Dotcom Radio

Tijd voor een nieuwe driewekelijkse update.

Het is inmiddels 21 weken geleden dat ik gestopt ben met drinken, dat is ruim 5 maanden geleden. Het eerste half jaar is bijna bereikt en ik heb mijn eerste alcoholvrije kerst en oud en nieuw beleefd! Het gaat me alsmaar beter in mijn nuchterheid. Momenteel ben ik onder begeleiding van mijn AA-sponsor de vierde stap aan het doorlopen. Dit is een van de moeilijkste, maar het gaat me goed af. Telkens ga ik weer een laagje dieper.

Bill Wilson, oprichter van de AA, onderscheidde 3 instincten die van levensbelang zijn: het sociale instinct, het zekerheidsinstinct en het seksinstinct. Deze zijn van belang voor de overleving van de menselijke soort. We moeten samenwerken om te kunnen overleven, we hebben financiele zekerheid en onderdak nodig om te kunnen overleven en we moeten ons voortplanten om te kunnen overleven. Zodra 1 of meerdere van deze instincten voor zelfzuchtige doeleinden worden ingezet zodat anderen geschaad worden is er sprake van een beschadiging op deze vlakken. Voorbeelden hiervan zijn: je met de ellebogen omhoog werken ten koste van anderen, mensen bedreigen, beroven of stalken en seksuele losbandigheid en vreemdgaan.

Ik ben er achter gekomen dat ik voornamelijk beschadigd ben in mijn sociale instinct. Mijn omgang met mensen is voorwaardelijk: ik bepaal met wie ik waarom, wanneer en op welke wijze omga. Als je mij doodongelukkig wil maken, moet je mij in een ruimte met vreemden op een feestje dumpen en mij vragen om me te mengen onder het gezelschap. Small talk (praten over koetjes en kalfjes) is zo'n beetje het ergste wat je me kunt aandoen. Het mag duidelijk zijn dat ik geen feestnummer ben, maar ook teamevenementen van het werk zijn voor mij een 'moetje'. Over veel vrienden beschik ik niet. Ik heb daar ook geen behoefte aan, ik ga voor kwaliteit (echtheid/authenticiteit) en niet voor kwantiteit. Ik heb ook niet graag mensen over de vloer en kan prima alleen zijn zonder me eenzaam te voelen.

Zet dit nu eens af tegen de coronamaatregelen. Helpt het om te zijn zoals ik, een loner met een zo goed als niet-bestaand sociaal leven? Ik dacht het wel, ik kom deze tijd fluitend door! Ben je het tegenovergestelde van mij en gedij je juist bij veelvuldige sociale contacten, dan moet deze periode misschien wel een van de moeilijkste van je leven zijn.

Misschien is dit wel het goddelijke plan voor mij. Ik heb me m'n hele leven al voorbereid op wat er nu gebeurt en nog staat te gebeuren. Ik moest ook in 2020 stoppen met alcohol en niet eerder, want dat was het reflectiejaar waarin het erop of eronder was, niet alleen voor mij. Mijn voorwaardelijkheid in het sociale leven heeft mij gemaakt tot een docent, een gever van lezingen, een muzikant, iemand die in z'n eentje lessen opdoet als autodidact en deze vervolgens deelt met de wereld. Ik weet ook niet of ik hierin wel kan of moet helen en veranderen, misschien is dit wel gewoon mijn pad. In de nog te volgen stappen hoop ik dit allemaal helder te krijgen. Over 3 weken meer!

Mike

Weer een mijlpaal, Mike. Geweldig.
Ik ben er achter gekomen dat ik voornamelijk beschadigd ben in mijn sociale instinct. Mijn omgang met mensen is voorwaardelijk: ik bepaal met wie ik waarom, wanneer en op welke wijze omga. Als je mij doodongelukkig wil maken, moet je mij in een ruimte met vreemden op een feestje dumpen en mij vragen om me te mengen onder het gezelschap. Small talk (praten over koetjes en kalfjes) is zo’n beetje het ergste wat je me kunt aandoen. Het mag duidelijk zijn dat ik geen feestnummer ben, maar ook teamevenementen van het werk zijn voor mij een ‘moetje’. Over veel vrienden beschik ik niet. Ik heb daar ook geen behoefte aan, ik ga voor kwaliteit (echtheid/authenticiteit) en niet voor kwantiteit. Ik heb ook niet graag mensen over de vloer en kan prima alleen zijn zonder me eenzaam te voelen.

Zet dit nu eens af tegen de coronamaatregelen. Helpt het om te zijn zoals ik, een loner met een zo goed als niet-bestaand sociaal leven? Ik dacht het wel, ik kom deze tijd fluitend door!
Dit past ook bij mij. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het bij andere mensen anders is.

En hopelijk is deze onmenselijke situatie snel voorbij, ook al kunnen wij ons hier goed in vinden.

Verder veel succes met je leerpad.

Dorothé

Past ook bij mij.

Ik stop me de hele dag vol met info.

en als afleiding mijn eigen muziek.

Ik stuurde laatst een bericht naar koorleden om ze te waarschuwen over wat gaande is. En uitdrukkelijk naderhand nog aangevuld dat ze het zelf na moesten  zoeken. Een persoon (staat voor de klas en kan dirigeren) zei dat haar man wetenschapper is en dat ze zich niet kon voorstellen dat hij haar verkeerd zou informeren. En ze laat zich inenten om mij te beschermen. Dit allemaal als voorbeeld.

Met zulke mensen kan ik niet meer omgaan. Ik voel me daar niet thuis. Niet dat ik nu zo snugger ben maar ik lees wel al 10 jaar op dit forum. Zou wel raar zijn als ik hier niets had opgestoken.

Thanks everywan

Niet blij vandaag, sinds gisteren heb ik soms internet, soms niet, video's afspelen, 4 uur bezig geweest met de x22 report. Lekker de ontknoping en ik ben geen getuige. Monteur komt voor de 23 ste

Dotcom uitwijken naar, ... moet ik nog navragen

Dat is pech Henkie Is dat de enige monteur of kun je nog verder zoeken of hem overhalen eerder te komen met een smoes.

Getver Henk en dat juist nu! Hoop dat er snel een oplossing komt voor je. Via 4G kan natuurlijk ook niet bij jou.
Heb afgelopen jaar ook veel trubbels gehad met internet, tv (niet erg) en bellen. Bleek te komen door een storing in de schotelantenne van een boerderij hier verderop. Duurde erg lang voordat ze daar achter waren. Ik weet dus hoe frustrerend het is om 4 uur te doen over 1 X22.

Medusa, Ik heb mijn bundel op de telefoon al op nul gezet. 3G / 4G, wat is dat ?
Het is er niet hier op de dorpjes of sporadisch

Het internet gaat nu met horten en stoten, soms een beetje, soms niets.

Google’s “experimentele” blokkering van verschillende nieuws mediasites

Het blijkt dat leiders in Australië ook behoorlijk wat problemen hebben met de Amerikaanse techgigant die dicteert wat wel en niet kan worden gehost op hun platform. Google ligt momenteel onder vuur vanwege het verwijderen van lokaal nieuws uit de zoekresultaten in Australië als onderdeel van een “experiment”.

https://gedachtenvoer.nl/2021/01/15/googles-experimentele-blokkering-van-verschillende-nieuws-mediasites/

Ik ben weer full speed online, kasje naast mijn huis in de paal daar was de bescherming vanaf gewaaid dus sluiting in het signaal in weer en wind

Mark Rutte en zijn ex kabinet zonder normen en waarden

De krant lees ik al niet meer sinds 2010 en meer en meer walg ik van het medium TV en de diep gezonken TV hoofden die menen nog over normen en waarden te beschikken. Hoe was het spreekwoord ook al weer; “Zoals de waard is (Rutte) vertrouwt men zijn gasten”

https://gedachtenvoer.nl/2021/01/16/mark-rutte-en-zijn-kabinet-zonder-normen-en-waarden/

In het verlengde van mijn update van afgelopen donderdag:

T66vt94052mnx61cjbd6l7tfzot72o8nz.jpg

Mike

dotcom.radio aflevering 241 van 17-01-2021

Deze week in aflevering 241 Nadat de dotcom.radio podcast in 2019 gemiddeld 500 tot 1.000 luisteraars trok werd dit in 2020 1.000 tot 2.000 met op 15 maart 33.000 + en verschillende uitschieters naar 3.000. De laatste vier weken liep het weer op van 2.700 naar + 3.000 maar deze week stortte het weer in naar +800 luisteraars. Waarom vroeg ik mij af? Toen ik van de week naar de War Room luisterde wist ik waarom, ik voelde dat ook; “Elk plan heeft een deadline”.

https://gedachtenvoer.nl/2021/01/17/dotcom-radio-aflevering-241-van-17-01-2021/

Nou Mike, weer een stap verder! Goed zo! Aldoende leert men met wie je wel en niet om wil gaan.  Volgens mij heeft het ook te maken met of iemand introvert is of extravert. Hoewel een extravert iemand ook weer introvert kan zijn en andersom.

Deze week was ik ziek en heb nauwelijks iets gevolgd. Zonet hoorde ik op dotcom over Biden dat als hij woensdag zijn hand op de bijbel moet leggen dit wel op de genoemde locatie moet gebeuren. Nu was het zo dat tijdens de verkiezingen dat Biden live een speech zou geven midden in de nacht men een hologram van hem neer had gezet. Zou dat nu ook zo kunnen gebeuren vraag ik me af? Ik ben zeer benieuwd wat er nog staat te gebeuren, hoewel ik veel dingen niet kan plaatsen. Zoals Mike Pence, stel dat hij een dubbelrol speelt, waarom steunde hij Trump niet met de huidige herverkiezing? Dan was het nu allemaal opgelost lijkt me zo. Maar goed, wie weet zit er wel weer een reden achter. ik kan het eerlijk gezegd niet meer bijhouden. Hopelijk gaat alles zoals verwacht en voorspeld vanuit Q!

Ik heb net de uitzending beluisterd. Spannende week voor de boeg.

In aanvulling, 18e wordt er gestart met vaccineren van klienten van grote zorglokaties waar ze dus arts intern hebben.

Vanaf 25 januari willen ze starten met vaccineren bij klienten op kleinschalige zorglokaties, waar de huisarts naar de lokatie toekomt. Thuiswonende gehandicapten is nog niet duidelijk.

ALERT: 9/11 dé misdadigers zijn bekend “Eindelijk gerechtigheid”.

Gisterenavond rond half tien kwam dit onderstaande document via dropbox boven water via een groep van Twitter verbannen anons. Het zal het eerste document zijn van een ware tsunami aan onthullingen. Gebaseerd op alleen al deze onthullingen zijn er straffen uitgesproken.

https://gedachtenvoer.nl/2021/01/18/alert-9-11-de-misdadigers-zijn-bekend-eindelijk-gerechtigheid/

POLITICI EN AMBTENAREN PLEGEN ZWARE MISDADEN EN WORDEN NIET GESTRAFT!

We hebben het allemaal meegekregen via de media. Niet dat dat veel zegt omdat de media lang niet altijd de werkelijkheid weergeeft. Maar dat is gewoon even een sneer naar de valse media die burgers ook onware of verdraaide verhaaltjes vertellen! U begrijpt al waarover ik het heb.

https://gedachtenvoer.nl/2021/01/19/politici-en-ambtenaren-plegen-zware-misdaden-en-worden-niet-gestraft/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan