Aantallen optellen van verschillende vaccinatielocaties is in feite al een "berekening".
Sommige mensen hebben geen toestemming gegeven om hun gegevens in CIMS te registreren. O.a. daarom is het schijnbaar nu niet goed exact te herleiden. De data zal in de nabije toekomst steeds nauwkeuriger zijn.
Cijferverantwoording RIVM Zie ook de
vaccinatiegraad per gemeente
Ik ben voor 99% overtuigt dat deze cijfers kloppen.
Misschien ben ik een pessimist maar ik ben ook een realist, kijk gewoon om je heen en ook buiten je eigen bubbel! Ik heb genoeg gezien op werk, universiteit, sportclub, kennissenkring, etc. om te zien dat bijna iedereen kuddedieren zijn. En vrijwel iedereen die ik ken heeft dat prikje genomen ook mensen die kritisch leken te zijn. De sociale druk, het erbij willen horen, uitsluiting van het sociaal maatschappelijk leven, het draagt allemaal bij aan het steeds verder opdrijven van de vaccinatiegraad. In het weekend zaten de terrassen in de stad zaten stampvol met trotse conformisten, dat is helaas de realiteit!
Het is beter dit nu te realiseren dan in de illusie te blijven dat het ongeveer 50/50 is, dat is het niet! We zijn een kleine minderheid. Just face it!
We kunnen demonstreren wat we willen maar dit stopt pas bij massale burgerlijke ongehoorzaamheid en daar ziet het momenteel niet naar uit dus maak je borst maar nat. Een minderheid van 5-10-of max 15% die burgerlijk ongehoorzaam is, en weigert deel te nemen aan het nieuwe systeem, gaat hier weinig aan veranderen de wereld draait door zonder hen. Ik ben bang dat deze situatie nog jaren duurt en steeds verder gaat.
De enige hoop is dat steeds meer mensen gaan inzien wat er gaande is. Maar als je na ruim een jaar nog steeds een spuitje haalt lijkt het me sterk dat je je 'fout' toe gaat geven. Daar is ego mee gemoeid, zelfreflectie, inzien dat misschien niet alles is wat het lijkt, dat je veilige wereldbeeld waarin je levenslang hebt geloofd niet blijkt te kloppen, dat die krant die je al je hele leven lang leest jou voor de gek hielt, dat iedereen om je heen meegegaan is met onwaarheden, angst om anders te zijn dan de massa, etc.
DAT is waar mensen moeilijk toe in staat zijn, juist omdat we kuddedieren zijn.