De trol

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
colonquixote, Ik wil ook wel naar die lezing van jouw komen. Ik zit alleen nog wel een beetje met het vervoer er heen ik heb namelijk geen auto.

Naar die lezing in Woerden wil ik ook wel graag maar ik vind het te ver zonder auto.

 
Ja maar jij woont een land verder op en ik een provincie verder op. Maar het zal voor jouw met de auto ongeveer net zolang duren om er te komen als dat ik er met de trein en bus over zou doen.

 
@ allemaal, m.b.t. de bijeenkomst/lezing:

Ik heb gisteren een uitgebreid vervolggesprek gehad bij het ELN en daarbij een paar interessante dingen bereikt.

- we hebben nog een aantal extra profielen samengesteld die ik binnenkort in een aparte draad hoop te introduceren, onder andere een wat eleganter dan gebruikelijk ontgiftingsprofiel.

- ik heb in principe voor een bescheiden tarief beschikking over een zaal waar ik de bijeenkomst kan organiseren. Die is in dezelfde straat als het Laboratorium in Bunnik, vrij centraal gelegen dus.

Ik zou het prettig vinden als belangstellenden een mailtje zouden willen sturen naar mijn colonquixote at hotmail adres met 'bijeenkomst Bunnik' in de onderwerpregel. Ik kan dan een mailgroepje aanmaken, zodat ik iedereen op de hoogte kan houden en weet hoeveel belangstellenden er ongeveer zijn, i.v.m. de zaalkeuze. Het betreft dus geen definitieve aanmelding, alleen maar voor een inschatting.

Verder is het behulpzaam als je in de mail vermeldt: je eigen naam, forumnaam, provincie en de dagen in de week waarin je het best een avond vrij kunt maken. Eventueel kort je gezondheidsprobleem, om te kijken of er behoefte zou kunnen zijn aan meer gerichte lezingen. Ik kan dan een beetje peilen wat het aantal is per regio en kijken of het ook een keer elders in het land gegeven zou kunnen worden. Voor eventueel bloedonderzoek naderhand, is het ook handig als ik al kan kijken of er voldoende prikpunten in het land zijn.

 
Colonqiuxote, die inval bij het ELN lab zal wel roet in het eten van je nieuw opgestelde protocol gooien neem ik aan?

 
Ik dacht dat je het faillissement van vorig jaar bedoelde, doordat Achmea eerst zo'n vele jaren een bepaalde manier van onderzoeken aanvragen gedoogde en toen alles in één keer terugclaimde. Dat heeft me inderdaad vele maanden op achterstand gezet. Ik had met twee medewerkers vanaf najaar 2012 regelmatig besprekingen over de samen te stellen profielen en na de doorstart afgelopen jaren in een sterk gereduceerde bezetting waren beide opeens verdwenen.

Gelukkig had ik al jaren goede contacten met de oprichter, dr. Vogelaar, die eigenlijk alleen nog maar achter de schermen bezig was, omdat hij ruim de pensioenleeftijd voorbij was. Met hem heb ik einde vorig jaar de draad weer opgepakt, toen hij de doorstart begeleidde en nu was ik dankzij hem intussen weer waar ik wilde zijn. Dr. Vogelaar is een bevlogen biochemicus en heeft een schat aan ervaring.

Van dat declaratie-dispuut is dus intussen door Achmea 'declaratiefraude' gemaakt en dr. Vogelaar als 'boef' opgepakt. Je reinste heksenjacht als je het mij vraagt. Hij zou met zijn doorstart zo maar eens succes kunnen hebben, dat is niet de bedoeling van de verzekeraars. Het lab zullen ze wel niet mee kunnen trekken, denk ik, omdat hij daar officieel niet meer bij betrokken is, maar ik ben er niet geheel gerust op. Ik hou de vinger natuurlijk aan de pols.

Een dezer dagen maak ik een topic aan over het lab en over de bijeenkomst waar ik het hele palet nieuwe profielen wil voorstellen, samen met de werkwijze waar deze onderzoeken deel van uit maken. Als het allemaal nog door kan gaan. Ik vind het triest wat er hier gebeurt.

Ik zal ook eens verder vragen over de geavanceerde LTT MELISA LYME-test die hij toegevoegd heeft aan het programma. Als daar behoefte aan is, gezien de belangstelling hier op het forum voor Lyme, dan kan ik op die avond eventueel speciaal aandacht aan deze test besteden.

 
hoi Colon, heb je mensen ook al eens getest of behandeld op de protozoa (malaria-achtige parasiet) genaamd fl1953 (andere naam voor dezelfde parasiet: protomyxzoa rheumatica)?

 
Het is wat! Eerst wordt de introductie van mijn profielen gedwarsboomd door het faillissement in 2013 en nu ik daar intussen weer de boel op de rails heb, precies op de dag dat ik de profielen klaar heb, wordt alles wéér op losse schroeven gezet.

Maar ja, voor dr. Vogelaar is de situatie een stuk ernstiger. Ik ken hem echter als een strijdbaar man. Dr. Tisscher, 74 jaar intussen en een bekend gezicht in de complementaire wereld, hebben ze ook opgepakt.

Intussen heb ik met het lab gesproken en de pijlen blijken voornamelijk gericht op het Medisch Centurm Rhijnauwen, waar artsen als voorschrijvers fungeerden als de eigen huisarts niet mee wenste te werken aan een aanvraag. Zoiets is, voor zover ik dat altijd begrepen had, als 'passanten-consult' een regulier aanvaarde optie. Fraude is er in ieder geval niet het correcte woord voor. En waarom dan jaren wachten en de rekening op laten lopen. Een benadeelde heeft volgens de wet toch de verplichting om de eigen schade zo veel mogelijk beperkt te houden, ook al claimt hij dat die door een ander veroorzaakt wordt?

Het schijnt dat Achmea bij een langlopend geschil iedere keer gerekt en uitgesteld heeft; nu weten we waarom. Ging het indertijd nog om een claim van een miljoen (voor zover ik weet), nu hoor ik dat dat tot tien miljoen of meer opgeblazen is. 'We krijgen ze wel, die alternatieven'.

Hier kun je alles lezen over de misdaden die in naam van de complementaire geneeskunde bedreven worden:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...ief-laboratorium-knoeit-met-declaraties.dhtml

De Volkskrant was toch al niet zo'n pleitbezorger van de alternatieve geneeskunde, geloof ik.

 
@lievergezond: Ik heb er nog nooit mee te maken gehad. Even kort:

- is een vrij recente ontdekking (een jaar of twintig), dus nog vrij onbekend en derhalve onbemind

- net als Lyme een 'vector borne' infectie, dus via bijv. insecten overdraagbaar. Vrij ongrijpbaar dus.

- als je de strijd om erkenning van Lyme gevolgd hebt, zoals hier op het forum wel gebruikelijk, dan gaat deze ziekteverwekker een soortgelijke strijd tegemoet om erkend te worden.

- moeilijk te bestrijden, dus nog een reden om niet vlot erkend te worden in de reguliere en politieke wereld. Valt niet economisch mee te scoren en kost overheden alleen maar geld.

Ik heb ook geen idee waar dit te onderzoeken zou zijn, daarvoor heb ik wat meer context nodig. Is er hier al eens wat over geschreven? Zulke specifieke onderzoeken zijn bij laboratoria zoals die waar ik mee werk nauwelijks haalbaar, omdat reagentia en opstellingen hiervoor niet op te brengen zijn in verband meet het beperkte aantal aanvragen. Hoogstens bijvoorbeeld bij tropeninstituten als het in de tropen opgelopen kan worden of zoiets.

 
Quote:
Is er hier al eens wat over geschreven?


@ Colon: niet echt: hoogstens dat ik pas iemand met slijm in de ontlasting gewezen heb op het feit dat dit heel goed biofilms kunnen zijn: iets waar regulier mensen nooit op wordt gewezen/onderzocht/behandeld.

De ziekte van lyme is vooral een groot probleem als de bacterie zich verstopt in biofilms (daarin werken verschillende organismen samen: en die fl1953 is een belangrijke biofilmveroorzaker).

Volgens mij wordt deze parasiet alleen onderzocht door Fry Labs (dr. Stephen Fry) in de VS, maar misschien kan het ook gewoon onder de donkerveldmicroscoop? De beelden zijn wel bekend:

http://www.personalconsult.com/posts/FL1953.html

Hier een intro: http://www.betterhealthguy.com/physician-s-round-table-2012#sthash.o1OBDxKw.dpuf

Of een nog kortere intro: http://betterhealthguy.com/joomla/blog/243-dr-stephen-fry-on-fl1953

Iets uitgebreider: http://protomyxzoa.org/wp-content/uploads/2013/05/Protomyxzoa_rheumatica.pdf

De behandeling van deze parasiet is zeker lastig en zal hier op de site op zijn zachtst gezegd niet met open armen ontvangen worden.

 
Ik ben het met je eens dat biofilms waarschijnlijk een belangrijke rol spelen in biologische processen waar micro-organismen bij betrokken zijn. Ik denk dat dit in de toekomst een grote vlucht gaat nemen en het heeft zeker mijn belangstelling. Moet helaas nu de discussie tijdelijk verlaten.

 
Quote:
De behandeling van deze parasiet is zeker lastig en zal hier op de site op zijn zachtst gezegd niet met open armen ontvangen worden.



Ha ha ha vetvrij en plantaardig nee, dat zou zomaar op weerstand kunnen stuiten. Als het echter therapeutisch wordt ingezet kan een tijdje sapvasten/groenten en fruit oid best goed werken, als je daarna maar weer opbouwt naar een voedingsstoffen-rijk eetpatroon, omdat je anders weer een voedingsbodem voor andere pathogene creëert.

 
Dank voor je antwoord Colon!

hoi Tanja, ik word goed ziek van alleen al nadenken over dit onderwerp.

Er is niets wat de fl1953 voorgoed de grond instampt schijnbaar vooralsnog.

Mensen die zelfs de fl1953 hebben weten aan te pakken wordt zelfs geadviseerd voorgoed vetarm te blijven eten.

Kijk, dit is volgens mij nou echt bioterrorisme.

Dat mensen parasieten krijgen die zich voeden met dingen die essentieel zijn voor ze.

Zonder koolhydraten kunnen we tenminste grotendeels nog.

Deze dame kwam niet verder met de lyme aanpakken. Toen ging ze dan deze parasiet aanpakken. Bij 1 uur 3 min en 44 sec: komt het vetvrije dieet aan de orde: nou ze kreeg natuurlijk dementie-achtige problemen! : maar uiteindelijk werd ze inderdaad beter.

Hoe ze dat nu doet is niet bekend.

In elk geval hoop ik er nu nog te komen met mijn ozon: dat is ook een bekende biofilmkiller.

Ik zou hierover niet begonnen zijn als ik niet zou vermoeden dat deze parasiet ook bij mij een rol zou kunnen spelen.

80 procent van de patienten van een bepaalde arts in de VS zegt deze parasiet bij de patienten aan te treffen.

 
-De kiem leggen om ons laten twijfelen en ruzieen over wat spam zou zijn en wat niet (er is altijd een grijs gebied).

-Hoe realistisch is het dat iemand zich openlijk voorstelt met een normaal aandoende naam, woonplaats inclusief leeftijd en met een ziekte die toch een redelijk een taboe is (niet voor mij trouwens) en waarvan de oorzaak -zegt men- :wink: viraal is: het laatste zou een splijtzwamonderwerp kunnen zijn voor de gemeenschap van dit forum.

Plus: nauwelijks iets vertellen over inlezen in dit forum, voeding e.d.

Jezelf alleen met een ziekte voorstellen op dit forum is ook een beetje raar zonder je rekenschap te geven van dat je aangeeft wat je aan dit forum / deze gemeenschap aantrekt.

Maar goed, misschien zie ik spoken?

Koffie kan, thee kan, alles kan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan