Donaties

Ik heb afgelopen vrijdag (avond) €15 naar je ing gestort dus er kan zoiezo al 15 van de 40 af.:cool:

Het is weer tijd voor de traditionele eindejaarsactie van het Fa(c)ts Forum. Vorig jaar duurde het een extra maand om het streefbedrag binnen te krijgen, vandaar dat ik er eind november al over begin. Het zou mooi zijn om nog voor de kerst op het nulpunt uit te kunnen komen.

Ik ben altijd eerlijk geweest over waar het geld naartoe gaat. In december 2020 deed ik een dringend beroep op forumleden en -lezers om mij te helpen met een forse huurachterstand a.g.v. financiele problemen waar ik door overmatig alcoholgebruik in was geraakt. Toen waren jullie bijzonder vrijgevig en was het streefbedrag binnen 3 weken nog voor de kerst gedoneerd. Net als vorig jaar ben ik dit jaar afhankelijk van een vrij schamele WW-uitkering en dus kan ik in de dure decembermaand wel wat financiele steun gebruiken.

Het is inmiddels een traditie geworden om het jaar dat we op het punt staan af te sluiten in euro's als streefbedrag voor donaties te maken. Dit betekent dat dit jaar het bedrag 2.024 euro is. Ik hoop en reken op jullie steun. Je kunt gebruik maken van de PayPal-knoppen op de homepage of mij mailen voor mijn IBAN: mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Help Mike de winter door, alvast bedankt!

Mike

1.855 euro nu, dank jullie wel! In dit tempo gaan we het halen voor de kerst. Laten we de vaart er in houden!

Mike

Geen nieuwe donaties vandaag. Kom op mensen, laten we er de vaart in houden. Laten we voor de kerst het streefbedrag terug hebben gebracht naar nul.

Dit forum is GRATIS en UNIEK. Geen enkel forum zit zo dicht op het nieuws met zulke goede duiding. Ik weiger om het forum achter een betaalmuur te gooien, deze info is te belangrijk en is voor iedereen.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat de maandelijkse hosting-kosten van onze provider per 1 januari stijgen. Daarnaast moet ik momenteel bestaan van een WW-uitkering. Help Mike de winter door en DONEER!

Mike

Ongevraagd reageer ik hierop, maar daar is het dan toch ook weer een forum voor. De motivatie voor een donatie vind ik belangrijk en aangezien ik niet uniek ben zullen meerderen zo denken. Voor mij zijn hostingkosten begrijpelijker dan het argument dat december een duurdere maand zou zijn dan andere maanden.

Mike, als jij kosten draagt voor dit forum dan ben ik er zeker voorstander van om deze kosten te verspreiden over de gebruikers. Dan volgt echter de vraag hoe dat de realiseren is.

Eerlijk zijn over de motivatie voor de vraag om donaties is een mes dat aan twee kanten snijdt. In het recente en wat verdere verleden heb ik om donaties gevraagd om een gitaarversterker te kunnen kopen, om autoreparatiekosten te dekken na een ongeluk en om een miskoop te dekken waarbij ik ben belazerd op marktplaats. Ook vraag ik jaarlijks om donaties als verjaardagskado of om het zoveeljarig bestaan van dit forum te vieren.

Dat kan genoeg zijn voor mensen om de portemonnee te trekken omdat ze zien dat ik ook maar een mens ben met behoeftes en sores. Bedenk dat dit forum GRATIS is, he? Daarnaast is het een one-man operation en ik probeer een community te organiseren waarin je iets voor elkaar over hebt.

Ik geef elke dag, gratis en voor niets. Is het dan heel vreemd om mij bij tijd en wijle te steunen in mijn hobby (muziek maken) of in het geval van onverwachte autokosten? Moeten donaties altijd rechtstreeks verbonden zijn aan dit forum of ook aan de persoon achter het forum? Wees blij dat ik geen rotsmoes verzin en gewoon eerlijk ben over mijn motivatie om te vragen om donaties. Daarnaast vraag ik niet elke maand om donaties, er gaan vaak diverse maanden voorbij wanneer ik dit niet doe.

Of dit voor jou of anderen grond is om mij financieel te steunen is geheel aan jou en aan anderen. In 2020 was het erop of eronder. Ik had financieel zo'n puinhoop gemaakt dat ik uit huis dreigde te worden gezet en daarmee ook mijn forum dreigde op te houden. Zo zie je maar dat de persoon niet van het forum te scheiden is. Als ik lekker in mijn vel zit draait dit forum ook lekker. Daarom heb ik een jaarlijkse eindejaarsactie ook na 2020 opgezet waarbij geheel symbolisch het jaar waarin we zitten ook het bedrag wordt. Het is geen vetpot voor mij en ik loop ook niet binnen. Ik verkoop geen merchandise en vraag simpelweg aan mensen om uit de goedheid van hun hart mij in de decembermaand wat extra's te geven.

Eerlijk gezegd wil ik niets veranderen. Ik maak geen misbruik van mensen en laat iedereen de vrije keus. De mens achter het forum en het forum zelf zijn niet van elkaar te scheiden. De tijd van het jaar, mijn verjaardag of mijn passie (muziek) dragen bij aan mijn geluk en welzijn. Als ik nog jaren meekan kan het forum dat ook. Voor de een is mij persoonlijk steunen een motivatie, voor de ander enkel het forum. Ik wil het echter niet puur zakelijk maken, de kracht van dit forum is juist het persoonlijke aspect. Neem je eigen beslissing hierover, want ook dat is persoonlijk.

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan