Tanja,
Ik ben er inderdaad nog niet uit, dat heb je goed aangevoeld.
Het verminderde aantal forumleden lijkt misschien te maken te hebben met het feit dat de Woonkamer-topics zijn gaan overheersen na de hack, maar ik sprak Juglen en die vertelde me dat de nieuwe forumsoftware een te lang URL-pad met zich meebrengt, nl. wwww.westonprice.nl/topic/topicnaam/topicpagina en Google pakt dit minder goed op dan voorheen het geval was. Sinds de hack is het aantal unieke bezoekers met maar liefst 5000 per dag gedaald van gemiddeld 7000 naar 2000!
Als topics over Syrie, Israel, Rusland, Oekraine etc. afschrikwekkend zouden werken, hoe verklaar je dan ik voor de hack op een steady 7000 bezoekers per dag zat, terwijl ik toen ook dagelijks over dat soort topics schreef? Snap je nu waar mijn twijfel vandaan komt?
De daling met 5000 bezoekers per dag vanwege de gewijzigde Google-ranking mag dan fors zijn, het voordeel is dat er geen klojo's meer het forum weten te vinden. We kregen regelrechte trollen binnen, zoals je weet. En wat te denken van die Truusen die dagelijks Becel op de boterham smeren en zich afvragen waarom ze toch zo vaak ziek en moe zijn? Dat kostte destijds allemaal een hoop negatieve energie. Nu hebben we minder kwantiteit, maar wel meer kwaliteit! Ik zie dat de nieuwe aanwas ook veel serieuzer is met hun gezondheid.
En ja, alles is wel zo'n beetje gezegd in de eerste twee jaar, dus heel vaak hoef je alleen maar terug te verwijzen naar oudere topics en posts. Maar ook dat was al 2 jaar zo en toch vonden gemiddeld 7000 bezoekers per dag voor de hack dit forum. Zoals je ziet zijn er meerdere redenen waarom het hier allemaal wat rustiger is geworden. Het is alsof het zo had moeten zijn, want ik kan na mijn ziekenhuisepisode van afgelopen zomer ook geen forumrellen gebruiken!
Mike