele kringen in Engeland klinken er steeds meer signalen dat we ons serieus moeten gaan voorbereiden op een economische en sociale overlevingsstrijd:

Mike

vlvR4jU.jpg

Mike

Ik heb de video hierboven bekeken. Gaan jullie je ook zo voorbereiden met cash geld, water, eten....?
Het probleem met dit eten is dat het allemaal houdbaar voedsel moet zijn. Stel dat er niets gebeurt, dat zitten we met al dit voedsel wat niet gezond is.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Je kunt toch heel makkelijk de vriezer vullen met lekkere vette beestenbottenbouilon, stoofpotjes en curry's? Niets ongezond aan lijkt me. En als er niets gebeurt hoef je een tijdje niet te koken.

Hoi Aart,
Ik heb helaas alleen maar 2 kleine vriesvakjes, omdat ik 2 koelkasten heb. Ik heb me altijd al voorgenomen een vriezer te kopen. Goed, wie weet. Maar de vraag is dan ook nog...hebben we dan in geval van een crash nog wel stroom?
Omdat er ook al gesproken werd over de mogelijkheid dat we geen verbinding (telefonisch) meer met geliefde mensen kunnen hebben. Misschien heb ik dat verkeerd verstaan.

Goed idee.
De man in de video sprak over een rantsoen van 6 maanden. Hoeveel droge worsten zijn dat dan wel niet? Ik kan natuurlijk ook nog blikjes vis inkopen. Maar 6 maanden...dat is heel veel. Het herinnert me aan de tijd van Chernobyl, waar mijn ouders de voorraadkasten vol hadden met groenten op blik.
De man in de video sprak ook over hoe zelf te leren vissen en een geweer hebben om je familie te beschermen.
Tja, dat gaat toch niet lukken denk ik.
Hoe gaan jullie dit aanpakken? Voor hoe lange tijd kopen jullie dan rantsoen in en wat?

Ik zit ook al aan water te denken. Zelf water oppompen? Leuk als je een balkon hebt. Kan iemand in zijn eigen tuin water oppompen? Zal wel illegaal moeten gebeuren.

wordt die soep zo heet gegeten?
En hoever kom je met cash als alles op zijn gat ligt?
Als de winkel niet bevoorraad wordt, kun je daar als niets kwijt. Ik denk niet dat de soep zo heet zal worden.
En anders kom je hier in de tuin kamperen en koeien melken met de hand, dan betaal ik je uit in melk en daar kun je prima op leven naar het schijnt. Gelieve wel direct na de stroomuitval te komen ;)

Misschien is het mogelijk dat we in dit topic de koe bij de horens pakken en dat we eens gaan brainstormen over mogelijke en goede oplossingen.

Nou, ik ga mooi richting een andere rgeio o.i.d. wanneer de SHTF.
Je moet je eens een voorstelling maken van de complete chaos. Niets ruilhandel, cash (dat is misschien de eerste week nuttig), of wat voor andere vredeslievende ideeen dan ook. Het wordt dan echt oorlog. Maak je geen illusies.

Je moet je eens een voorstelling maken van de complete chaos. Niets ruilhandel, cash (dat is misschien de eerste week nuttig), of wat voor andere vredeslievende ideeen dan ook. Het wordt dan echt oorlog. Maak je geen illusies

Mee eens Paradogma, aan je volkstuintje heb je dan ook niets.
Ik heb een waterfilter in huis waarmee ik slootwater kan veranderen in drinkwater en voor 4 weken eten in huis voor mezelf.
Daarbij heb ik genoeg hengels en visspullen pus de daarbij behorende vaardigheden om zelf vis te vangen.

Nou, ik ga mooi richting een andere rgeio o.i.d. wanneer de SHTF.

Misschien de slimste oplossing maar ik laat mijn familie die waarschijnlijk niet kan en wil weggaan niet achter.
7 jaar geleden waren wij op hetzelfde punt aanbelandt alleen wist toen nauwelijks iemand daar wat vanaf. Letterlijk 30 minuten verwijdert van een totale financiële ineenstorting en 99,99% van de westerse wereld had niets in de gaten (ik wel, helaas zou ik bijna zeggen want ik had toch al slaapproblemen), ignorance is bliss :)

Godsgeschenk en anderen,
je kan vlees wecken.
Je maakt een grote pan stoof en verdeel dat in weckpotjes, in snelkookpan wecken, dat is volgens ik gelezen heb redelijk veilig

Pike, ik ben geinteresseerd in die waterfilter van jou.
Mijn oma in duitsland had een kelder vol met gevulde weckpotten staan. Ieder huis in dat dorp had een koele kelder en allemaal een moestuin en/of een varkentje en kippen. Ook mijn moeder heeft geweckt, ik zie het haar nog doen. Maar hoe groot moet je voorraad dan zijn? 1 of 2 potjes? (ha ha)

Ja, ik had niets in de gaten en zei in oktober 2015 mijn vaste baan in Baden-Baden op om naar Erkelenz (ook Duitsland te gaan). Opnieuw in een vaste baan. Alleen dat liep niet goed en omdat we niet meer in goede zekere tijden waren, lukte daarna het vinden van een baan niet meer. Ik heb 15 jaar eraan gedacht om terug te komen, maar omdat ik het zo mooi vond in het Schwarzwald, ben ik maar gebleven. Had ik de stap eerder gedaan was ik jonger geweest en was er geen crisis geweest en had ik waarschijnlijk nu niet in een callcenter gezeten. ik heb dus echt op het verkeerde moment opgezegd. Dom, dom dom omdat ik niets wist...

Kan iemand een aparte topic openen met als titel: voorbereidingen op de crash o.i.d.
Als iemand mij uitlegt hoe ik het zelf kan doen dan graag. Zie namelijk nergens die optie..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan