De logica achter anthelmintica

ik plaats hier nog een artikel over Suramin/Pine. We hebben AVM/IVM maar een aanvulling van dennennaald thee of de olie ervan lijkt me een goede aanvulling,

ik plaats hier nog een artikel over Suramin/Pine. We hebben AVM/IVM maar een aanvulling van dennennaald thee of de olie ervan lijkt me een goede aanvulling,
Welke den is het in etherische olie Melkmeisje? Ik heb balsemspar, maar deze zal wellicht niet voldoen. Hoor graag :)

IVM/AVM slikken, of je je nou goed voedt of niet. Kennelijk hanteren we nog steeds de illusie van keus en is nog niet helemaal doorgedrongen wat ons in de herfst en winter te wachten staat.

Mike
Wat verwacht je precies Mike, en waarop baseer je dat? Ik hoor inderdaad vaker dit soort geluiden. Zelf heb ik vorige winter al een voorraadje aangelegd, omdat dit toen al geroepen werd. Dat je moet starten met IVM/AVM ben ik overigens met je eens.

Cor

Doden op straat, watersnood en voedseltekorten. Het zal aanvoelen als oorlog, dus denk als een soldaat.

Mike

Dankjewel weer voor het delen. Ik haal even een citaat uit dit stuk aangezien ik in dit topic nog wel eens dingen teruglees:
The possible antidote to transmission is called Suramin. But Suramin is the pharmaceutical version of Shikimic Acid called Shikimate. It’s found in Pine, Spruce, Fir and Cedar needles, according to Dr. Mikovits. She explained in this censored interview that you can get enough of the *antidote* by drinking pine tea.

Pine needle tea offers an inhibitory effect against components of the coagulation cascade and against the inappropriate replication and modification of RNA and DNA. It also offers an inhibitory effects against blood platelet aggregation and clotting.
Denk overigens niet dat het iets met 'transmission' te maken heeft... Suramine is echter interessant om eens te onderzoeken.

Schroom het niet om iets te plaatsen als je (wie zich aangesproken voelt) meer denkt te weten over de werking van Suramine!

Dankjewel weer voor het delen. Ik haal even een citaat uit dit stuk aangezien ik in dit topic nog wel eens dingen teruglees:

Denk overigens niet dat het iets met 'transmission' te maken heeft... Suramine is echter interessant om eens te onderzoeken.

Schroom het niet om iets te plaatsen als je (wie zich aangesproken voelt) meer denkt te weten over de werking van Suramine!
ik begrijp nog steeds niet of suramine nu in dennenolie/thee zit of dat het om een chemisch gemaakte gaat met de basis van den.

De natuurlijke variant van Suramine blijkt dus Shikiminezuur te zijn, een basisingrediënt voor o.a. Tamiflu. Dit lijkt mij niet een hoax.

Een vlugge zoekpoging leidt me hierheen:
[...] Several varieties of pine, fir and spruce are known to produce shikimic acid. A hot water (45-75°C) extraction of the needles of Scots pine (Pinus sylvestris) yielded around 1.6% (w/w) shikimic acid (Sui, 2008). Extraction from the needles of the pine Pinus elliottii has been described (Xie et al., 2010) [...]

Zit nog wat te denken over die bloedgroepen...

Oké, mensen met bloedgroep O hebben minder receptoren op rode bloedcellen waar een spike eiwit op kan aanhaken. De vraag "waarom?" houdt me al dagen bezig.

Waar ik vanochtend mee wakker werd:
  • We weten dat bij mensen met bloedgroep O een eetpatroon met meer dierlijke voeding gewenst is in vergelijking tot de andere bloedgroepen;
  • Door het eten van dierlijke producten heb je verschillende voordelen (van vroeger uit), ik noem even de belangrijkste:
    • Meer verzadigde vetten
    • Daardoor meer vetoplosbare vitaminen
    • Betere mineralenbalans door het eten van vlees van gras- en planteneters
    • Minder eetmomenten, dus meer autofagie (periodes van vasten)
  • Dit hoofdzakelijk dierlijke eetpatroon heeft een zeer gunstig effect op de gezondheid van het gehele cardiovasculaire systeem, en daarmee minder kans op beschadigingen van vaten en aders*
  • De NOODZAAK voor BENODIGDE bloedklontering** is lager bij mensen met bloedgroep O, vandaar dat de generatielange genetische selectie hier wellicht minder aandacht aan heeft geschonken. Een persoon met een meer plantaardig dieet zal vaker een noodverbandje (bloedpropje) moeten aanleggen i.v.m. herstelwerkzaamheden, maar is hier genetisch ook beter op voorbereid.

* Onder voorwaarde dat de persoon met bloedgroep O zich aan het geërfde eetpatroon houdt.
** Ik ben nog steeds van mening dat bloedklontering niet slecht is. Net als een ontsteking. Het heeft allemaal zijn plaats en functie in het lichaam.

Zit nog wat te denken over die bloedgroepen...

Oké, mensen met bloedgroep O hebben minder receptoren op rode bloedcellen waar een spike eiwit op kan aanhaken. De vraag "waarom?" houdt me al dagen bezig.

Waar ik vanochtend mee wakker werd:
  • We weten dat bij mensen met bloedgroep O een eetpatroon met meer dierlijke voeding gewenst is in vergelijking tot de andere bloedgroepen;
  • Door het eten van dierlijke producten heb je verschillende voordelen (van vroeger uit), ik noem even de belangrijkste:
    • Meer verzadigde vetten
    • Daardoor meer vetoplosbare vitaminen
    • Betere mineralenbalans door het eten van vlees van gras- en planteneters
    • Minder eetmomenten, dus meer autofagie (periodes van vasten)
  • Dit hoofdzakelijk dierlijke eetpatroon heeft een zeer gunstig effect op de gezondheid van het gehele cardiovasculaire systeem, en daarmee minder kans op beschadigingen van vaten en aders*
  • De NOODZAAK voor BENODIGDE bloedklontering** is lager bij mensen met bloedgroep O, vandaar dat de generatielange genetische selectie hier wellicht minder aandacht aan heeft geschonken. Een persoon met een meer plantaardig dieet zal vaker een noodverbandje (bloedpropje) moeten aanleggen i.v.m. herstelwerkzaamheden, maar is hier genetisch ook beter op voorbereid.

* Onder voorwaarde dat de persoon met bloedgroep O zich aan het geërfde eetpatroon houdt.
** Ik ben nog steeds van mening dat bloedklontering niet slecht is. Net als een ontsteking. Het heeft allemaal zijn plaats en functie in het lichaam.
Ik denk dat het verder gaat. Zelfs als 'O'tjes' niet volgens hun bloedgroep eten (en bijv. vegi zijn), dan nog genieten ze meer bescherming. Er is dus iets GENETISCH aan de hand. Het valt mij nl. al vele jaren op dat 'A'tjes' (graneneters) over een veel zwakkere gezondheid en weerstand beschikken. Ik denk echt dat het met de GENETISCHE capaciteit van mensen met bloedgroep O te maken heeft, omdat ze beter ingesteld zijn op het verwerken van lichaamsvreemde eiwitten via de spijsvertering, de eerste verdedigingslinie van ons immuunsysteem.

Mike

Ik wist niet welke bloedgroep ik heb, vergeten. Maar net even opgezocht, zat ergens in de entboekjes van de kinderen. Ik ben A pos en mijn man is O. Verklaart dan wel dat hij echte vleeseter is. Wil altijd meer 😅 en ik moet opletten met wat ik eet omdat ik eiwitten niet goed verteer.

Ik kwam op de wiki pagina van untranslated region de volgende uitleg tegen over het vormen van DNA naar een eiwit. Dit vind ik wel een duidelijk plaatje om even met jullie te delen:

The flow of genetic information within a cell. DNA is initially transcribed into a messenger RNA (mRNA) molecule. The mRNA is then translated into a protein. (See Central dogma of molecular biology.)​

Dit schema is echter onvolledig. Het DNA is nooit het startpunt, zoals ik al eerder schreef.

Hier een duidelijke uitleg tussen RNA en mRNA (wat 'een' RNA is met een boodschappersfunctie) [bron]
RNA stands for ribonucleic acid. It is a nucleic acid that composes ribonucleotides. There are three types of RNAs as mRNA, rRNA, and tRNA. All three types work together during the translation to produce a protein. mRNA carries the genetic code to produce a protein from a DNA template while rRNA and tRNA help in joining amino acids to ribosomes in the correct order as mentioned in the mRNA sequence and tRNA brings amino acids to ribosomes. In comparison to rRNA and tRNA, mRNA is short lived.

mRNA (bestelling) kan namelijk het DNA (bibliotheek) activeren om mRNA (bouwtekening) te maken. Op basis hiervan wordt vervolgens het eiwit (product) opgebouwd uit aminozuren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan