EU

:-) Ben in een Happy mood, omdat ik gistere zei dat Brexit een feit was en me collega's het onmogelijk achtte. Zoiets zou nooit gebeuren!! zeiden ze

Ik vind het ook mooi die symboliek. :-P

Groeten,
Paterk

Ik denk als ze remain hadden willen laten winnen dat met sjoemeltellingen best had gekund. Is al vaker gebeurd. Daarom ben ik blij maar volg kritisch wat er gebeurt. Juncker is al bezig qmet zijn krankzinnige opmerkingen dat ze maar meteen op moeten donderen. Betalingen zijn opgeschort...

Op het nieuws peperen ze er in dat de jongeren in de UK tegen hebben gestemd. En dat terwijl zij de toekomst zijn. Dat blijkt uit peilingen. Pure onzin natuurlijk en bedoeld als bangmakerij en propaganda naar de rest van Europa.

Ik denk niet dat dit gepland is door de elite. Zo machtig zijn ze niet, zoals Mike al opmerkte. Het zijn wij (burgers) die voor hen of tegen hen werken.

Joost

Ik denk als ze remain hadden willen laten winnen dat met sjoemeltellingen best had gekund. Is al vaker gebeurd. Daarom ben ik blij maar volg kritisch wat er gebeurt. Juncker is al bezig qmet zijn krankzinnige opmerkingen dat ze maar meteen op moeten donderen. Betalingen zijn opgeschort…

Dat heb ik hetzelfde. Waarschijnlijk gaan meer landen volgen, Juncker draait de geldkraan dicht en Europa duikelt in armoede. Kan ook bewust uitgekiend zijn of zeg ik nu iets geks?

Hij verwoordt het goed, zou ideaal voor NL ook zijn om wel lid van de EER te zijn en niet van de EU.
Overigens probeert het remain kamp een nieuw referendum voor elkaar te krijgen, omdat 72% opkomst niet genoeg is zeggen zij.

Nigel Farrage heeft zijn belofte meteen weer ingetrokken om het geld aan de zorg te besteden... niet zo slim.

We zijn er nog lang niet. Boris Johnson is de gedoodverfde opvolger van Cameron. In zijn toespraak van gisteren heeft Johnson al aamgegeven GEEN artikel 50-procedure te willen opstarten. Artikel 50 van het verdrag van Lissabon gaat over afscheiding van de EU. Waarschijnlijk mag Johnson een eigen immigratiebeleid doorvoeren en er zullen hem nog wat andere 'traktaties' worden toegeworpen bij wijze van 'damage control'.

Dan is er nog die Sturgeon van de SNP (Scottish National Party), een fervente voorvechter van het in de EU blijven van Schotland. Zij roept nu om een tweede onafhankelijksreferendum voor Schotland. Er is echter een addertje onder het gras: onafhankelijkheid van Londen betekent AFHANKELIJKHGEID van Brussel, wat VELE MALEN ERGER is!

Bedenk ook dat Engeland nog TWEE JAAR kan onderhandelen!

Mike

De boodschap van Geer Wilders is goed, maar kunnen we hem wel vertrouwen?
Is hij niet ook gewoon een loopjongen van dezelfde agenda?

Dorothé

De boodschap van Geer Wilders is goed, maar kunnen we hem wel vertrouwen?
Is hij niet ook gewoon een loopjongen van dezelfde agenda?

Het filmpje van James Corbett gaat hier op in. We hebben te maken met globalisme vs. nationalisme. Vokgens Corbett fungeert nationalisme alleen maar om mensen eerst regionaal en dan centraal samen achter 1 doel te krijgen, waardoor men in feite slechts de kleur van de vlag verwisselt waarachter men zich schaart.

Dat is het probleem met de overgangsfase waarin we zitten: rechts-populistische partijen zijn het enige alternatief en het is nog maar zeer de vraag of dit het juiste alternatief zal blijken, mochten zij aan de macht komen. Van Wilders weet ik al zeker van niet!

Het verzet vanuit de bevolkingen van Europese landen tegen de gevestigde orde is en blijft echter hoopvol en zeer interessant. Ik zie het zo: men wordt wakker, maar heeft de slaap nog niet helemaal uit de ogen.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan