De Melkkuur Goed Uitvoeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik zat me net te bedenken dat het zeker al een jaar door mijn hoofd speelt. Ik ben ook erg benieuwd. Heb het nu toevallig koud, maar dat heb ik weleens vaker. Een douche weet dat vaak op te lossen.

 
Hoe gaat het bij jou Alexandra?

Ik zit nu op dag vijf, neem 1,5 tot 2 liter en wat rauwe roomboter omdat de melk niet een heel hoog percentage aan vet heeft.

 
Dag 2 en ik wil minimaal 1,5 liter melk drinken. Heb nu 1 liter op.

Ik was vandaag bij een vriendin en daar stond chocolade op tafel. Ik vond het "lastig" om te laten staan. Dus zometeen insmeren met magnesium! Maar ook het blok kaas in de koelkast is aantrekkelijk. Ik merk dat ik de behoefte heb om te kauwen.

Misschien ook wat aanvullen met boter. En aan de andere kant, gewoon ook maar eens even doorzetten. Laatst 48 uur niet gegeten, ook geen melk en toen had ik nergens last van. Ik denk dat t ook een stuk psychisch is.

Voel me er verder goed bij!

 
Heb momenteel niets anders in huis dan melk en boter ,dus dat maakt het makkelijker :-)

Voorheen heb ik het ook een aantal keer gedaan en vond ik het lastiger vol te houden als nu.

Heb een nog niet zolang geleden medicijnen moeten slikken waar ik niet aan ontkwam daarom ben ik misschien ook extra gemotiveerd.

Ben benieuwd hoe het jou verder afgaat.

Heb je dit al gezien? Via deze link kan je het complete boek lezen, nog meer motivatie ;-)

http://www.milk-diet.com/classics/macfadden/macfaddenmain.html

 
Ik heb verder ook niets in de koelkast, behalve dus nog een klein stukje kaas ;)

Maar merk wel dat ik t koud heb. Schildklier is dus zeker nog niet op orde. Voor mij geen reden om te stoppen met de kuur.

De link ken ik niet. Zal zo eens gaan kijken.

Hoelang wil jij de kuur doen? En je intentie is ontgiften?

 
Misschien is het juist goed om de melkkuur te doen voor je schildklier om deze verder op de goede weg te helpen. Als ik zo lees waar de melkkuur allemaal voor ingezet werd lijkt me dat niet eens zo gek.

Ik ben echt van plan het voor langere tijd te gaan doen, in ieder geval een maand en als het dan nog zo goed voelt misschien nog langer.

Het belangrijkste vind ik idd het ontgiften, mijn lichaam een boost geven en misschien ook wel om een bepaalde periode af te sluiten, letterlijk een frisse start (mentaal)

Wat is jou intentie?

 
Alexandra drink jij A1 melk of A2 melk ????

Sinds ik alleen nog maar A2 melk drink (Blaarkopmelk / Geitenmelk en boter van Proefnu afkomstig van jersey koeien ) heb ik geen last meer van kou voorheen wel met A1 melk en soms ook last van verstoppingen bij A1 melk.

Je heb je gluten al geschrapt uit je voedingspatroon misschien word het tijd dat je je moderne A1 melk ook weglaat lees dit maar eens = http://exendo.be/wp-content/uploads/2013/07/Endorfine-deel-2.pdf

A2-melk bevat in tegenstelling tot A1-melk geen caseïne-exorfinen.

exorfinen Caseïne in A1 melk :

◾B-casomorphins (caseïne) Casomorphins vertragen de productie van TSH R , dit hormoon stimuleert de aanmaak van de T3 en T4 schildklierhormonen. Dit zou kunnen verklaren waarom mensen met een hoge casomorphin belasting vaker last hebben van een vertraagde schildklierwerking.

(KOU)

◾B-casomorphin 1-4 amide of morphiceptin (caseïne) werkt als een endorfine antagonist op de zaadleider (ratten) R. Antagonisten blokkeren de receptoren van een bepaalde signaalstof (bv. endorfine of dopamine), waardoor deze stof niet meer kan geactiveerd worden. Een van de gevolgen van een hoge morphiceptin belasting is mogelijk onvruchtbaarheid (weinig sperma-cellen).

ß-casomorphin 1-4, amide (morphiceptin) is 100 keer sterker dan endomorfine en even sterk dan morfine in de hersenen R . Morphiceptin is hiermee de sterkste melk-exorfine. Ter vergelijking: ß-casomorphin-4 en ß-casomorphin-7 zijn respectievelijk 8 en 20 keer minder sterk dan morphiceptin.

◾B-casomorphin-7 is een serotonine antagonist R (schakelt serotonine uit) en veroorzaakt meer vrijgave van histamines (mensen) R dan de klassieke (IgE) allergieën. Dit kan aanleiding geven tot pseudo-allergische huiduitslag R. Bij mensen zorgt het voor een toename van de slijmvlies vorming, onder meer in de luchtwegen R. Kinderen met een B-casomorphin-7 belasting hebben meer kans op een vertraagde psychomotorische ontwikkeling R R1 . Bij ratten vermindert het de moeder-kind binding R en neemt het maagzuur met 52% toe R . Zowel B-casomorphin 5 R en 7 R kunnen bij baby’s wiegendood veroorzaken R. In 1999 publiceerde de universiteit van Florida een studie waarbij het verband tussen BCM-7, autisme en schizofrenie (voor de zoveelste keer) werd bevestigd R . In 2003 R en 2010 R kwamen Dr. K. Reichelt en dr. R. Sacoo tot hetzelfde besluit.

◾B-casomorphin-5 veroorzaakt bij (ratten) een lage dosering een beter geheugen, maar bij een hoge dosering geheugenverlies R Bij mensen kan het aanleiding geven tot apneu R. De afbraakstoffen van B-casomorphin-5 blokkeren de werking van het DPP-IV enzym R waarbij het enzym onbruikbaar wordt voor andere functies. B-casomorphin-5 is tien keer krachtiger als een zelfde hoeveelheid morfine R .

◾B-casomorphin-8 is een ACE-remmers, het remt het angiotensine I converterend enzym R (ACE). ACE-remmers veroorzaken kriebelhoest, lage bloeddruk, hyperkaliëmie, duizeligheid, huiduitslag en jeuk.

 
Gisteren kreeg ik te horen dat ik morgenavond eters krijg. Ik doe dus de melkkuur tot morgenavond. Wie weet pak ik m vrijdag dan weer op. Grote kans op.

Waarom ik de kuur doe? Omdat ik vindt dat ik m toch eens moest doen :D Ik benieuwd ben hoe ik er op reageer en het nu als verlening van de reiniging zie. Morgenavond dus weer vast voedsel. En het is ook wel makkelijk als je zo af en toe eens een week op melk goed kan leven had ik bedacht. Maar ik geloof dat ik nog best gehecht ben aan het kauwen.

RobinAlexander, ik ben compleet tevreden met mijn B-keus melk. Welke A het is, geen idee, maar niet de beste die er is. Ga geen tientallen euro's uitgeven aan bezine voor A1 melk. Dat ik het af en toe koud heb is een signaal dat je niet oplost met een melk. Wel met een douche, dus zelf ervaar ik geen last. Heb ook niet de intentie om op melk te blijven leven.

 
Nog steeds bezig met de melkkuur en het gaat erg goed. Geen hoofdpijn meer en steeds een beetje meer energie.

Voorlopig ga ik nog wel even door :-)

 
wat fijn voor je Cham,

hier ook weleens geprobeerd een klein weekje, valt echter niet mee als je voor een heel gezin kookt :wink:

 
Dat kan ik me dus niet voorstellen, koken en ondertussen de melkkuur zelf doen. Ik heb tot donderdagavond melk gedronken en niets anders. Ik hoef niet veel te eten, maar merk dat ik een keer kauwen op een dag toch wel erg prettig vindt. Ik eet eigenlijk maar 1 keer per dag, de rest is sowieso melk.

Kan ook niet goed aangeven wat het me heeft gebracht. Viel me niet tegen, had ik geen eters gekregen was ik er waarschijnlijk wel mee door gegaan.

 
Als je moet koken lijkt het me ook een stuk lastiger. Met vlagen heb ik ook wel zin om te kauwen maar ik heb zoveel positieve dingen gelezen over de kuur dat ik er graag nog even mee door wil gaan om zelf te ervaren wat het doet.

 
Via deze link kun je lezen; Milk diet as a remedy for chronic disease (1911)

https://archive.org/details/milkdietasremedy00portiala

 
The importance of strictly adhering to these guidelines is summed up in the words of Dr. Charles Sanford Porter, MD:

"It is wrong, if not positively dangerous, to attempt the exclusive milk diet on any amount of milk less than that required to noticeably stimulate the circulation and promote body growth. There is no halfway method of taking the milk diet for people who have much the matter with them. Enough milk must be taken to create new circulation, new cells, and new tissue growth, and cause prompt elimination of the waste and dead matter that may be poisoning the system. With milk alone, digestion and assimilation may go on throughout practically the whole length of the alimentary canal. The addition of even a cracker to the milk seems to cause the stomach to hold all its contents for hours without discharging much into the intestine."(4)

http://colitisnm.blogspot.nl/2013/06/the-raw-milk-cure.html?m=1

 
Nog ruim een week de melkkuur. De ervaringen tot nog toe:

- Voldaan gevoel

- Mooiere huid

- Verbetering van tandvlees en minder gevoelige tanden

- Geen opgeblazen gevoel meer

- Het gemak van niet na te hoeven denken over wat te eten

- Meer energie

 
@Alexandra,

Drink je tijdens de melkkuur ook geen water of thee etc?

Hoe gaat de omschakeling van vloeibaar voedsel(melk kuur)naar vast voedsel?

 
Ik ben een slechte drinker. Als ik 1 beker thee erbij gedronken heb is t veel.

Ik schakel niet om, ik ga gewoon weer eten. Vast en zeker kan je opbouwen ofzo. Dat soort dingen zijn aan mij niet besteed. Ik ga gewoon weer eten wast ik zin in heb.

 
Goed om jullie ervaringen te lezen. Hoe lang heb je dit uiteindelijk nou gedaan Cham?

Ook ik wil eigenlijk al een tijd een rauwe melkkuur houden.

Binnenkort heb ik een periode tussen 2 banen in en ga ik dit mooi benutten om de melkkuur te doen. Ik zet het hier alvast neer, dan heb ik gelijk een stok achter de deur om het ook echt een keer te doen!!

Mijn idee is om eerst een dag of 3-5 te sapvasten o.b.v. groente/fruit, maar wel met voldoende vet in de vorm van avocado of kokosmelk. Ik kijk even hoe ik me voel hoe lang ik dit doe. Mijn idee er achter is om de reinigende werking ervan te benutten zonder dit al te lang te doen.

Daarna wil ik proberen om 2 weken aan de rauwe melkkuur te gaan. Ik ga dit combineren met Kefir en af en toe bottenbouillon als ik zin heb in iets warms. De melk vind ik super lekker, dus dat moet geen probleem zijn. Ik kijk er zelfs naar uit.

Start zal denk ik begin november zijn, dus nog tijd om alles voor te bereiden

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.142
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan