De Melkkuur Goed Uitvoeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
5 dagen onderweg, 2 dagen groente/fruit en 3 dagen op melk en kefir. Eerste twee dagen waren aanzienlijk zwaarder, met energiepieken en snel honger. De dagen op melk en kefir zijn een eitje. Ik wilde ongeveer 2,5 liter per dag nemen maar ik kom denk ik net aan op 2 liter. Moet mezelf ook herinneren om wat te drinken, want heb amper trek.

Ook de energie is zeker vandaag constant en vrij hoog. Terwijl ik altijd pieken heb in mn energie. Tijdens het groente en fruit juicen plaste ik me helemaal gek, dat is nu ook veel minder. Ontlasting is verder prima en alleen in de ochtend 1 keer. Vanochtend was het vrij zwart, met ook wat soppige bolletjes erbij.

Ik begin ik al wat vet kwijt te raken, wat in mijn geval ook positief is.

Minimaal nog anderhalve week te gaan. Morgen ook wat bottenbouillon maken!!

 
Geen idee precies hoelang, maar ik geloof ongeveer 4 weken. Ik vond het niet erg om te doen omdat ik melk onwijs lekker vind.

Ik nam wel extra slagroom en boter omdat de melk niet zo heel vet is.

 
Ik heb het ook eens 4 weken gedaan, met 1 week alleen kefir, toen bouillon erbij en de laatste 2 weken rauwe leverpillen af en toe een hap kokosvet en boter. Groenten en fruit is goed om te reinigen, maar is inderdaad afzien vergeleken bij melk/kefir kuur.

 
Het voorjaar is een goede tijd om te reinigen en wilde deze al een tijdje doen dus maart wordt het voor mij. Ik ga het combineren met bone broth.
Ik voel regelmatig energiedip en tevens wil ik af van koffie, brood/crackers/chocola behoefte. (eet ik niet heel erg veel maar mag zeker minder)... Vooral als ik de ochtend goed ben begonnen (levertraan/melk/ei etc) voel ik vaak smiddags de behoefte in brood.
Ook geinspireerd door Free the animal, die na 6/7 weken een ander lichaam had zonder te sporten. Mijn benen hebben wat meer vetopslag en ben nieuwschierig of dit hierdoor ook minder wordt. Afvallen hoef ik verder niet.

Ik hou jullie op de hoogte.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan