De logica achter anthelmintica

Tot vorig jaar augustus had ik heel vaak een snotneus. Nog net niet dagelijks, maar er gingen wekelijks heel wat zakdoeken doorheen. Het hele jaar door. Er waren wel eens momenten dat het "een tijdje goed ging", maar het kwam steeds na een paar weken terug. Een zink supplement gebruikte ik al enkele jaren, maar zonder succes voor dit probleem. Vanaf het moment dat ik vorig jaar september begon met Quercetine en Kinabast verdween die snotneus als sneeuw voor de zon. Kinabast is een bron van kinine, de werkende stof in Hydroxychloroquine en werkt denk ik als zinkionofoor. Quercetine is ook een zinkionofoor.

Kan hieruit worden geconcludeerd dat een zink supplement zonder zinkionofoor nutteloos is?
Waarschijnlijk wel als het gaat om het bestrijden van verkoudheid en griep. Zink heeft wellicht ook functies die zonder suppletie goed werken, maar dan vermoedelijk qua bloedsomloop of spijsvertering, mar niet zo zeer in cellen.
 
Tot vorig jaar augustus had ik heel vaak een snotneus. Nog net niet dagelijks, maar er gingen wekelijks heel wat zakdoeken doorheen. Het hele jaar door. Er waren wel eens momenten dat het "een tijdje goed ging", maar het kwam steeds na een paar weken terug. Een zink supplement gebruikte ik al enkele jaren, maar zonder succes voor dit probleem. Vanaf het moment dat ik vorig jaar september begon met Quercetine en Kinabast verdween die snotneus als sneeuw voor de zon. Kinabast is een bron van kinine, de werkende stof in Hydroxychloroquine en werkt denk ik als zinkionofoor. Quercetine is ook een zinkionofoor.

Kan hieruit worden geconcludeerd dat een zink supplement zonder zinkionofoor nutteloos is?
Herkenbaar en ik steun je conclusie.
 
Deze bron geeft wellicht een betere indicatie van IVM als zinkionofoor.
  • Ivermectin works additively with zinc to control viral and bacterial infections.
  • Ivermectin and zinc work, in part, by increasing ATP cell energy levels
Nee dat staat er niet
ivermectin and the trace mineral zinc achieve a similar effect via different mechanisms [...] Now ivermectin joins chloroquine, with both either enhancing or mimicking the effect of zinc.

Ik zeg niet dat zink nutteloos is. Integendeel. Boeiend artikel wel trouwens!
 
Ik denk dat het belangrijkste werkingsmechanisme zo is:

Ivermectine breekt de zwakke/zieke cellen gecontroleerd af. De ontstekingsbelasting in het lichaam neemt af evenals de energiebehoefte van zwakke cellen. De reststoffen kunnen gebruikt worden voor herstel van sterkere cellen en nieuwe celdeling. Dit geldt dan ook voor o.a. zink en aminozuren (bouwstoffen) om nieuwe ionoforen (poortjes waardoor zink naar binnen kan) te creëren.

Hydroxychloroquine en Quercetine zijn zelf ionoforen die zorgen dat er meer zink in een cel terecht komt. Zink is op zijn beurt nodig voor ontelbare complexe processen. De cel gaat dus niet dood (in tegenstelling tot Ivermectine) maar wordt als het ware 'opgelapt'.

Dus ik zou zeggen: Ivermectine is geen DIRECTE vervanger van Quercetine. Wellicht dat ze zelfs synergetisch zouden kunnen werken. Maar dat is slechts speculatie.

Ook ik heb beperkt verstand op dit terrein en kan het dus mis hebben. Maar ik zie géén bewijs voor Ivermectine als zink ionofoor. Wellicht is het er, dan lees ik het maar al te graag. En worden we met z'n allen weer een stukje wijzer.
Interessant Julian. Dus jij zegt met zoveel woorden dat zinkionoforen ook het loodje kunnen keggen door s-eiwitten en dat IVM de cel in staat stelt tot regeneratie, waardoor ook de 'zinkpoortjes' opnieuw kunnen worden aangemaakt en de zinkopname op celniveau wordt hersteld.

Dit in tegenstelling tot rechtstreekse zinkionoforen als HCQ en Quercetine, die de cel niet helpen oplappen maar wel de 'zinkpoortjes' herstellen. Daarmee genees je weliswaar razendsnel 'Covid' (lees: zinkgebrek) maar doe je effectief niets aan de onderliggende cel- en immuunzwakte veroorzaakt door s-eiwitten. Als dit klopt, dan zijn HCQ en Quercetine uitsluitend een vorm van symptoombestrijding, terwijl IVM daadwerkelijk het onderliggende probleem aanpakt!

Zou het dan ook zo zijn dat IVM (en andere ontwormers zoals Panacur) selectief foute eiwitten en eiwitmutaties helpt opruimen omdat het lichaam zijn natuurlijke negatieve ionische lading hervindt en daardoor ongewenste, positief geladen belastende stoffen effectiever kan opruinen? IVM draagt hiermee dan effectief bij aan het ZELFHELEND VERMOGEN van het lichaam OP CELNIVEAU, het helpt het lichaam zichzelf te helpen!

Mike
 
Nee dat staat er niet


Ik zeg niet dat zink nutteloos is. Integendeel. Boeiend artikel wel trouwens!
Ik zeg niet dat je beweert dat zink nutteloos is.

The anti-parasitic drug ivermectin appears to have ionophore activity, as does the antioxidant resveratol.
 
De link die ik deel verwijst naar nystatine dat ivermectine als ionofoor gebruikt op plasmamembraanniveau.

Deze bron geeft wellicht een betere indicatie van IVM als zinkionofoor.
  • Ivermectin works additively with zinc to control viral and bacterial infections.
  • Ivermectin and zinc work, in part, by increasing ATP cell energy levels
heel lang geleden hoorde ik een bericht op radio of tv, dat weet ik niet meer precies maar was regulier nieuws. Een man had kanker en was opgegeven, nog 6 weken te gaan of zo volgens het bericht. Tegelijkertijd ontdekten ze een schimmel bij hem en kreeg hij, dacht ik Nystatine. (dit kwam bij mij boven drijven toen ik dit bij je las FFF) De man genas van de kanker en leefde nog lang en gelukkig. Het was zogezegd een opmerkelijk bericht op de MSM.
 
Interessant Julian. Dus jij zegt met zoveel woorden dat zinkionoforen ook het loodje kunnen keggen door s-eiwitten en dat IVM de cel in staat stelt tot regeneratie, waardoor ook de 'zinkpoortjes' opnieuw kunnen worden aangemaakt en de zinkopname op celniveau wordt hersteld.

Dit in tegenstelling tot rechtstreekse zinkionoforen als HCQ en Quercetine, die de cel niet helpen oplappen maar wel de 'zinkpoortjes' herstellen. Daarmee genees je weliswaar razendsnel 'Covid' (lees: zinkgebrek) maar doe je effectief niets aan de onderliggende cel- en immuunzwakte veroorzaakt door s-eiwitten. Als dit klopt, dan zijn HCQ en Quercetine uitsluitend een vorm van symptoombestrijding, terwijl IVM daadwerkelijk het onderliggende probleem aanpakt!

Zou het dan ook zo zijn dat IVM (en andere ontwormers zoals Panacur) selectief foute eiwitten en eiwitmutaties helpt opruimen omdat het lichaam zijn natuurlijke negatieve ionische lading hervindt en daardoor ongewenste, positief geladen belastende stoffen effectiever kan opruinen? IVM draagt hiermee dan effectief bij aan het ZELFHELEND VERMOGEN van het lichaam OP CELNIVEAU, het helpt het lichaam zichzelf te helpen!

Mike

Ik ben het grotendeels met je eens, hier nog eens in andere bewoordingen (ook voor de meelezers):

1) Het lichaam is oneindig intelligent. We weten vanuit de kwantumfysica dat verschillende 'pathways' worden overwogen om vervolgens de optie met het meeste rendement te kiezen (kan dit onderbouwen als iemand het interessant vind maar heb de bronnen nu niet paraat).
2) Het lichaam bepaalt n.a.v. bovenstaand in welke cellen Ivermectine binnendringt
3) De cellen met de Ivermectine gaan zichzelf afbreken en gaan dood.
4) "Reserveonderdelen" van de overleden cel kunnen worden gebruikt in andere cellen. "Rotzooi" kan worden uitgescheiden.
5) Dit proces herhaalt zich tot de Ivermectine in de lever is afgebroken.

Volgens mij is het dus precies andersom. Ivermectine herstelt niks, het is een selectieve celsloper. En, laten we niet vergeten, een bindmiddel voor s-eiwitten.

Hydroxychloroquine, Quercetine e.d. helpen zink naar binnen, ze zorgen inderdaad dat de poortjes gaan functioneren. Zink helpt mee de celfunctie te herstellen, zoals onder andere: bij de energieproductie, immuunsysteem, celvorming en de celdeling. Hierbij blijft de cel dus intact en wordt het opgelapt.

Ivermectine is wel een betere lange termijn oplossing omdat het s-eiwitten bindt. Ik denk dat je het immuunsysteem blijft belasten als je de s-eiwitten niet opruimt maar alleen zinkniveau in cellen verbeterd. In die zin i.d.d. symptoombestrijding.



Wat betreft de spike-eiwitten:
Ik verwacht dat deze s-proteïnen (bij wijze van) op zoek gaan naar een geschikte plaats om een binding aan te gaan met een lichaamscel. Zie voorbeelden bloedproppen vaccins. De binding zorgt er waarschijnlijk voor dat de cel niet goed meer functioneert. Ik ben overigens benieuwd of een cel een spike eiwit ook kan loslaten of dat de receptorbinding permanent is (tot de dood van de cel). Het zou kunnen dat Ivermectine de cel laat sterven en dat het direct daarna ook een binding aangaat met het s-eiwit.


Wat mij bezighoud is de vraag of een s-eiwit ook geïntegreerd kan worden in de cel. De reden dat ik me dat afvraag is dat hier een mogelijke link met exosomen zou kunnen liggen (en dus met iets wat op een virus lijkt). Vanochtend schreef ik al over exosomen en het overbrengen van RNA van kankercellen naar andere cellen. Daar zie ik namelijk een opvallende parallel met het virussprookje...

En ze leefden - dankzij Roli en Daisy - nog lang en gelukkig. 🤴👸
 
Nog een interessante overweging : alle supplementen voor prostaatproblemen bevatten heel veel zink. Als IVM helpt tegen prostaatkanker, wat ik hierboven las, is het logisch dat IVM helpt omdat het er voor zorgt dat er meer zink kan worden opgenomen.
 
Nog een interessante overweging : alle supplementen voor prostaatproblemen bevatten heel veel zink. Als IVM helpt tegen prostaatkanker, wat ik hierboven las, is het logisch dat IVM helpt omdat het er voor zorgt dat er meer zink kan worden opgenomen.

Zie nog steeds geen (oorzakelijke) link tussen Ivermectine en Zink, terwijl ze allebei bevorderend werken. Zie o.a. deze onderzoeken. Het belangrijkste werkingsmechanisme blijft geprogrammeerde celdood in tegenstelling tot de cel oplappen.
Bovenste artikel is overigens de moeite waard om nog eens uit te pluizen, 2e gaat specifiek over prostaatkanker:
 
Tig links verder naar wetenschappelijke studies valt me op dat ook al staan er feiten [die nog niet eens genoegzaam gefundeerd en gecheckt zijn, hetgeen ook nagenoeg ondoenlijk is] dan nog kijkt elk mens er verschillend naar.

Komt het er niet op neer dat het werkt en dat zoals we het hier doen op het forum het gewoon het juiste is?
Ik heb het idee dat we allang overeenstemming hebben over hoe het werkt en wat er werkt.

We kunnen links hier zetten tot we een ons wegen, maar gezien de censuur, gezien het feit dat AI veel onder controle heeft, aangezien we nooit weten wie nou wat echt heeft gecheckt en schrijft, kunnen we ook niet echt iets bewijzen. We zijn zelf inmiddels het bewijs.

Al die lui die over supplementen praten/schrijven op al die mooie sites weten ook vaak niet waar ze het over hebben. Ze spreken elkaar ook al te vaak tegen. Veelal zijn ze ook nog eens pro groente en fruit, anti vlees en zuivel.
Die supplementen zijn overigens ook al voor een groot deel in de handen van de farmaceutische industrie.

Dus, neem IVM/AVM. Eet kippenbouillon [zink!], drink rauwe melk [glutathion], eet eieren [selenium]. Vitamine C is de enige vreemde eend in de bijt die dan wellicht uit een potje moet komen.

Ik vraag me namelijk ook af wat ze in supplementen stoppen. Er zit daar ook een hoop zooi in die de werking weer anders uit laat vallen dan je zou willen. Het zou kunnen denk ik dan. De capsule is tegenwoordig van cellulose ipv gelatine. Waarom? Het is afkomstig van een plant en van planten weten we dat ze stoffen bevatten die de opname van voedingsstoffen afremmen.
Verder bevat het grotendeel van alle supplementen magnesiumstearaat, wat de opname afremt.
Verder zitten er nog vulstoffen in, veelal afkomstig van GMO maïs. Datzelfde maïs waar koeien ziek van worden. Tevens een groot nadeel van meeste vitamine C supplementen.

My five cents.
 
Weston Price voorstond in ieder geval een empirische, wetenschappelijke benadering...
Een mix van kijken, denken en voelen(intuïtie).
 
Volgens mij vinden we elkaar in de volgende overweging, Julian:

IVM zorgt voor selectieve celdoding, waarna er wederom celopbouw kan plaatsvinden. Hierdoor wordt het zelfhelend vermogen (wederopbouw na vernietiging) geactiveerd, omdat ongezond celweefsel wordt opgeruimd en hier gezond celweefsel voor in de plaats komt.

Mike
 
Bedankt voor alle bijdragen, Mike.
Ik heb nog geen plausibele verklaring wel wat willekeurige gedachten, hopelijk kan iemand hier weer op inhaken (sorry geen samenhangend verhaal):

1) Ik ben naar Selenium aan het kijken. Niet zozeer naar de effecten op het menselijk lichaam (al is de verscheidenheid van functies fascinerend), maar meer vanuit het perspectief als scheikundige element. Seleen is namelijk een halfgeleider. Het geleidt dus selectief!

Wij mensen zijn electrisch(e wezens). Het lichaam kan Selenium inzetten om de gewenste 'electrische schakeling' te creëeren. Het is daarmee een klein schakeltje die cruciaal is voor alteraties in lichaamsprocessen.
2) Kennelijk zijn diverse anti-oxidanten dus belangrijk. Eerder noemde ik Ivermectine 'rommel'. Wellicht is er indirect een schadelijke werking. Een hint zit wellicht in het verhaal van Kevin met zijn moeder.
Het bekendste (verslavende) bestandsdeel van een sigaret is Nicotine. Net als bij EMF's, waar ik hier eerder over schreef, is hier een link met de activatie van voltage-gated ion channels. Activatie hiervan zorgt voor een te groot calciumgehalte op celniveau. En daarmee uitputting van o.a. magnesium.

Roken heeft een direct stimulerend (lees negatief) effect op het ontstaan van glaucoom, een oogziekte waarbij de oogzenuw beschadigt. Ik ben benieuwd of Ivermectine in dit spel nog een rol speelt (beïnvloeding van het 'electra-gedeelte' van de cel).
3) Een verder - intuïtief - los eindje hier heb ik nog de rol van Kalium (Potassium). Wellicht heeft dit er niks mee te maken maar ik weet dat dit weer belangrijk is voor o.a. een stabiele membraamspanning:

4) Een indirecte mogelijkheid die ik zie is dat Ivermectine door de rol in autofagie, niet alleen de herbruikbare peptiden/aminozuren vrijkomen uit de geofferde cel, maar ook gifstoffen. Roken is niet alleen slecht voor de longen maar (vet)cellen worden gebruikt om toxinen op te nemen zodat ze uit de circulatie zijn. Ga je die cellen weer afbreken en je kunt het gif/zware metalen niet binden, dan ontstaat er weer paniek. Het lichaam moet er iets mee. Volgens mij ontstaat hiermee meer schade waardoor die anti-oxidanten weer welkom zijn. Ditzelfde mechanisme geldt overigens voor niet-rokers

Nogmaals, beetje onsamenhangend, maar misschien kan iemand er wat mee. En corrigeer me of vul me aan.

PS: ik ben overigens voormalig roker




Op basis van stimulus (stroompje, chemisch stofje etc.) is er een respons(open/dicht zetten van het specifieke poortje in de celmembraan). Werkt in feite hetzelfde als een computer. Sterker nog, onderzoekers hebben in 1997 aangetoond dat een celmembraan LETTERLIJK als computerchip te gebruiken is.
Wat ik hieruit kan opmaken is dat de ivermectine tijdens het opruimen van beschadigde cellen hierdoor toxines vrijkomen (In dit geval als gevolg van het roken), en dat het vrijkomen daarvan voor problemen kan veroorzaken waaronder wellicht een plotselinge verhoogde druk op de ogen?

Ik heb mijn moeder geadviseerd om voor de zekerheid 2x per week IVM te slikken... En ik denk, als ik alles goed begrijp, dat ze dus in dit geval ook wat steun zou moeten hebben in het ontgiften... Wellicht dat NAC en selenium veel voor haar kan betekenen... (En uiteraard ook stoppen met roken! Maar goed, ze was al bezig met het minderen ervan, en ze ziet nu ook hoe urgent dat is...)

Verder was Romagi op het spoor gekomen van Palmitoylethanolamide (PEA). Dat is een molecuul dat zou werken tegen glaucoom. Lijkt mij ook een interessant supplement! Het doet uiteraard nog veel meer dan dat.
 
De eiwitten van Loaloa kunnen je ziek maken.


Should I take Ivermectin? Safety review - COVID == Is Ivermectin a safe medication? Although is it not approved for COVID-19, Ivermectin is being studied and is being prescribed for treatment and prevention. But is it safe? I will review what the FDA says and what I found in the research literature. #ivermectin #safety # covid 00:00 Intro 00:26 Is it safe? 00:47 Indication 01:14 History of Ivermectin 03:32 What does the FDA say? 04:45 Research 06:20 FDA drug approval 07:30 Off-label use 08:14 Why are drugs not approved? 09:11 Will it ever be approved for COVID-19?

 
Zie nog steeds geen (oorzakelijke) link tussen Ivermectine en Zink, terwijl ze allebei bevorderend werken. Zie o.a. deze onderzoeken. Het belangrijkste werkingsmechanisme blijft geprogrammeerde celdood in tegenstelling tot de cel oplappen.
Bovenste artikel is overigens de moeite waard om nog eens uit te pluizen, 2e gaat specifiek over prostaatkanker:
 
Ik hoorde jullie - in de dotcom uitzending van afgelopen weekend - nog spreken, Henk en Mike, over genetische vatbaarheid voor o.a. verkoudheid.

Hier heb ik een interessante studie over gevonden, weet niet of ik het hier al eerder deelde:


Tot zover niets bijzonders.

Misschien wel. De auteur legt een verband tussen de celreceptor CD147, malaria, covid en verschil in vatbaarheid bij de verschillende bloedgroepen. Hieronder een citaat uit de samenvatting:
"The proposed catch and clump scenario for COVID-19 has a parallel in malaria, for which CD147 is central to the infectious process. The core morbidity of severe malaria is caused by similar clumps and adhesions to endothelium centering around infected RBCs. These underlie the much greater incidence of severe malaria for blood groups A or B vs. O, caused by adhesive RBC membrane trisaccharides associated with blood groups A and B. COVID-19 is likewise much more prevalent for blood groups A or B vs. O."

Nu gaat mij het er dus om dat mensen met bloedgroep O waarschijnlijk minder vatbaar zijn voor de binding van spike-eiwitten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.495
Berichten
513.861
Leden
8.643
Nieuwste lid
Barry Bubsteen
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan