Ego

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anna
  • Startdatum Startdatum
@Mike , helemaal waar wat je schrijft ik voel het zo ook , zou jij contact op willen nemen met Jaap Dieleman? Andere heb ik nog een oom die zeer bijbels gericht is en echt alles weet die mag je evt bellen ! Gr Asssie
 
Want let wel, we gaan Het Beest recht in de ogen kijken, het is de enige manier om het voorgoed te verslaan.

Het beest uit Openb. 13?
 
OK mensen, ik heb de knoop doorgehakt. Het aanbod dat ik aan Dorothe heb gedaan geldt vanaf nu voor ieder van jullie - tenzij ik het aanbod niet aan kan a.g.v. de vraag hiernaar. Misschien haal ik mezelf wel teveel op mijn hals, we zullen zien. Dit is echter te belangrijk.

Ik heb de 12 stappen van AA herschreven. Ik ben van mening dat het succesvol doorlopen van deze stappen zal leiden tot spirituele groei en innerlijke kracht, maar dat deze niet beperkt hoeven te blijven tot verslavingsproblematiek. Sterker nog, verslavingsproblematiek is een manifestatie/symptoom van egoisme, ingegeven door een reactie op een samenleving die geen samen-leving meer is maar los zand, bestaande uit zelfingenomen individuen die proberen te overleven op basis van een superieur, arrogant ego of zich laten slachtofferen op basis van een inferieur, angstig ego.

Bij de AA zijn ze m.i. best hard naar personen die een terugval vertonen, die vervolgens te horen krijgen dat ze de stappen niet succesvol hebben doorlopen. Maar wat nou als ze dat wel hebben gedaan maar dat de egocentrische maatschappij (het woord verwijst letterlijk naar een BEDRIJF waarin ieder van ons een PRODUCT is!) een regelrechte OVERMACHT vormt waar een gewone sterveling niet altijd tegen opgewassen is? Ik ben van mening dat als je de samenleving fixt je verslavingsgevoeligheid fixt en nog veel meer! Bij de AA hebben ze wat mij betreft niet of onvoldoende door dat er wel degelijk een geneesmiddel is, maar dat dit buiten de AA ligt in de samenleving.

Daarom kan ik deze oplossing niet langer meer voor me houden. Wat ik wil aanbieden naar ieder die dit wil en aandurft is het volgende: ik ga met jou op wekelijkse basis gesprekken aan via Skype, waarin we de 12 onderstaande stappen stelselmatig doornemen. Wat ik hiervoor terug verlang is minimaal 1 donatie aan mijn forum, het bedrag mag je zelf bepalen en het mag groot of klein zijn, ik oordeel daar niet over.

Mocht je je afvragen waarom ik dit nu al aanbied terwijl ik zelf de 12 stappen van AA nog niet heb doorlopen, de regel van AA is dat je je mag aanbieden als 'sponsor' (begeleider, coach) na 90 dagen nuchterheid. Bovendien zijn de stappen geschreven in we-vorm, wat betekent dat ik er net zo veel van kan leren als jij en geen van ons meer of minder is dan de ander. Het kan zijn dat er slechts enkelingen gaan reageren, het kan ook zijn dat het aanbod al snel te overweldigend is. In het laatste geval zal ik moeten zien hoe ik dat ga oplossen. We'll cross that bridge when we get there. Je kunt je aanmelden via email: mikedonkers10(at)gmail(punt)com.

Dit zijn de 12 stappen die de basis zullen vormen voor onze gesprekken:

1. We erkennen onze neiging om te vervallen in hardnekkige, negatieve en soms verwoestende gewoonten en gedragingen waar we geen macht over hebben.

2. We zijn ervan overtuigd geraakt dat alleen door een macht groter dan onszelf ons gezond verstand kan terugkeren.

3. We hebben besloten om onze wil en ons leven in dienst te stellen van een Hogere Macht zoals wij deze op dit moment begrijpen.

4. We maken een diepgaande, eerlijke en onbevreesde morele balans op, waarin we onze negatieve karaktertrekken durven toegeven.

5. We geven aan onze Hogere Macht en aan onszelf de precieze aard van onze gebreken toe.

6. We zijn volledig bereid om onze Hogere Macht al deze negatieve trekken te laten wegnemen.

7. We vragen onze Hogere Macht om onze tekortkomingen weg te nemen.

8. We maken een lijst van alle personen die we hebben gekrenkt en vertonen de bereidheid om het met ieder van hen goed te maken.

9. We verzoenen ons rechtstreeks met deze personen, indien mogelijk, behalve als dit te pijnlijk is voor henzelf of voor anderen om hen heen.

10. We blijven dagelijks onze persoonlijke balans opmaken en zijn in staat om onze fouten en vergissingen direct toe te geven.

11. We proberen door middel van gebed of meditatie het bewuste contact met onze Hogere Macht zoals wij deze begrijpen te onderhouden en te verbeteren, waarbij wij uitsluitend vragen om de wil van onze Hogere Macht voor ons en de kracht om deze wil te volbrengen.

12. Nadat we een spirituele ontwaking hebben beleefd als gevolg van deze stappen stellen we onszelf in dienst van anderen in persoonlijke of in maatschappelijke zin.

Mike



 
En dan werken we naar die glorieuze toekomst toe, en jij hebt je als doel gesteld mensen te helpen, ( welke mensen? degenen die nu nog schapen zijn?),

je geeft je verdere leven aan het doel wat je Hogere Macht je gegeven heeft;

en uiteindelijk ben je ouder en oud geworden en verlaat je de aarde, en dan??
 
Ik denk dat ik Mike zijn bericht wel begrijp hoor. Ik ervaar dit ook zo. Als je deze instelling hebt dan voel je altijd een bepaald soort drang om mensen bereidwillig te zijn. Soms tot ver over de eigen grens zelfs.

De vraag is denk ik niet wat er met de persoon zelf gebeurd als ie ouder word maar met wat er achter blijft en op welke manier men hieraan heeft mee gewerkt in positieve zin. Tenminste, zo denk ik het te begrijpen.
 
Waar wil je naar toe met deze vragen???

Mike

Ik ben bezig om zorgvuldig op schrift te stellen waar ik aan denk met mijn vragen, maar hoop dat ik er  eerst nog wat mag stellen:


1. Als het voor jou zo is, zoals Binc het hierboven omschreven heeft, dan kan ik beter plaatsen hoe je er in staat, dus heeft zij het juist omschreven?

2. Ik meen eerder van jou gelezen te hebben dat Q vaak de tekst uit Ef.6 noemt over de geestelijke wapenrusting, heb ik dat goed onthouden en klopt dat?

 
2. Ja, dat klopt. Armor of God

Ik denk in onderstaande link goed omschreven.

https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=https://threadreaderapp.com/thread/1100560760852353024.html&prev=search&pto=aue

Mike, in Dotcom hoorde ik je zeggen dat je mensen niet meer gaat redpillen. Daar kan ik me in vinden. Alleen wat is dan het doel van al die berichten delen? Dat is toch eigenlijk ook nog steeds mensen proberen wakker te maken? Ik denk dat we dit allemaal doen. Bij mij is dit met de gedachte, wie het lezen wil, erop reageert en er vervolgens open voor staat verder uitleg te geven. Hoe werk dat bij jou?

En ik zeg het niet vaak, maar ik vind het wel altijd fijn om te luisteren naar Dotcom. Ik bemerk bij mezelf dat de informatie vaak zoveel is dat het nagenoeg niet te onthouden is. Ik dwaal af. Wat niet betekent dat het mijn interesse niet heeft. Dit wilde ik graag kwijt aan je. Of eigenlijk jullie. Jij en Henk.
 
Dit stappenwerk is niet 'redpillen', dit is terugkomen bij je ware, door God geschonken essentie. Je gaat dan automatisch zelf nadenken over dingen.

Mike
 
Andere heb ik nog een oom die zeer bijbels gericht is en echt alles weet .... Gr Assie

Ben benieuwd naar deze man, als ik dit zo lees.



Binc:

Ik denk dat ik Mike zijn bericht wel begrijp hoor. Ik ervaar dit ook zo. Als je deze instelling hebt dan voel je altijd een bepaald soort drang om mensen bereidwillig te zijn. Soms tot ver over de eigen grens zelfs.

De vraag is denk ik niet wat er met de persoon zelf gebeurd als ie ouder word maar met wat er achter blijft en op welke manier men hieraan heeft mee gewerkt in positieve zin. Tenminste, zo denk ik het te begrijpen.

Mike, je beschrijft hoe je je hebt overgegeven aan je Hogere Macht. Ik lees in je herschreven AA-stappen dat dat diep gaat.
Het is bepaald geen kattepis, als je je hardop overgeeft, met woorden uitspreekt, aan je Hogere Macht, en daarbij je eigen hart doorzoekt en alles voor Hem neerlegt.
Ook om te vragen of Hij het wil wegnemen. Wat ook heel mooi is, is dat het zich ook uitstrekt naar de medemens bij wie je wat moet goedmaken.

Je beaamt het bericht van Binc. En daarmee begrijp ik ( corrigeer me maar als ik het verkeerd heb ) dat je je leven hier op aarde in dienst stelt van je Hogere Macht,
en dat je probeert zijn wil te leren kennen en te doen.
Maar: dat het ook stopt bij het einde van je leven. Dan heb je spiritueel geleefd, en een goede steen bijgedragen aan het opbouwen van een christelijke samenleving na de ineenstorting. Klopt het zo?

Ik heb ook beschreven, zij het summier, dat ik mijn leven heb overgegeven aan mijn Hogere Macht.

Wat jij herkende als stap 4-7 van de AA.

Maar dit lijkt mij dan zo ongeveer de enige gelijkenis. Want er is zoveel meer!

Want ik heb destijds aan God (zo noem ik de Hogere Macht voor nu) mijn gebreken genoemd, mijn verkeerde daden,
liefdeloosheid, egoisme, eigenbelang, en ga zo maar door, en het Hem voorgelegd.
En gevraagd of Hij het van me wilde wegnemen. Want ik had er last van, en mijn omgeving nog meer.

Maar.. niet alleen dat, nee, het was tot Gods on-eer! Ik miste tot dan mijn doel, en dat is voor Hem te kunnen leven.
Hij had mij een heleboel te vergeven, en dat, je raadt het wel, kan alleen doordat Yeshua de straf hiervoor ontvangen heeft.

En door dit op mijzelf toe te passen, en toe te geven dat ik dit offer ook nodig had voor mijn leven, ontving ik vergeving.
Kon Hij mij alles kwijtschelden. En is het proces van heling, reinmaking, en groei aangevangen.

Dit onderdeel toepassen is eigenlijk nog wel de moeilijkste stap, het gaat nog dieper dan de AA-stappen. Van mijn ego afstappen. Hem mijn wil, verlangens etc in handen geven. Een nieuwe mens aan doen.
Maar je krijgt zoveel rijkdom in retour.

Dit onderdeel mis ik bij de AA, hoewel ik het ook begrijp, omdat het gaat om de Hogere Macht ‘ zoals jij Hem begrijpt’.
Maar dit onderdeel voegt zo ontzettend veel toe. Hier is nog meer:

Je hebt ook uitzicht op Hemels eeuwig leven. Niet alleen in het leven hier mag je dagelijks vragen wat Zijn wil is en die uitvoeren.
Maar alles wat je zult gaan doen in Zijn Naam, heeft eeuwigheidswaarde.
En heeft een beloning. Je vergaart als het ware een schat in de hemel.
Je naam wordt geschreven in het Boek des Levens.

God is eeuwig, en iedere ziel die Hij geboren laat worden, leeft eeuwig. Maar niet automatisch bij Hem. Daar is de vernieuwing door Zijn offer voor nodig.

Je hebt je aan een Hogere Macht overgegeven, maar weet je nu wel aan Wie je je hebt overgegeven?
Wil je niet je Hogere Macht kennen zoals Hij is? Lees, want je hebt de geestelijke waarheid in je boekenkast.

Over Armor of God en de geestelijke wapenrusting uit Efeze 6.

Een onderdeel van deze wapenrusting is het zwaard des Geestes, hetwelk is…… Gods Woord.
Een onderdeel notabene!
Je hebt het in huis, open het, lees het, want het leidt je in alle waarheid.









 
AA is geen religieus programma maar een spiritueel programma. Denk je werkelijk dat het God ene moer uitmaakt hoe jij Hem/Haar/Het ziet? Het belangrijkste is dat je bereid bent je aan je Hogere Macht over te geven. Zoals ik al eerder schreef is dan ook Jezus als tussenstap niet nodig. Ik hang aan deze spirituele onafhankelijkheid en ik kan je verzekeren dat AA bij lange niet zo groot was geweest als het een strikt christelijk programma was.

Overigens zit ik momenteel in stap 2, de bereidheid om mijn leven en wil over te geven aan mijn Hogere Macht. Ik mediteer hierop en doe dit in het Engels. Als ik in mijn hoofd uitspreek 'I am ready to do Thy will' word ik helemaal warm van binnen!

Gun mij mijn beleving van spiritualiteit zoals ik jou de jouwe ook gun, sio. Je hoeft me niet over te halen, het is mijn proces net zo goed als jij jouw proces hebt doorgemaakt.

Mike
 
Ik las net dat je gereageerd had op de passage uit mijn boek Mike.
Vergeet niet dat dit jaren geleden is geweest dat ik in de leer was. Qanon was toe helemaal niet bekend. Dat er wat linkse dingen in zitten zou best kunnen. In elk geval is zijn filosofie zoals onderstaand in korte omschrijving, en daar kan ik mezelf in vinden.



Omschrijving
In het grote aanbod van esoterische- en spirituele boeken is het opvallende tweede werk van Benchi op de markt verschenen, met de titel: De Transparante Mens. In dit boek beschrijft Benchi de grote verwarring over het Godsprincipe. Het Godsprincipe, dat enerzijds voor velen houvast gaf en nog steeds geeft, maar anderzijds ook een hoop angsten, ellende en oorlogen heeft opgeleverd en nog steeds oplevert.

Doordat elke groepering het Godsprincipe een eigen naam gaf en het ook op eigen wijze symboliseerde, is er verdeeldheid onder de mensen ontstaan. Het allerergste vindt Benchi dat men het geloof in het Godsprincipe als een wetenschap hanteert en het zelfs als een politiek middel gebruikt. Hij legt in dit boek uit hoe zelfs in de hulpverlening deze onduidelijke wetenschap het machtsmiddel is geworden om hulpzoekenden in de greep te houden.

In De Transparante Mens wordt de lezer een blik gegund in de wereld van Benchi, die hij heeft mogen ontdekken door de Universele bril op te zetten en zo de mensheid te bestuderen. Men zal beslist het gevoel krijgen, dat de puzzeldeeltjes van het leven op hun plaats vallen, hetgeen zeer zeker een nuchtere kijk op de eigen problematiek kan opleveren.

Dit boek is een welkome aanvulling op het eerste werk van Benchi met de titel: Het Universele Principe, de sleutel tot innerlijke vrijheid. Als u die sleutel zoekt en deze ook wilt leren gebruiken, dan zult ook u kunnen genieten van innerlijke vrijheid. Dat betekent, dat u voortaan instaat zult zijn Nee! te zeggen tegen dat moeten en al die opgelegde, door mensen bedachte, verplichtingen.

Wanneer u eenmaal inziet, dat er een onderscheid is tussen maatschappelijke en kerkelijke wetten, zult u er geen moeite meer mee hebben zich aan de eerste te houden, maar voortaan zelf te bepalen wat er met uw lichaam en uw leven gebeurt! Kortom, een boek om in huis te hebben of het aan een vriend of vriendin in nood te geven.

Tja, en hoe zie je die hogere macht dan. Ik denk zoals jij zelf ook steeds zegt. Dat mag je zelf bepalen.
Uiteindelijk is het een automatisme om voor anderen klaar te staan.

 
Verder beschik ik overigens niet over bijbel kennis. Ik heb meer de focus op waar ik me in vinden kan. Ik kan er verder dus niet over mee praten met betrekking tot de berichten van Sio over wat er in de bijbel staat.
 
En het klopt dat er verder niet veel over hem te vinden is. De boekjes die hij uitgaf was meer als je in de leer was die hij beschikbaar had voor leerlingen. Vele jaren later heeft hij wel dit op de markt gebracht. Hij was meer druk met opleiden van mensen zonder eigen belangen. Nooit rekende hij vaste en/of hoge bedragen. Die keuze liet hij bij zijn leerlingen zelf.
 
Gun mij mijn beleving van spiritualiteit zoals ik jou de jouwe ook gun, sio. Je hoeft me niet over te halen, het is mijn proces net zo goed als jij jouw proces hebt doorgemaakt.  


Doe ik Mike.

En ik ben je excuses verschuldigd voor mijn ‘pijl’. En aan de manier waarop je gereageerd hebt heb ik gezien dat je veranderd bent.
 
Kijk, zo komen we verder! Uiteraard excuus geaccepteerd. Dit forum begint een nieuwe wending te krijgen, zie ook de bijdrages,van Nienke.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
539.202
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan