Al zes dagen in lockdown, verplicht huisarrest, van de nood een deugd maken.
#Lockdown, een woord dat trending is nu men er in Nederland al dagen over aan het debatteren is wel of niet in lockdown te gaan voor het “levensgevaarlijke” virus (kuch).
Maandagmorgen 16 maart 08.45 uur, ik zat wat te werken aan mijn site bekeek de statistieken en wat RSS feeds, op zoek naar nieuws. Een mailtje van de autoverkoper die ik ingeschakeld had om samen een auto te gaan bekijken, het was afgesproken voor zaterdag, of ik over een uurtje bij de garage wilde zijn dan gaan we de auto halen. Zo die is snel dacht ik. Even later kreeg ik een WhatsApp uit Nederland met een bericht en de opmerking; “Heb je nu huisarrest?”.
Het scheen dat Macron die avond ervoor dit afgekondigd had, ik wist van niets terwijl ik toch bovenop het nieuws zit. Om 10.00 uur was ik bij de garage en we vertrokken gelijk, een uurtje rijden naar Magny Cours waar we de auto gingen bekijken / oppikken, gedurende de rit werd mij duidelijk dat dit huisarrest minimaal 15 dagen zou gaan duren. De terugreis met de auto begon op het moment dat Frankrijk al in lockdown ging 12.00 uur en het was al vrij stil.
https://gedachtenvoer.nl/2020/03/21/al-zes-dagen-in-lockdown-verplicht-huisarrest-van-de-nood-een-deugd-maken/