Ik snap wat je zegt en ik snap ook wel waar je vandaan komt.
Mijn post was in die zin ook geenzins kritiek op jullie inzet. Meer gewoon kanttekening die als aanvulling van behandelede punten kan worden gezien.
Van mijn hand zijn het afgelopen jaar meerdere lange forum posts gekomen, en binnen de appgroep laat ik mezelf ook nog wel eens gaan.
Soms probeer ik een advies te geven over IT gerelateerde dingen. (Uitleg over Telegram en waarom het een veilig en mooi platform is.. Uitleg over Bitdefender beveiligingsoplossingen, etc)
Soms ga ik los over historische wetenswaardigheden en antropologie, omdat het een van mijn vele interessegebieden is.
Ook zijn er voor zover mij bekend al meerdere malen mensen van het forum en luisteraars van de podcast bij elkaar gekomen. (Hoe dan ook in groep Zuid Holland)
Mijn activiteit is de laatste tijd juist wat minder geweest, en niet zonder reden uiteraard.
Ik ben hard bezig geweest om mijn persoonlijke situatie te verbeteren.
Net als jij had ik een baan waar ik mijn ei al een tijdje niet meer echt kwijt kan, en het begon meer en meer een zinkend schip te worden. Tijd voor wat anders dus, en gelukkig kwam een mooie kans op mijn pad.
Op 1 april ga ik beginnen bij een nieuwe baan, en ik heb de afgelopen tijd daar veel aandacht aan moeten besteden. Toch ben ik heel blij dat ook dit weer gelukt is in deze vreemde tijd!
Ook ben ik nog steeds onverminderd bezig met mij inzetten voor de lokale wijkraad en daarbij komt dus ook een stukje lokale politiek. Dit kan heel veel tijd vergen, maar het kan ook zo ontzettend lonend zijn!
Ik schrijf niet alleen op dit forum, maar ook voor lokale krantjes en bladen.
Ook hier probeer ik mensen wakker te maken, en te laten zien dat al die vreemde gemeentelijke beslissingen en plannen niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar eerder ingegeven zijn vanuit een agenda... Een agenda die ver rijkt, en vaak terug te herleiden is naar doelstellingen vanuit de Verenigde Naties.
Het heeft lang geduurd, ben al een paar jaar dit aan het doen met soms veel tegenstand.
Pas nu er echt hele vreemde dingen gebeuren in politiek Nederland wat nu al bijna een jaar aanhoudt, begint bij diverse mensen iets te dagen.
Daarvoor was ik altijd de "complotman".. De persoon die overal apen en beren zag.
Gisteren schreef ik nog op Telegram in reactie op Earth Citizen een verhaal in de trend van:
Ik kan niet beoordelen of mensen op dit forum, of in onze kringen meer kunnen doen. In het algemeen genomen kunnen mensen in Nederland wel VEEL MEER doen. Begin wat dat aangaat in de lokale omgeving.. Sluit je aan bij een Wijkraad/Dorpsraad en kijk waar het gemeenschapsgeld allemaal voor over de balk wordt gesmeten. Ga van daaruit tegengas bieden. Als ik het kan, weet ik zeker dat anderen het ook kunnen! Dat is het nare van dit alles.. Er zijn ontzettend veel officiële middelen die speciaal in het leven geroepen zijn om een overheid te controleren en in het gareel te houden. De mensen hebben het de afgelopen 20 jaar ook wel echt heel erg laten versloffen!
Het probleem met fora is dat het soms wat onpersoonlijk is. Het is gelukkig niet vluchtig zoals een chatgroep, maar het is voor mensen ook niet direct een stimulans om de persoon achter de naam te leren kennen. Dit omdat het simpelweg niet die menselijke directe interactie heeft.
Chatgroepen hebben dat dan weer wel, maar zijn te vluchtig. Dat geeft soms een overdaad aan info, en mensen haken dan af.
Vandaar dat ik denk dat gasten in jullie show, of misschien zelfs speciale afleveringen van dotcom radio mensen toch ook weer dichter bij elkaar kan brengen.
Wanneer je iemand hoort praten, of op de radio een gesprek met elkaar hoort hebben, is de indruk bij luisteraars toch ook weer heel anders dan wanneer je een forumpost of chatbericht van iemand leest.
Ik denk dat het een extra toevoeging zou kunnen zijn aan de hele dotcom "community feeling". Het lijkt mij persoonlijk erg leuk om een keer aan te schuiven, maar ik kan het ook snappen als jullie dit als team willen blijven doen, juist omdat Henk en jij goed op elkaar ingespeeld zijn.
Mijn aanbod blijft wat dat aangaat wel gelden in elk geval
!