even voorstellen, ik hoop op jullie hulp: Jappe007

Met mate en vooral blijven variëren volgens Rineke.
En:
Noten en zaden zijn voor ons een goede plantaardige bron van vetten en eiwitten. Ze bevatten bovendien minder milieutoxines dan dierlijke eiwitten en vetten. Ook daarom zijn het mooie voedingsmiddelen.

Zaden? We zijn toch geen vogels? Twiet twiet. En wat zijn die milieutoxines? Waarschijnlijk weer iemand die het verschil niet kent tussen de bio-industrie en dieren die in een gezonde omgeving hebben geleefd.
 
Lievergezond, zitten we nu opeens op een Rineke forum? Ik vind jou plantaardige tips niet zo passen hier, bovendien heeft deze jongen volgens mij honger en moet hij eten, niet drinken. Bitterstoffen kan ik me wel in vinden, die kunnen helpen bij de vetvertering.
 
hoi Tanja, ik geef nu mijn tips aan iemand met veel voedselovergevoeligheden.
Ik put uit mijn ervaring en ik hou dit aan tegen wat ik lees.
Alles wat bij mij werkt richting genezing, ben ik geneigd mensen over te vertellen.
Er is niets tegen drinken volgens mij, als Jappe daarnaast ook eet (maar dan liever niet te laat savonds).
Het groentesapje sochtends helpt om te ontgiften en het is een snelle manier van voedingsstoffen binnenkrijgen.
 
Het groentesapje sochtends helpt om te ontgiften en het is een snelle manier van voedingsstoffen binnenkrijgen.

En het is een snelle manier om anti-voedingsstoffen binnen te krijgen die de schildklier slopen. Een slok kefir, rauwe melk en botten bouillon geeft meer voedingsstoffen en minder of geen anti-voedingsstoffen dan die groene drankjes.
Het lijkt me niet handig om iemand die ondervoed op dit forum komt aan de groentedrankjes te helpen. De rijstmelk en rijstsiroop zijn al erg genoeg.
Laat op de avond nog trek/honger krijgen los je niet op met voedingsarme groentedrankjes. Daar is voedzame voeding voor nodig.
 
hoi Edwin Jappe heeft in elk geval een melkallergie. En ik weet wat het is. Dan zijn er alternatieven nodig. Groentesappen kunnen helend werken, zoals bij mij nu het geval naast nog een aantal andere belangrijke maatregelen waarover ik het hierboven heb.
Bij mij heeft weston price voeding niet afdoende geholpen tegen bijnieruitputting. Wat mij daar nu bij lijkt te helpen is de combinatie aan maatregelen die ik hierboven al heb opgesomd. Ik slik trouwens wel ook probiotica als aanvulling: dit ook ik besef dat de conditie van de darmflora belangrijk is voor de afbraak van anti-nutrienten. Met koffie ben ik inmiddels ook kunnen stoppen.
 
hoi Edwin Jappe heeft in elk geval een melkallergie.

Is dat ook een allergie voor rauwe melkproducten?
Dat staat er niet bij in het bericht van Jappe.
 
Lievergezond, hij lijkt nog altijd eiwitten te kunnen verteren, (ik lees biefstuk en kip) als hij daar nu eens goede vetten en bottenbouillon aan toevoegt is deze jongeman denk ik een stuk beter geholpen dan hem op de groentesapjes te zetten, hij lijkt mij ondervoed, daar helpen geen reinigende sapjes tegen. Ik zou zelf ook oppassen met je helende sapjes, vraag maar aan Heksje wat het haar heeft gebracht, straks verteer je niks meer. Na reinigen moet je ook weer kunnen opbouwen.
 
Is dat ook een allergie voor rauwe melkproducten?

Hoi Edwin, nee dat staat er niet. Maar bij mij heeft rauwe biologische melk nog steeds een heftige allergische reactie tot gevolg. Ook de rauwe biologische melk is vaak nog steeds niet van een kwaliteit die de melk misschien in het verleden mogelijk wel had en daarnaast is de degeneratie van de mens misschien dusdanig doorgezet, dat we er helemaal niet meer tegen kunnen. Ik sprak een arts pas over melk en die zei: de melk van nu is echt niet meer van de kwaliteit zoals die vroeger was. En die arts heeft het boek van Weston Price van voor tot achter gelezen werd me verzekerd bij navraag: genoemde arts ziet dagelijks zeer veel patienten op het spreekuur en test wat mensen qua voeding wel en niet aankunnen. Ik gebruik nu dingen die me volgens de test zijn aangeraden, waaronder ook (weer) mariadistel en ik ga als een speer vooruit. Ik voel dat en het bleek ook bij een tweede meting. Ik ben gelijk ontslagen van verdere behandeling omdat mijn gezondheid zo vooruit gaat.
 
En hoe keren we de degeneratie om Lievergezond, zeker niet met groentesapjes. Slijmvliezen versterken gaat een stuk beter met kippensoep dan met rauwe groenten.
 
En zeker geen rauwe kool en/of andere groentesappen voor iemand die waarschijnlijk een schildklier probleem heeft.
 
Lievergezond, kijk eens hoe lang je al aan het aanklooien bent. Telkens kom je met iets nieuws en uiteindelijk blijkt ook dat het weer niet te zijn. Jouw basisprobleem is stress en daar is geen sapje, bouillon of wat dan ook tegen opgewassen. Ik word ook een beetje moe van al die groentedrinkende sapjesslurpers.

Mike
 
Ik word ook een beetje moe van al die groentedrinkende sapjesslurpers.

Ze worden er zelf ook moe van :mrgreen:
 
Hoi Mike:
Ik deel mijn persoonlijke ervaring en dat ik juist minder moe ben dan ik eerder ooit was.
Sochtends kan ik ineens vroeg(er) opstaan: dat heb ik hier op dit forum nog nooit eerder kunnen schrijven.
Gezondheid is iets dat niet perse van vandaag op morgen gelijk terug is, alhoewel, nogmaals: nu gaat mijn gezondheid ineens relatief beter dan die ooit was.
Ik heb dingen beschreven hier op de site die me hielpen met ontgiften, maar als ik bijv. allergenen (zoals in mijn geval melkprodukten) bleef consumeren dan is het water naar de zee dragen met de gezondheid.
Mijn -conditie ondergravende- bijholteontstekingen van weleer zijn totaal van de aardbodem verdwenen sinds ik met alle voeding met melkbestanddelen gestopt ben op aanraden van een arts.
Nu mijn lichaam aansterkt, is psychische stresshantering ook echt steeds meer een peuleschil voor mij.
Zuiver psychische stress is niet altijd de enige oorzaak van lichamelijke problemen.
Dus je kunt naar "stress" wijzen als oorzaak, alleen hoeveel zegt dat?
We zitten in een stressmaatschappij waar bijna niemand onderuit komt.
De kunst is dan dat duidelijk wordt welke de exacte stressoren zijn bij individuen, dat zijn zeer zeker niet alleen psychische stressoren.
Buteyko-ademhaling is trouwens ook een manier om de effecten van psychische stress op het lichaam binnen de perken te houden.
 
oke mensen een hele hoop informatie en soms ook wat tegenstrijdig.
maar echt merci om de moeite te doen om te reageren.

maar over melkproducten ja ik mag echt niks hebben van lactose.. en ik werk op een cremerie en die melk komt altijd van de boer dus is ook echt vers.
en kan ik ook totaal niet tegen.. daarom de rijstmelk..

en ondervoed nee eigenlijk helemaal niet.
mijn moeder zegt altijd dat ik haar arm eet, omdat ik enorm veel kan eten en ook blijven eten..

en groentensappen heb ik een tijd geprobeerd maar kreeg er nog een slechtere huid van spijtig genoeg..

maar zo een bottenbouillon hoe maak je dit? en dan gewoon botten van de beenhouwer of? want varkensvlees mag ik ook niet!

maar dat E-book van mike heb ik is over gehoord maar is dit nuttig voor mij? want heb er al is naar zitten zoeken maar ik vind het niet.
 
en ondervoed nee eigenlijk helemaal niet.
mijn moeder zegt altijd dat ik haar arm eet, omdat ik enorm veel kan eten en ook blijven eten.

Laat het feit dat je veel kan eten en blijft eten nou precies een teken van ondervoeding zijn. Als je wat meer op dit forum leest zal je zien dat één of twee maaltijden genoeg zijn voor een goed doorvoed mens.
 
en groentensappen heb ik een tijd geprobeerd maar kreeg er nog een slechtere huid van spijtig genoeg..

Zoals ik al zei, rauwe groentesappen zijn niet goed voor je schildklier. Vandaar je verergerende huidprobleem.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan