Een gevoel van urgentie in de steeds gekkere wereld, …
Een gevoel van urgentie nam al tien jaar geleden bezit van mij. Ik moet een volkstuin hebben om mijn gezondheid zelf ter hand te kunnen nemen, dat was toen de urgentie die er voor zorgde dat de daad snel bij het woord gevoegd werd in korte tijd. Mijn kreet was toen immers; “Neem je gezondheid in eigen handen”.
Dat onbestendige gevoel ging echter door met knagen bij wat ik om mij heen allemaal hoorde en zag gebeuren in de wereld. Ik ging meer artikelen schrijven, een protestliedje (kosten 1350 euro) (en ja dit was een vriendendienst). Ik kwam terecht in de Hoogste Tijd ‘wakkere mensen’ groep want ik wilde meer weten en vooral het -hoe zit het nu echt- gehalte van het nieuws. Kortom, ik werd een nieuwsjunk en dat hoorde je terug in al mijn radio programma’s Gezondheidsradio, dotcom.radio en mijn wekelijkse uurtje -entertainment- op de dinsdagavond bij de locale omroep.
Maar ook op het financieel vlak liet ik mij bijscholen door Ad Broere, door het boek van Willem Middelkoop “Als de dollar valt”. Ik had zelf een eBoek samengesteld “Hoe veilig is ons pensioen” van nu vergeelde berichten die jij ook had kunnen lezen 12 – 16 – 20 jaar geleden die nu een complete puzzel laten zien. Ook daar bekroop mij dat gevoel van onbehagen maar moest wachten tot mijn tijd gekomen was om adequate maatregelen te kunnen nemen.
Al twintig jaar geleden keek ik ook naar de situatie met betrekking tot allerlei zaken in Amerika, hoe dichtbij en snel je daar van welvarend tot een bankje in het park gedegradeerd kan worden. Hopelijk komt zoiets niet naar Europa, dat is wat ik toen dacht, vooral toen ik het daar met eigen ogen aanschouwt had. Buurten waar je niet moet verzeilt raken in het donker. Kijk nu naar onze grote steden, het enige wat nog ontbreekt zijn de hoge hekken om elk huis, al staan die hekken er al wel bij de beter gestelden compleet met een leger bewakingscamera’s. Leuk hé, om zo te moeten leven!
https://gedachtenvoer.nl/2020/01/27/een-gevoel-van-urgentie-in-de-steeds-gekkere-wereld/