Druk in hoofd, wazig zicht

@binc

Ik at toentertijd ook brood en yoghurt, misschien onhandig om dat niet te noemen. Toen ik daarmee stopte ging de diarree weg.

@tanja

Voornamelijk zerocarb met een beetje fruit. Denk aan eieren en spek, gehakt, stoofvlees, kip, niervet in de mix. af en toe een orgaan (gebakken). Fruit was druiven, ananas, tomaten, komkommer, avocado. Ook at ik mosselen, haring en makreel.

Als ik jou was zou ik zoveel als mogelijk vloeibaar eten. Dus zachte stoofpotten van vlees. Denk aan lam en rund. Vis kan ook. kefir, yoghurt en rauwe melk. Daarnaast zou ik betaine hcl gaan nemen evt in combinatie met enzymen. Water met appelazijn en sole als je dat nogniet gebruikt? Je bijnieren ondersteunen met vit c. Kruiden om de lever te ondersteunen. Dacht ergens gelezen te hebben dat je ook vermoed dat je een nier probleem hebt?

Ben je bekend met glandulars voor je organen?

En geen rauw vlees meer eten.

Die Sv3rige heb ik geprobeerd te kijken, maar toen-ie begon over de zon aan de top van de pyramide en dus sungazen en zelfs water en voedsel in de zon leggen was ik er meteen klaar mee. Water is koud (4 graden) en buiten direct zonlicht op z'n best.

Waarom denk je dat natuurlijke beekjes in bossen altijd in de schaduw van bomen stromen? Waarom denk je dat vissen aan het wateroppervlak op hun rug liggen door puur zuurstofgebrek op warme dagen? Waarom denk je dat natuurlijk zwemwater gevaarlijk wordt door algenvorming op hete dagen? Waarom denk je dat de legionalla-bacterie kan woekeren in WARM waterleidingen? Vlees en vis kan je drogen in de zon en dit verbetert de houdbaarheid, maar fermentatie gebeurt traditioneel onder de grond, BUITEN BEREIK VAN ZONLICHT.

Kortom, Sv3rige (wat een stomme naam ook) praat poep. Veganisten als Brian Clement hanteren ook zo'n zelfde redenatie: de zon is de bron van alle leven en planten leven op zonlicht en bevatten dus de meeste zonne-energie. Bla-die-bla-die-bla.

Voor wat betreft het voortzetten van de discussie, prima. Mensen, Froggified is geen trol, laten we ophouden met de suggestie te wekken dat dit wel zo is. Froggy, je hebt gewoon de pech dat we net met een trol te maken hebben gehad en dan zijn we gewoon extra scherp op dit soort dingen.

Mike

Mike, denk je dat de mens dan ook zonder de zon (zonlicht) goed kan leven? Zou de mens kunnen overleven door enkel zijn vitamine d uit voedingsmiddelen te halen? Ik heb ooit eens gelezen dat de vitamine d dat door zonlicht wordt aangemaakt toch niet helemaal te vergelijken is met de vitamine d uit voeding. Er zouden meer positieve eigenschappen aan verbonden zijn.
Mensen die voor lange tijd worden opgesloten (gevangenis) overleven het vaak ook na enorme lange tijd zonder zonlicht, zelfs zonder optimale voeding.
Nu wordt het ook voor mij interessant. Ik heb de de zon toch altijd wel gezien als bron voor het leven, ook voor de meeste planten.
Schaduwplanten overleven dan wel zonder (weinig) zon en de meeste kamerplanten ook redelijk bij enkel voldoende licht.
En hoe zit het dan met bv een daglicht lamp, mijn idee was altijd dat deze het spectrum van zonlicht nabootst.

Daar gaat het niet om, Ben. Natuurlijk is de zon de bron van alle leven, samen met water. Maar de dualiteit van de natuur is je kennelijk ontgaan. Zon = hemel = warmte = licht = mannelijk. Water = aarde = kou = duisternis = vrouwelijk. Wat valt op? Ze zijn elkaars tegenovergestelden! Teveel vuur verschroeit, teveel water overspoelt. Het gaat om het SAMENSPEL tussen deze twee uitersten. Bij de voorbeelden die ik in mijn vorige post noemde is dat samenspel verstoord.

Mike

Fermenteren gebeurt traditiegetrouw inderdaad onder de grond, maar iedereen weet dat rottend vlees in de zon allerlei dieren en insecten aantrekt en het dus op den duur onveilig/minder prettig maakt om te consumeren. Desalniettemin is het ook zo dat vlees in de zon sneller fermenteert dan in afwezigheid van zonlicht, de bacteriën kunnen namelijk sneller groeien/werken. De opmerking van Sv3rige is dus niet onzinnig. Jammer dat je daarom meteen het filmpje niet bekijkt, er worden totaal andere punten gemaakt die veel belangrijker zijn.

Kortom, Sv3rige (wat een stomme naam ook) praat poep.

Welk een niveau.

Wat kan ik zeggen? Ik houd van Amerikaanse alfa's, niet van Zweedse beta's die momenteel hun land onder de voet laten lopen door lichtgetinte testosteronbommen. Call me old-fashioned...

Mike

Geniaal Mike, Sv3rige is de naam die hij koos toen hij video games speelde en daar filmpjes van op youtube zette. Hij komt uit Letland en woont nu in Duitsland. Niks met Zweden te maken. Hij is veruit gespierder dan jij en waarschijnlijk de meest alfa persoon die je ooit tegen zou komen. Dat je een heel type mensen zou uitsluiten puur om waar zij vandaan komen zegt heel veel over jou en de informatie die je verspreidt.

Spieren maken nog geen alfa. Kijk hoe hij praat. En dat staartje. Absoluut een beta! Als hij niet eens uit Zweden komt, dan is die naam nog veel stommer!

Mike

Ik heb tandenknarsend toch maar die video van Sv3rige bekeken. Dat hele verhaal van die bacterien in rauw vlees is een slechte poging om de bacterien in rauwmelkse zuivel gelijk te schakelen aan die in vlees. Allereerst zitten er veel meer goedaardige bacterien in rauwmelkse zuivel. Ten tweede, vlees is niet half zo goed verteerbaar als zuivel in zijn rauwe vorm. Ik kan hier werkelijk niets mee!

Mike

Mike, denk jij over het punt 'vlees is niet half zo goed verteerbaar als zuivel in zijn rauwe vorm', dat hetzelfde ook opgaat voor orgaanvlees?

Ja, idem dito. Die indianen die Vonderplanitz geinspireerd zouden hebben om rauw orgaanvlees gooiden in een aflevering van Jamie Oliver's Road Trip orgaanvlees gewoon op de hete kolen!

Mike

Froggy,

Ben je al begonnen met een eerste stap te maken om lekker vlees te stoven?
Kreeg er zin na het lezen van dit topic en heb nu zelf een kilo stoofvlees in de pan zitten. Kijk het eens een maandje aan als je alles echt door en door zacht eet. Maak veel in 1 keer, dan kun he het in vriezen en zo pakken. Variatie is niet perse nodig. Mocht het nog slecht gaan met verteren neen Evt met betaine hcl.
Neem je ook sole en appelazijn voor het versterken van maagzuur?

Voorbeeld menuutje

Ga eerst een grote pan goeie botten bouillon maken. Wanneer je vlees gaat stoven neem je iplv warm water een ruime hoeveelheid botten bouillon om in te laten stoven. Je wil niet weten hoe zacht en mals het word. Lamsvlees is helemaal het einde wat mij betreft. Ben zeer benieuwd!

En wat ik mezelf ook bedacht, als jou overtuiging bij rauw blijft, waarom ga je niet een paar dagen leven op rauwe melk of kefir en bottenbouillon?
Zelf doe ik dat ook bij tijd en wijlen.
Ik neem dan wel een zacht gekookt eitje af en toe omdat ik iets wil knagen. Maar zo krijg je ook goeie bacteriën binnen. Alleen dan wel op de juiste manier. En je geeft je lichaam rust.

Mike , dan zou een behoorlijke ontnuchtering zijn. Mocht je deze aflevering van Jamie Oliver’s Road Trip nog ergens kunnen opduiken, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Zit ik nog wel steeds met het beeld van een eskimo voor me ogen, die bij het vangen van een zeehond als eerste een plakje rauwe lever afsnijd om op te peuzelen.

Voor de rauwe doordouwer die overweegt ooit ook aan rauwe kip te willen beginnen? Deze tip misschien?

Making Meat Safer to eat

En ga me nu niet vertellen dat je een man met zo'n kop haar ook onder de beta categorie wil scharen ;-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan