'Even' voorstellen: watisgezond?

@watisgezond ja, die man in Mercury Diaries kreeg ook last van zijn hart op een gegeven moment (om onverklaarbare redenen volgens de cardioloog). Ik ben benieuwd wat je van zijn boek gaat vinden, hij weet het heel treffend te schrijven en heeft veel humor maar is wel doodziek geweest.

 
Humor is wel van belang, dus gelukkig heeft ie dat!
Ik denk dat ik het boek over een week in huis heb. Kan niet wachten!

 
Gewoon theelepel bica oplossen in water en opdrinken? Kan ik zo wel eens nemen.
Ik neem wel eens een magnesium voetenbad met toegevoegd bica. Helpt ook wel.

Epsom zoutbad zal ik eens over lezen.

 
Epsom zout is magnesium, ik doe het ook wel eens in een voetenbad. Het werkt wel. Ja, bica gewoon oplossen in water of ik heb het net in wortelsap gedaan. Zo nog eentje.
Veel plezier met dat boek. Hij is ook heel laag begonnen en heeft tussendoor aan heel veel andere gewerkt. Parasieten, darmen, nieren en zo. Je gaat het wel lezen. Hij is ook echt iemand die alles grondig onderzoekt voordat hij de dingen gaat doen.

 
@Pike een stuk of 6, dat is genoeg om ook een kwikbelasting te hebben (kan al bij 1 hoor) en te overzien wat verwijderen betreft. Als je er iedere keer twee doet dan ben je er over anderhalf jaar van af. Is dat te doen voor je financieel?
Dat wordt moeilijk maar dan duurt het maar wat langer.

 
Ronde 2 is alweer klaar. Vannacht is een alarm niet afgegaan, waardoor ik een dosis heb gemist. Ik begrijp er niks van. De wekker werkt normaal altijd. Nou ja, dan maar weer 3 dagen wachten.

 
@edwin gebruik je het alarm op je mobiel? Bij mij gaat 'ie ook af en toe niet af. Maar dat is nog nooit tijdens een ronde gebeurd aangezien ik dan met de timer werk (met als back-up het alarm/wekker). Voor de timer heb ik gekozen voor een minder indringend geluidje dan het wekkeralarm (heb een Samsung). Ik heb ook nog een trilhorloge maar die heb ik nog niet ingezet.

 
Voor dit doel heb ik inderdaad alarmen op mijn iPhone ingesteld. De timer ga ik voortaan ook maar als extra erbij gebruiken.

 
Ik heb op dit moment 1 amalgaamvulling en die andere twee zit nu composiet op maar waren vroeger ook amalgaam. Ondanks de composiet zie ik toch grijs eronder?

met welk bedrag moet ik ongeveer rekening houden? dan kan ik alvast gaan sparen.

 
@Sampjes
Daar hadden we het eerder gisteren al over een aantal berichten terug. Oftewel: ruim 100 euro per vulling.
Ik zou het wel bij een tandarts laten doen die gebruik maakt van een cofferdam en afzuiging (voor kwikdamp).

 
@edwin
Jij schiet door die rondes heen man! ;-)

Ik gebruik de timer functie op m'n iPhone. Ik mijn geval zet ik hem telkens op 4 uur als ik weer DMSA heb ingenomen. Daarnaast stel ik m'n wake-up light ook in als backup.

 
Ik schiet er doorheen, maar het schiet niet op op deze manier :roll: :wink:
Gisteren bedacht ik me ineens dat ik zo'n 4 a 5 jaar geleden last kreeg van urineweginfecties, herpes zoster (rode vlekken op mijn buik en benen) en sinds dat moment ook wintertenen als het in de winter koud is.
Nog niet eerder had ik het verband gelegd met kwik. Niet lang daarvoor heb ik mijn amalgaamvullingen laten verwijderen. Zonder bescherming en afzuiging. Dat kan dus goed de oorzaak daarvan zijn.

 
Oh sorry dat heb ik niet gezien. 100e is wel te doen! Ik denk dat ik geen vergoeding krijg van de zorgverzekeraar.

 
@edwin
Ik had begin vorig jaar vaak urineweginfecties. Misschien omdat ik toen zo afviel en het schijnt dat het kwik dat in je vet zat opgeslagen dan vrijkomt. Wintertenen heb ik ook en in het verleden ook winterhanden. En dat terwijl het helemaal niet zo koud was.
Zou allemaal met kwik te maken kunnen hebben.

Misschien ga ik al m'n symptomen eens opschrijven en dan hopelijk één voor één afvinken de komende tijd ;-)

 
@Sampjes
Als je een tandartsverzekering hebt (wat ik niet heb), dan krijg je het denk ik wel vergoed hoor.
Dan is het helemaal te doen! :-)

 
Ik heb alleen de introductie gelezen,geen verdere posts, weet dus niet of je huidklachten minder zijn. Ik had op m'n borst ronde jeukende schilferige vlekken, geen idee wat het was. Toen ik wietcreme erop smeerde, was het de volgende dag volledig weg. Laatst had ik het weer, en het het geschrobd met zuiveringszout, en nu is het weggetrokken Ik had de wietcreme destijds toegestuurd gekregen van stichting mediwiet voor m'n vader z'n melanoom, wat hij helaas niet heeft overleefd (was te ver gevorderd). Misschien dat je wat aan de informatie hebt.
 
Dag Alan,
Bedankt voor je reactie. Dit is echter een oud voorsteltopic van mij, wat nu als archief dient wat mij betreft. Hier m'n huidige, actieve topic:

https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan