Druk in hoofd, wazig zicht

Staat idd niet standaard op het formulier van de huisarts. Zo'n uitgebreide bloedtest als Pike heeft laten doen moet via een alternatieve arts en kost veel geld als je niet goed verzekerd bent.

Mike

Net terug van de huisarts, Vitamine D en A worden onderzocht (hoewel later nog moet blijken of dit extra kosten met zich mee brengt) en bovendien wordt leverfunctie en schildklierwerking ook onderzocht aan de hand van bloedonderzoek. Het zal mij nog benieuwen.

@tanja

Wellicht dat er iets mankeert aan mijn lever waardoor er een grote hoeveelheid vitamine a niet opgeslagen wordt maar verspreid over het lichaam? Ik denk nog steeds dat er iets aan de lever of nieren mankeert.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte.

Wat word er geprikt voor je schildklier?

Buiten TSH om?
Heb je gevraagd naar de T4 T3 en antistoffen ook?
Alleen TSH zegt niet zoveel.

Mijn eigen ervaring leert dat ik zelf moet vragen wat ik onderzocht wil hebben.
Huisarts doet meestal alleen TSH en T4. is niet voldoende. EN ze zeggen al heel snel dat alles goed is. Daarna moet je het zelf maar verder uitzoeken. ha ha
Als ik een rekening krijg is alles apart genoteerd.
In de ochtend direkt bij het wakker worden je temperatuur meten is ook al een indicatie.
Hoewel de temp bij mij niet hoger wil worden dan 36,2 - 36.3. ondanks een natuurlijk schildkliersuppl. die je overigens waarschijnlijk niet door je huisarts krijgt voorgeschreven. Ze weten niet eens dat dat bestaat. Als jouw huisarts dat allemaal wel weet mag je je handen dichtknijpen.

Je kunt ook alvast beginnen met je lever ondersteunen door middel van bittere kruiden.
Denk aan mariadistel, paardebloem.

Ik gebruik zelf hepudrain.

En gaan koken iplv rauw eten!

Rauw vlees doe ik al niet meer i.v.m. de klachten die ik had. Rauwe lever zal ik zeker blijven doen, gebakken lever neemt de klachten namelijk niet weg waar rauwe lever dat wel doet. Het ziet ernaar uit dat vooral rauw vet nu het probleem is en niet rauw vlees.

@Binc

Ik zie alleen TSH aangekruist op het formulier. Welke andere stoffen zou ik kunnen aanvragen dan? Cortisol staat er bijvoorbeeld op. In principe kan ik zelf ook een kruisje toevoegen, geen idee of ze dat zullen opmerken bij de bloedprikkerij.

Ik zie nog altijd niet het nut in van het eten van rauw vet, kan aan mij liggen. De vetoplosbare vitamines (A,D,E,K) zijn hittebestendig, dus geen verlies. Waarom an je spijsvertering onnodig belasten met taai, rubberachtig vet? Als het bij jou smelt op de tong, dan heb je zeker een snelkookpan ingeslikt!

Mike

T3, T4, Anti TPO, TG Antistoffen en Vrij T4.

Dat zijn ze uit mijn hoofd. Zou idd zelf een kruisje zetten.
Voor cortisol kun je ook nog een speekseltest doen welke betrouwbaarder is.
Hoe zit het met je B12?

Maar je eet toch serieus geen stoofvlees rauw of zo?

Nee, het is altijd gehakt geweest dat ik rauw at en soms een rib-eye of entrecote als er iets te vieren was. B12 moet goed zijn aangezien ik zoveel lever eet.

@fatsnotbad

Met gekookt vlees krijg ik juist last van een opgezette maag of een opgeblazen gevoel. Met rauw vlees/vet kan ik blijven eten, ik voel me nooit alsof ik moet uitbuiken of zo. Mijn lichaam zegt gewoon tegen me, nu heb je genoeg gehad en vervolgens kan ik bewegen zonder problemen.
Daarnaast is rauw vlees/vet hydraterend, waar gebakken vlees juist uitdrogend werkt. Probeer zelf maar eens een dag rauwe eieren en rauw vlees te eten. Je drinkt hoogstens een glas water omdat je zo gehydrateerd bent door het water in het vlees.

Uiteraard heb ik nu dat wazig zicht probleem, maar anderen die rauw vlees/vet eten hebben dit probleem niet. Hierom denk ik dat ik last heb van een onderliggend probleem.

Wanneer jij vlees gewoon stooft in een goeie bottenboullon is dat beter dan rauw. En alle mineralen blijven bewaard. Hoe zachter hoe beter voor je spijsvertering en opname.
wanneer je een probleem hebt met je lever kun je idd lever eten wat je wilt. Maar opname is dan wel een probleem.
Je klachten doen mij voorkomen alsof je een tekort hebt aan maagzuur. ik zou als ik jouw was eens verdiepen in GAPS!

We hebben het hier dus niet specifiek over gebakken vlees. Maar wel stoofvlees welke zacht is en beter verteerbaar dan gebakken stukken vlees. Hoe vloeibaarder en zachter je eten, Hoe beter. Het kan ook nog zo zijn dat je te weinig vet eet en teveel eiwitten.

Heb je een link voor het GAPS-dieet die specifiek iets zegt over maagzuur? Ik vind het moeilijk de juiste informatie te vinden.

En vergeet niet om een sole te drinken en water met appelazijn. Dit versterkt ook je maagzuur.

Bedankt voor de links

Ik heb een soortgelijk iets geprobeerd, maar dan met alleen vlees en 'high' meat volgens Aajonus Vonderplanitz. Wel eens van gehoord?

Wat is daar hetzelfde aan?
Dat is gebaseerd op rauw vlees. En dat is nu juist waar wij het niet mee eens zijn.
Of heb je dat anders aangepakt? gaps is iets anders dan raw dieet.

Het idee is dat je de darm bacteriën opnieuw op laat bouwen door geen voedsel te eten dat de slechte bacteriën voedt. Dit is dus (rauw) vlees. Daarnaast eet je probiotica om de goede bacteriën te stimuleren, dit is dan het verrotte vlees. Het is dus hetzelfde idee als het Gps-dieet alleen dan ander voedsel.

De idee achter gaps is de slijmvliezen te herstellen dmv helende bouillon, gelatine. Naast het opbouwen van darmflora van cruciaal belang, want zonder slijmvliezen geen bodem voor gezonde darmflora om te floreren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan