Dat zegt die Martijn uit Haarlem ook, vandaar dat hij voor slechte ontgifters adviseert om NAC en selenium i.c.m. IVM te slikken. Martijn is trouwens hier ook sinds kort actief, dus kom er maar in, Martijn!
Mike
Bedankt voor alle bijdragen, Mike.
Ik heb nog geen plausibele verklaring wel wat willekeurige gedachten, hopelijk kan iemand hier weer op inhaken (sorry geen samenhangend verhaal):
1) Ik ben naar Selenium aan het kijken. Niet zozeer naar de effecten op het menselijk lichaam (al is de verscheidenheid van functies fascinerend), maar meer vanuit het perspectief als scheikundige element. Seleen is namelijk een
halfgeleider. Het geleidt dus selectief!
Seleen beschikt over de opmerkelijke eigenschap om
licht om te zetten in
elektriciteit. Daarnaast is de
geleidbaarheid van seleen afhankelijk van de hoeveelheid licht.
Wij mensen zijn electrisch(e wezens). Het lichaam kan Selenium inzetten om de gewenste 'electrische schakeling' te creëeren. Het is daarmee een klein schakeltje die cruciaal is voor alteraties in lichaamsprocessen.
2) Kennelijk zijn diverse anti-oxidanten dus belangrijk. Eerder noemde ik Ivermectine 'rommel'. Wellicht is er indirect een schadelijke werking. Een hint zit wellicht in het verhaal van Kevin met zijn moeder.
Het bekendste (verslavende) bestandsdeel van een sigaret is Nicotine. Net als bij EMF's, waar ik
hier eerder over schreef, is hier een link met de activatie van voltage-gated ion channels. Activatie hiervan zorgt voor een te groot calciumgehalte op celniveau. En daarmee uitputting van o.a. magnesium.
The activation of receptors by nicotine modifies the state of
neurons through two main mechanisms. On one hand, the movement of
cations causes a
depolarization of the plasma membrane (which results in an
excitatory postsynaptic potential in
neurons) leading to the activation of
voltage-gated ion channels.
Roken heeft een
direct stimulerend (lees negatief) effect op het ontstaan van glaucoom, een oogziekte waarbij de oogzenuw beschadigt. Ik ben benieuwd of Ivermectine in dit spel nog een rol speelt (beïnvloeding van het 'electra-gedeelte' van de cel).
3) Een verder - intuïtief - los eindje hier heb ik nog de rol van Kalium (Potassium). Wellicht heeft dit er niks mee te maken maar ik weet dat dit weer belangrijk is voor o.a. een stabiele membraamspanning:
Voltage-gated potassium channels (
VGKCs) are
transmembrane channels specific for potassium and
sensitive to voltage changes in the cell's
membrane potential. During
action potentials, they play a crucial role in returning the depolarized cell to a resting state.
4) Een indirecte mogelijkheid die ik zie is dat Ivermectine door de rol in
autofagie, niet alleen de herbruikbare peptiden/aminozuren vrijkomen uit de geofferde cel, maar ook gifstoffen. Roken is niet alleen slecht voor de longen maar (vet)cellen worden gebruikt om toxinen op te nemen zodat ze uit de circulatie zijn. Ga je die cellen weer afbreken en je kunt het gif/zware metalen niet binden, dan ontstaat er weer paniek. Het lichaam moet er iets mee. Volgens mij ontstaat hiermee meer schade waardoor die anti-oxidanten weer welkom zijn. Ditzelfde mechanisme geldt overigens voor niet-rokers
Nogmaals, beetje onsamenhangend, maar misschien kan iemand er wat mee. En corrigeer me of vul me aan.
PS: ik ben overigens voormalig roker
Ik heb nl. begrepen uit een gesprek dat ik gistermiddag met iemand had dat Dr. Zelenko heeft ontdekt dat HCQ op de een of andere manier d.m.v. een IONISCH mechanisme de celdeuren opent voor zink.
Op basis van stimulus (stroompje, chemisch stofje etc.) is er een respons(open/dicht zetten van het specifieke poortje in de celmembraan). Werkt in feite hetzelfde als een computer. Sterker nog,
onderzoekers hebben in 1997 aangetoond dat een celmembraan LETTERLIJK als computerchip te gebruiken is.