Weet je wat het is? We zijn hier in Nederland helemaal niet gewend om op het scherpst van de snede te discussieren. De Nederlandae cultuur is een consensuscultuur (poldermodel). Een forum zoals dit doorbreekt dat en dit valt bij bepaalde forumleden slecht. Het zijn niet noodzakelijk trollen, ze kennen gewoon geen andere manier om hun ongenoegen te uiten over de heilige huisjes die hier omver worden geschopt.
Geen enkel ander forum in het Nederlandse taalgebied doet dit. Men houdt ofwel zijn/haar mond als het te heet onder de voeten wordt, of men wordt extreem negatief en vertoont trollengedrag, maar een fatsoenlijke inhoudelijke, maar scherpe discussie is er niet bij. Dat krijgen we op school ook niet geleerd. Een 'discussie' in Nederland is elkaar overschreeuwen, zoals we laatst nog bij Pauw en Witteman zagen, in die uitzending over voeding.
In Nederland accepteren we ook geen autoriteit. Bij natuurvolkeren waren er dorpsoudsten en daar luisterde je naar en daar had je respect voor, want deze mensen werden geacht op basis van levensjaren en -ervaring heel veel te weten. Ik heb dit forum opgericht om mensen zoveel mogelijk te kunnen leren wat ik tot nu toe heb geleerd, maar sommigen hier doen hun best om mij op mijn eigen forum te kakken te zetten. Om die reden heb ik al meerdere forumleden moeten blokkeren. Het is hier cultureel kennelijk niet acceptabel om gewoon je klep te houden als je niets positiefs te melden hebt en de aangeboden kennis en informatie in je op te nemen om verder mee te komen. Waar is de dankbaarheid en bescheidenheid?
En dan de vrouwen. Ik heb een vriend in Engeland die hier meerdere keren is geweest. Wat hem opviel was dat als hij Nederlandse vrouwen in de ogen keek ze de ogen niet neersloegen. Recentelijk heb ik nog
dit filmpje gepost, waarin een meisje feilloos laat zien hoe alles wat mannen zeggen of doen heel makkelijk kan worden afgedaan als 'seksistisch'. De politieke correcte, overgefeminiseerde Nederlandse vrouwen hebben hier al helemaal een handje van. Seksistisch, nietwaar, om te stellen dat het raar is dat Nederlandse vrouwen een man recht in de ogen terugkijken? We zijn het complete romantische en seksuele 'hofmaken' vergeten, waarbij de man de vrouw probeert voor zich te winnen en de vrouw bepaalt of zij dit wel of niet toelaat. Dat is al een heel oud spel en je doorbreekt de spelregels als vrouw als je de blik van een man brutaal teruggeeft. Hetzelfde met niet toestaan dat een man betaalt voor een etentje, de deur voor je openhoudt, je jas aanneemt en je stoel voor je aanschuift, etc. De Nederlandse vrouw is immers 'onafhankelijk' en moet en zal naar de man tonen dat ze weerbaar en strijdbaar is. Dat zie ik op dit forum ook herhaaldelijk terug.
En kijk, dat is nou het mooie van deze plek, daar mag dit nu eindelijk eens gezegd worden!
Mike