De doodsstrijd van de dollar

China scheldt de schuld kwijt van derdewereldlanden:

http://sitsshow.blogspot.ca/2015/11/china-is-canceling-debt-of-worlds-most.html

Mike

China en Rusland willen naar een goudmarkt die vrij is van manipulatie:

http://sputniknews.com/business/20150816/1025811280/russia-china-gold-market.html

Mike

Conversion betekend omwisselen.
Koppelen is iets totaal anders en dat is hier gelukkig niet van toepassing.

Rusland geeft trouwens ook geen Chinese staatsobligaties uit.
Ze geven hun staatsobligaties uit in yuans.
Wat op zich een nogal aparte actie is, want het houdt in dat er verwacht wordt dat de eigen munt sterker wordt t.o.v. de yuan.
Hoewel er natuurlijk meer redenen zijn om dit te doen.

I stand corrected. Dank hiervoor, Jp, ik heb niet altijd even veel tijd en doe alles tussen de bedrijven door, maar ik zal proberen voortaan zorgvuldiger te werk te gaan.

Mike

BELANGRIJKE MEDEDELING:

In de ruim 4 jaar dat dit forum bestaat is het uitgegroeid tot een platform dat veel verder gaat dan kritische informatie over voeding en gezondheid alleen. Het neerhalen van MH17 en de Israelische invasie van Gaza waren voor mij de druppel en ik voelde mij genoodzaakt ook aan dit soort nieuws aandacht te besteden, waardoor de onderwerpen in de Woonkamer tot een soort dagelijkse blog zijn geworden waar met wisselend succes op werd en wordt gereageerd.

Hoewel ik weet dat er actieve en meelezende forumleden en forumbezoekers zijn die juist dit forum om deze reden dagelijks bezoeken, gaan er ook al geruime tijd stemmen op zowel op als buiten dit forum op om info over voeding en gezondheid en geopolitieke 'complotten' uit elkaar te trekken. Dit kan ook een reden zijn voor mensen om niet dit forum te bezoeken of af te haken. Ik wist nooit zo goed hoe ik de voor- en tegenargumenten tegen elkaar af moest wegen. Ik ben dus maar onverminderd op de ingeslagen weg voortgegaan, temeer omdat er ook complotten bestaan over de voedselvoorziening (denk bijv. aan GMO's, Agenda 21 en TTIP) en dit m.i. niet los van elkaar gezien kan worden.

Totdat mede-forumlid Paradogma mij twee maanden geleden benaderde met het plan om een gezamenlijke Engelstalige blog te beginnen, waarop wij beiden onze bijdrages kunnen gaan leveren. Ik heb dan ook de definitieve beslissing genomen om hier niet meer dagelijks te gaan bloggen over geopolitieke onderwerpen, maar op ons nieuwe, gezamenlijke blog, ConspiracyDiscovery. Met ingang van morgen (11-11, een dubbel meestergetal) kunnen geinteresseerden meelezen op deze site.

Betekent dit dat 'complotten' helemaal niet meer aan bod komen op westonprice.nl? Dat niet, maar alleen als ze betrekking hebben op voeding en gezondheid. 13 dode natuurartsen horen ook hier besproken te worden. En wat te denken van de verdachte 'zelfmoord' van Corinne Couget, auteur van het boekje Wat zit er in uw eten? Er is hier nog genoeg te bespreken, maar het oorspronkelijke doel van dit forum was (en is) eerst en vooral om mensen wakker te schudden op het gebied van voeding en gezondheid volgens de inzichten van Weston Price. Daar keert dit WP-forum weer grotendeels naar terug.

Vaste volgers van mijn dagelijkse kijk op het nieuws zijn vanaf 11 november meer dan welkom op www.conspiracydiscovery.info!

Mike

Okay, succes ermee.

Wordt het dan allen maar Engelstalig? Dus ook geen Nederlandse opmerkingen ertussen?

Het zou fijn zijn, als het toch op een manier als hier zou voortgezet worden, maar ik kan dat natuurlijk niet voor mij alleen verlangen.

Ik denk dat dit een wijs besluit is Mike, niet iedereen is in staat om direct in de zevenmijlslaarzen te stappen. Ondanks dat voeding een goede ingang om wakker te worden is schrikt het mensen af en daardoor schiet je het doel voorbij, kortom goed idee!

In de Syrie-topic krijg ik nu echter veel steunbetuigingen. Deze mensen hebben dus kennelijk wel zevenmijlslaarzen aangetrokken!

Mike

Ja, dat klopt!!! Ik reageer nog eens dat het echt een catastrofe is, als dit hier weg gaat vallen. Weet je, ik volg het elke dag. Ik zit al de gehele dag aan de computer en als ik thuis kom, is de eerste gang kijken wat er op het forum staat, dus weer achter de computer. Vandaar ga ik dan weer op zoek naar dezelfde informatie op het internet. Het is het echter waard.
Dit zou heel erg jammer zijn voor de mensen die niet goed in Engels zijn. Kijk, eerst zijn we met de info 'opgegroeid' en dan valt alles opeens weg. Dat is erg.
Ik zal zeker proberen op de Engelse site mee te komen en voor mijn Engels zal het misschien goed zijn, maar ik zal veel info verkeerd begrijpen en verkeerd interpreteren.

Je vindt het geen probleem dat ik voortdurend links plaats naar Engelstalige media, als ik er maar commentaar in het Nederlands bij geef?

Mike

Ja, en ik probeer het Engelse zeker te lezen en volg zelfs de Engelse video's, maar het Nederlandse commentaar helpt er zo veel bij. En soms plaats ik het geheel in de vertaler als ik echt niet mee kom. Maar het Nederlands, dus in het bijzonder jouw commentaren helpen waanzinnig veel bij het begrijpen.

Jawel, maar die kunnen dan toch blijven genieten van jou informatiestroom op de andere site? Hier gaat het nog maar marginaal over voeding en dat begrijpt echt niet iedereen die op zoek is naar Nederlandse info over wapf voeding. Wat ze 9 van de 10 keer aan topics bovenaan het forum zien staan is niet wat je verwacht van een voedingsgerelateerd forum. Er melden zich ook nauwelijks nog nieuwe mensen aan met vragen over hun gezondheid, dat is natuurlijk wel anders geweest.

Ik waardeer jou bijdrages zeker en hoop dat je daarmee door blijft gaan, ik dacht te lezen dat je had besloten om het anders aan te gaan pakken, maar begrijp dat je er toch nog niet helemaal uit bent. Dat hangt er van af wat je met het forum wilt, gewoon je ding blijven doen of meer terug naar de oorspronkelijke vorm. Misschien ben jij zelf een beetje uitgekeken op vnl. voeding, snap ik want alles lijkt op dat gebied al een beetje te zijn gezegd de afgelopen 4 jaar. Toch ben jij nog altijd de spil in het geheel, zonder jou zou het hier te saai worden dus doe waar jij blij van wordt dat lijkt mij het belangrijkst.

Wat ook kan helpen om op dit forum een scheiding te maken tussen voeding/gezondheid en geopolitiek is dat als men op westonprice.nl uitkomt, automatisch op het voeding/gezondheid forum uitkomt, waarbij alleen topics zichtbaar zijn die daar mee te maken hebben.

Door op de woonkamer (of een andere naam) knop te klikken, krijgt men de andere topics te zien.

Dan zijn het dus eigenlijk 2 forums in 1, maar wel gescheiden van elkaar. Ik weet niet of dit überhaupt technisch makkelijk te realiseren valt. Al zou het maar zijn dat als je westonprice.nl intikt je automatisch wordt doorverwezen naar https://www.fatsforum.nl/forum/stel-hier-alle-vragen-over-gezondheid-en-voeding/

Dit zou dan los staan of Mike wel of niet hier blijft posten.

Just a thought...

Mark

Voeding en politiek hangt zo sterk samen. Neem bijvoorbeeld het topic GMO en het topic TTIP, dan kom je natuurlijk niet aan het topic EU voorbij en van daaruit hangt dat weer samen met Agenda 21 en dat linkt weer met Syrië en de doodstrijd van de dollar. Hoe wil je daar een wig tussen gaan trekken?

@Godsgeschenk

Het heeft wel een relatie met elkaar, daarom zit het ook allemaal op westonprice.nl, maar je kan wel een scheiding maken tussen voorsteltopics en topics die direct over voeding en gezondheid gaan enerzijds en topics zoals TTIP en EU die indirect met voeding en gezondheid te maken (kunnen) hebben anderzijds.

Voor mensen die vooral voor hun gezondheid hier komen en niet met politieke achtergronden te maken willen hebben, is die scheiding dan prettig lijkt me.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan