even voorstellen, ik hoop op jullie hulp: Jappe007

Je kunt dat direct bij ELN aanvragen, vraag naar dhr. Vogelaar. Ik kan me herinneren dat het iets van 20 euro kost voor een consult van 15 minuten.

En ja Sampjes, wanneer het lichaam zich in een 'stress' toestand bevindt dan werkt alles anders, zo ook de opname van de voedingsstoffen. Fibromyalgie = stress en Stress = Fibromyalgie. Vermindering van de stress is ontzettend belangrijk bij Fibromyalgie. Meditatie / mindfulness heeft dan ook vaak een positief effect. Zo ook een infrarood sauna.
Fibromyalgie heeft altijd een onderliggende oorzaak, het is geen losstaande aandoening. Een onderliggende schildklier probleem, oxidatieve stress, virussen, mast cell disorder, chemische overgevoeligheden (schimmels in huis etc, formaldehyde) en meer zijn allemaal voorbeelden van onderliggende oorzaken.
Een verstoorde bloedstroom zoals ze op die website vermelden als oorzaak is naar mijn mening duidelijk. Iedereen met Fibromyalgie voelt het zelf wel dat de bloeddoorstroming niet optimaal is. Daarnaast schijnt ook de bloeddoorstroming in de hersens niet optimaal te zijn.

Fibromyalgie betekent ook gevoeligheden. Je bent nu meer gevoelig geworden voor dingen in het leven, houd hier rekening mee. Smaakversterkers, slechte houding, teveel bewegen, slechte voeding, te weinig beweging etc. Maar denk ook aan mentale componenten; niet assertief optreden, jezelf wegcijferen etc zul je allemaal in je lijf gaan voelen, dankzij Fibromyalgie :)

Succes!
 
@pike: oké dan ga ik dat nog navragen bij mijn arts. Hij gaat na de detox behandeling verder kijken betreft schildklier. Ik heb dmv Vega test zwak getest op de schildklier dus hij zei oké dat is een aandachtspunt die wij hierna gaan aanpakken.

@johan: goed om te weten dat het ook via ELN kan worden aangevraagd!
Klopt, de onderliggende oorzaken bij fibromyalgie zijn echt bij iedereen anders, bij sommigen zelfs allemaal aan de orde en bij sommigen bijv alleen de schildklier. Daarom is het zo een enorme zoektocht en een kwestie van dingen uitproberen. stress is zeker een hele belangrijke om aan te pakken! Niet voor niks schijnt bijv Hatha yoga een zeer positief effect te hebben bij fibro patiënten.
 
Sampjes, doe je die detox voetbad behandeling bij die arts?



Ik heb dmv Vega test zwak getest op de schildklier dus hij zei oké dat is een aandachtspunt die wij hierna gaan aanpakken.

De vraag is dan hoe hij dat dan wil behandelen. Ik denk dat er maar een oplossing is en dat is dierlijk schildklierhormoon. Kruidenpreparaten e.d werken m.i. in dit geval niet.
 
Ik denk dat er maar een oplossing is en dat is dierlijk schildklierhormoon.

Hoi Pike, niets mis met symptoombestrijding mits niet giftig, maar de oorzaak haal je er toch niet mee weg, met in dit geval dierlijk schildklierhormoonsuppletie?

 
@pike: ja klopt die voetenbadjes doe ik bij die arts. Ik heb geen idee hoe hij dit wil gaan behandelen, daar heeft hij het nog niet over gehad. Ik had ook nog even dat verhaal van exorfinen/endorfinen en dpp iv enzym bij hem neergelegd.
 
Hoi Pike, niets mis met symptoombestrijding mits niet giftig, maar de oorzaak haal je er toch niet mee weg, met in dit geval dierlijk schildklierhormoonsuppletie?

De oorzaak haal je er niet mee weg maar de vraag is of je de oorzaak kan weghalen.
Het kan een overgeërfde aandoening zijn, Tsjernobyl, atoomproeven, teveel mov, kwikbelasting enz enz.
En ook als je klachten allemaal verdwenen zijn met dierlijk schildklierhormoon kan je alsnog de oorzaak gaan onderzoeken en daar wat aan gaan doen.
Je hebt dan wel je leven terug in plaats van dat je tot in lengte van dagen allerlei therapieën aan het doen bent tegen klachten die allemaal een gevolg zijn van het feit dat je niet genoeg T3 in je cellen hebt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan