even voorstellen, ik hoop op jullie hulp: Jappe007

ja ik ben nog niet echt bekend op dit forum.. omdat i altijd enorm rap moet zijn met mijn werk enzo.. en ik had gehoord dat ketsich zeezout alleen nuttig is als je bloedsuikerspiegel laag is? en uit het dat bekend boek van james l wilson kan je daar ook veel uithalen? :)
 
Aha daar lag het aan je zoekt op het forum, je moet zoeken op Google.
Keltisch zeezout is altijd nuttig niet alleen bij een lage bloeddruk.

Hier nog wat info over fibromyalgie en schildkier.
http://forum.body-fitness.nl/INFO-Fibromyalgie-en-ME-door-Schildklier-afwijking-m381731.aspx


Mijn bloed is goed, kan ik dan toch hypothyreoidie hebben?
Ja dat kan. Volgens dokters geven bloedtesten altijd een duidelijke uitslag, maar de praktijk wijst anders uit. Soms is de hypothyreoidie namelijk helemaal niet in het bloed zichtbaar. (Zie mijn verhaal en boekbesprekingen)
De testen die vaak in patienten met normale bloedwaardes hypothyreoidie kunnen aantonen zijn de 24 uurs urine test en in sommige gevallen ook de TRH-test. Als je de klachten van hypothyreoidie hebt, maar komt steeds niks uit alle testen kan ook een proefkuur met Thyrax/Armour/een ander medicijn worden voorgeschreven. Meer hierover staat onder andere in het boek ' Thyroid Power' (ook bij me

En dit:
http://www.uitdaging.net/gezond/schildklier_klachten.html

Maar goed ik heb zo'n idee dat je mij niet gelooft als ik zeg dat de kans groot is dat je schildklier toch echt wel eens de oorzaak kan zijn van je klachten dus ik zal mijn zendelingen werk hier staken ;)
Maar bekijk in ieder geval de info uit die eerste link een keer. Erg verhelderend en ook al geloof je het niet dan kan je dat altijd in je achterhoofd houden mocht je op een gegeven moment geen vooruitgang boeken.
 
Hallo Jappe,

Mijn zoon lijkt bijna een kopie van jou, met het verschil dat hij nergens toe kan komen en jij wel, daar ben ik blij om voor je. Je gaat zelf zoeken naar genezing en zult het zeker vinden daardoor.
Ik ben ook al heel lang voor mijn zoon aan het zoeken. Hij had helemaal dikke plakkaten acne in zijn gezicht. Ik kom nu met hem bij een chinese acupuncturist. Hij raadde aan om voor het ontbijt een glas water met daarin een el sole en een tl l-glutamine poeder te drinken. Dit is enorm helend voor de darmen, de maag en de rest van je lichaam. Na een week gingen de plakkaten acne al wegtrekken, dus kan je nagaan wat het dan ook in je lichaam opruimt! Zijn huid ziet er nu 10 keer beter uit,'s avonds voor het slapen gaan moet hij in een glas water een kwartier probiotica laten staan, daardoor gaan de bacterien zich vermeerderen, dit werkt ook weer zeer goed voor je genezing. Verder is hij nu begonnen met chinese kruiden om alles in zijn lichaam te helen, bloed te zuiveren en verder werken aan de bijnieren te prikkelen met werken en alle organen weer aan het werk te zetten en de hormoonhuishouding weer in orde te brengen. Ik loop zelf ook bij deze therapeut en heb al veel meer energie. Een therapeut die werkt met een asyra apparaat en bioresonantie waar we wel een half jaar kwamen, heeft voor ons geen enkel verschil kunnen maken.

Veel succes met alles.

De chinese kruiden worden in Nederland gemaakt en bevatten geen toxines of metalen daardoor.
 
@ pike: ik geloof je wel hoor! maar ik kan op de website van die eerste link de andere links niet opendoen..

en het is gewoon ik heb nu ineens zoveel informatie gekregen dat ik niet meer weet waar te beginnen.. en welke supplementen nu best te nemen.

wat denken jullie jodium,keltischi zeezout, magnesium citraat en vitamine c.
gaat dit genoeg zijn??

of ook nog zo een schildklierhormoon nemen ofzoiets?
 
Ik zou als ik jou was eerst aan de gang gaan met mijn dieet.
Bottenbouillon
Lever voor de vitamine A (150 gram per week)
Levertraan van green pastures
zie verder mijn voorgaande post.

En ik zou alles laten meten bij een dokter.
Dus TSH, vrij T4, vrij T3, anti TPO anti TG
Dan kan je ook nog een 24 uurs urine test doen voor schildklierfunctie

En de temperatuur test heb je die al gedaan?



pike: ik geloof je wel hoor! maar ik kan op de website van die eerste link de andere links niet opendoen

Die doen het niet meer maar de info op die pagina zelf is ook interessant.

 
The Great Thyroid Scandal and How to Survive it" [Aanrader]
door Dr Barry Durrant-Peatfield

Absoluut het beste boek over aanpak van hypothyreoidie met normale bloedwaardes! Dr. Durrant-Peatfield legt ook uit waarom bloedtesten vaak verkeerde resultaten laten zien. Hierin is hij vrij uitgebreid, zeer grondig en heel erg duidelijk.
In zijn praktijk is hij al vaak ME/CVS en fibromyalgie patienten tegengekomen, zij bleken bijna allemaal hypothyreoot te zijn. Hypothyreoidie uitsluiten door middel van bloedtesten is een absolute misser.
Ook geeft hij een uitgebreide uitleg over werking van de bijnieren, hoe die diagnose te stellen en hoe deze te behandelen als ze niet goed werken. Voor de rest is er ook nog uitleg van de andere belangrijke hormonen: DHEA, melatonine, pregnenelone, progesteron, oestrogenen, testosteron et cetera. Ook het verband met andere ziektes, diabetes, kanker, hart en vaatziekten en een te hoog cholesterolgehalte worden besproken.

 
ik zal eens horen bij mijn dokter. maar ik ben er echt niet in thuis in dit alles en is enorm vermoeiend om dit allemaal te lezen en op te slagen omdat ik er zelf niet zoveel van ken. alleen van voeding daar ben ik wel wat van op de hoogte.
maar die bottenbouillon wist ik niet. maar gewoon dan runderkarkassen en kippenkarkassen enzo en dan met wat groenten koken en opdrinken?

en de temperatuur test is dit gewoon elke morgend uw temperatuur meten of?
 
Hoi Debsy,

Ik vind het prima om e-mail adressen uit te wisselen.

Mike wil je alsjeblieft onze e-mail adressen uitwisselen?

Dank je wel.
 
Hoi Mayk, Het gaat me eigenlijk om die chinese arts, wie dat is. Ik ken namelijk een meisje die ook erg dikke acne op haar gezicht heeft.
Ik dacht dat je dit misschien niet meer zou lezen dus daarom vroeg ik om je email. Maar als je me kan vertellen wie die chinese arts is hier of webadres is het ook prima.
Groetjes Deborah
 
Hoi Debsy,

Het is www.fysiotherapiewestzijderveld.nl. Je moet de chinese therapeut met de initialen W.B. Hebben.
 
Jappe,

Ik stuur je zo even het ebook van Mike: goede voeding - de basisregels en zijn ebook over bijnieruitputting.
Welkom trouwens.

Lia
 
Over fibromyalgie kreeg ik vandaag van een familie lid dit doorgestuurd:

http://www.fibromyalgie.nl/?content=31&id=61

Ik weet het soms ook niet meer hoor, de ene zegt schildklier, de ander bijnier of allebei. Dan hoor je weer dat candida de boosdoener is en weer anderen zeggen PDS of Lyme. Ook op die website staan verschillende 'oorzaken' van fibro.
 
Ik vind die oorzaak die aangehaald wordt in die link nogal erg vergezocht eerlijk gezegd, bovendien verklaart dat op geen enkele manier de rest van de veel voorkomende klachten terwijl de 'oorzaak schildklier' dat wel doet.


 
Ja klopt mee eens Pike!
Zij hebben het alleen over de pijnklachten maar aan de andere kant, pijn is ook stress voor het lichaam en dat kan weer de bijnieren uitputten en de schildklier krijgt hier weer een negatieve reactie van.
Soms is het een cirkel rond maar soms ook niet haha ik weet het echt niet.

Ik wil die 24uurs urine test doen maar in Nederland bestaat dat niet geloof ik?
 
24 uurs test kan je o.a. bij het ELN laten doen. Je moet deze alleen door een 'deskundige' laten aanvragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan