Het is wat! Eerst wordt de introductie van mijn profielen gedwarsboomd door het faillissement in 2013 en nu ik daar intussen weer de boel op de rails heb, precies op de dag dat ik de profielen klaar heb, wordt alles wéér op losse schroeven gezet.
Maar ja, voor dr. Vogelaar is de situatie een stuk ernstiger. Ik ken hem echter als een strijdbaar man. Dr. Tisscher, 74 jaar intussen en een bekend gezicht in de complementaire wereld, hebben ze ook opgepakt.
Intussen heb ik met het lab gesproken en de pijlen blijken voornamelijk gericht op het Medisch Centurm Rhijnauwen, waar artsen als voorschrijvers fungeerden als de eigen huisarts niet mee wenste te werken aan een aanvraag. Zoiets is, voor zover ik dat altijd begrepen had, als 'passanten-consult' een regulier aanvaarde optie. Fraude is er in ieder geval niet het correcte woord voor. En waarom dan jaren wachten en de rekening op laten lopen. Een benadeelde heeft volgens de wet toch de verplichting om de eigen schade zo veel mogelijk beperkt te houden, ook al claimt hij dat die door een ander veroorzaakt wordt?
Het schijnt dat Achmea bij een langlopend geschil iedere keer gerekt en uitgesteld heeft; nu weten we waarom. Ging het indertijd nog om een claim van een miljoen (voor zover ik weet), nu hoor ik dat dat tot tien miljoen of meer opgeblazen is. 'We krijgen ze wel, die alternatieven'.
Hier kun je alles lezen over de misdaden die in naam van de complementaire geneeskunde bedreven worden:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...ief-laboratorium-knoeit-met-declaraties.dhtml
De Volkskrant was toch al niet zo'n pleitbezorger van de alternatieve geneeskunde, geloof ik.