De doodsstrijd van de dollar

Eén ding weet ik wel 99,9% zeker: in de 21 eeuw gaat het fout en anders gaat het in de 22 eeuw vast fout.

Een dooddoener eerste klas die je al eerder hebt gebruikt:

Ik moet terugdenken aan een post van Jp, waarin hij cynisch schreef: als je iets maar vaak genoeg roept, gebeurt het vanzelf wel een keer. Niet dus. Wie hier de laatste maanden heeft meegelezen (zie ook De doodsstrijd van de dollar) zag dit aankomen. Het heeft niets te maken met paniekerig maar wat roepen, het is de ‘writing on the wall’ lezen en goed interpreteren!

https://www.fatsforum.nl/topic/eu/page/28/#post-130414

Daarom noem ik nog een darum - 27 september, een combinatie van een bloedmaan en een super moon:

We zullen zie wie er gelijk krijgt.

Mike

lA9wpx1.jpg

Mike

Er is een verschil tussen een lange termijn visie (die delen we)
en het dingen zeggen over / voorspellen van de korte termijn.

Kijk bijvoorbeeld wat je hier in de 2e post over een crash zegt en over de nasdaq in post 3.
https://www.fatsforum.nl/topic/de-doodsstrijd-van-de-dollar/page/13/
Met de beurzen in het algemeen is weinig gebeurt (stijging,correctie), de nasdaq is behoorlijk gestegen. (flinke stijging, kleine correctie)
Een val van de dollar is al vaker met "nu" aangekondigd,
zelfde bewoordingen over een grexit, ook in de link die je net gaf;
Griekenland is nog niet weg en er is weer meer geld naartoe gegaan.

Met nog een datum noemen bevestig je volgens mij mijn punt.

"China gooit ook de dollar aan de kant"
Klinkt heftig. Als dat zo zou zijn is de dollar per direct bijna niks meer waard. Wat er gebeurt is dat China relatief kleine contracten zelf gaat verhandelen. En als ik het goed lees is dat iets waarvan ze denken dat het volgende maand gaat gebeuren. Het is dus nog niet eens zo.

Jp, jij bent van de 'ach, het valt allemaal wel mee'-brigade. Prima, moet je zelf weten, maar dan mis je duidelijk de voortekenen die zich AS WE SPEAK voordoen:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/this-is-exactly-what-the-early-phases-of-a-market-meltdown-look-like

Mike

Mike, denk je dat 15 september al de crash is?

Jij treft voorbereidingen, schrijf je. Mag ik vragen wat je dan zoal aan voorbereidingen treft? Zo kunnen wij dit misschien ook doen. Ik neem aan dat je niet voor een jaar eten in huis haalt en een cursus overleven gaat doen. Maar haalbare dingen. Wat doe jij zoal?

Van de valt wel mee brigade?
Nee, zeker niet.
Er is voor mijn directe omgeving o.a. een huis, houtkachel waarop gekookt kan worden, genoeg hout voor een strenge winter, zonnepanelen en een dikke accu.

Alles beter dan een nucleaire WWIII is wat mij betreft een positief scenario.
De voortekenen zijn er, maar er zijn ook tekenen die erop wijzen dat het allemaal nog lang gaat duren.
Waarom anders ISIS opzetten en een vluchtelingen stroom opgang brengen?
Dat gaat over jaren pas echte problemen opleveren.

Financieel is het bizar, wat we zien kan niet. Maar dat is al jaren zo, de dollar had ruim 10 jaar geleden al moeten vallen.
Wat maakt het uit of er een biljoen, biljard of triljard schuld is?
Wat maakt het uit of Griekenland over 50 of over 100 jaar terugbetaald?
Enkel de getallen worden groter, onderliggend was er niks en is er niks.

En ja het kan de 14 mis gaan, maar ook vandaag nog of over een maand of jaar of?

Hoi Mike,

Sorry dat ik eventjes opnieuw vraag: Wat doe jij aan voorbereidingen. Ik heb de teksten die je opgestuurd hebt al doorgelezen. Dus dat bedoel ik niet. Maar hoe pak jijzelf het aan om je te wapenen tegen de crash?

Vandaag is de 13 september. Vandaag zal/zou de zonsverduistering komen. Is die vanmorgen om ongeveer 08:00 uur geweest? Het werd opeens wel iets donkerder. Of komt hij vanavond om 20:00 uur?

Dan is de laatste dag van de Shamita. Ik hoop dat alles goed gaat. Men denkt dat er geen bankencrash op deze dag komt, omdat het een zondag is. Het zou op een andere dag in september kunnen komen.

Door de repatriering van goud door Europese landen heeft de Federal Reserve nu nog maar weinig over:

En dit eist zijn tol voor de Amerikaanse economie:

http://sputniknews.com/business/20150915/1027043774.html

Mike

Mag ik nu toch paniekerig zijn?
Heb gelukkig mijn potten Levertraan binnen, dan enkele potten wolvet, dan voor 6 maanden kattenvoer, dan ga ik zaterdag naar de DM en koop alles wat ik nodig heb wat niet eetbaar is, voor een half jaar in.
Dan heb ik al verschillende droge worsten, en de rest moet ik nog kijken.
Dus, ik ben toch al een beetje aan het preppen.
Iemand nog een tip wat ik zeker moet hebben?
Water neem ik van de kraan, want ik gebruik een waterfilter.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan