'Even' voorstellen: watisgezond?

Zo'n speciale haar analyse kun je laten doen bij DirectLabs. Watisgezond is correct dat alleen een acute kwikvergiftiging in je bloed is te meten. Cutler legt het allemaal haarfijn uit in zijn boek en heeft trouwens een apart boek gewijd aan de haar mineralen analyse. Kom je er met het boek niet uit dan zijn er groepen die je kunnen helpen met de interpretatie.

 
Ik geloof zeker dat een kwikvergiftiging heel vaak een probleem is.
Zegt Cutler dat die haar analyse wel een goede indicatie van de mate van kwikvergiftiging geeft?

 
@Pike weet je, met kwikvergiftiging wordt eigenlijk alles in je lichaam aangetast. Het komt overal langs en binnen. Geen orgaan blijft onaangetast. Het heeft een voorkeur voor je lever, nieren, hersenen en darmen maar het laat geen hoekje van je lichaam vrij van kwik. Ik denk wel dat je zwakke plekken er eerst aan gaan, dat het daar het eerst merkbaar wordt.

Bij mij zijn dat o.a. de hormonale en neurologische systemen (ik heb last van prikkels en uitval). Ik heb ook last van geheugenverlies (dankzij de chlorella die voor herdistributie heeft gezorgd), spierzwakte, vermoeidheid, spierbranden, pijn in mijn ogen, tinnitus.

Ik heb net Mercury Diaries gelezen. Heel boeiend verhaal met heel veel suggesties over hoe je om kunt gaan met de dingen die zich onvermijdelijk aan gaan dienen tijdens chelatie. Bij heel wat hoofdstukken staan suggesties over boeken die je kunt lezen. Op nummer drie het boek van Weston Price. Andrew Cutler bovenaan.

Ik ga nu beginnen in het boek van Hal Huggins.

 
Bedankt watisgezond, zal het eens bekijken,
Jij hebt je amalgaan al laten verwijderen dus? En jij Downunder? Of moet je nog beginnen.
Wat kost dat ongeveer per vulling?

 
M'n laatste amalgaamvulling is ruim anderhalve week geleden verwijderd. Kost ongeveer 100 euro per vulling als er verder niets gedaan hoeft te worden, maar reken maar op iets meer.

 
@Pike ja, bij mij is mijn amalgaam er uit. Het koste bij elkaar ruim 600 euro voor 6 vullingen (ik had meen ik twee grote, 1 medium en 3 kleintjes). Ik heb ook zo;n rondom foto laten maken om er zeker van te zien dat er niet ergens anders in mijn kaak nog iets aan het zieken was. Maar dat zag er gelukkig goed uit. En het was inclusief schoonmaken bij de hygieniste. Ik was al een flink aantal jaren niet bij de tandarts geweest dus dat was echt bikken.
Ik ben heel bij dat het gedaan is. Het batterij gevoel is weg.
De nieuwe vullingen zijn wel wennen. Ik vind ze vrij hard, misschien dat mijn beet nog aangepast moet worden.

 
Ik heb mij er trouwens wel op ingesteld dat ik nog een flink aantal jaren bezig zal zijn met het kwijtraken van het gif en op orde brengen van mijn gezondheid. Het is niet anders. Wat zijn jouw plannen Pike?

 
@watisgezond je hebt de eerste ronde er op zitten, gefeliciteerd! Mijn hoofd voelde ook veel beter bij DMPS, in ieder geval bij een deel van de dagen tijdens de ronde. Ik heb nu voor het eerst ALA toegevoegd (3mg) en wow, daar werd ik niet helderder van. Het leek net of er mieren rondliepen in mijn hoofd :roll:
Ik vond het vrij pittig. Een indicatie dat ik behoorlijk vergiftigd ben?!! Maar het doet dus wel wat en alleen de ALA haalt het kwik uit de hersenen. Wie weet komende ronde weer even alleen DMPS.

 
Downunder, ik heb over 2 weken een afspraak bij de tandarts om m'n beet te controleren. Hij had zelf ook al aangegeven dat dat misschien nog aangepast moet worden. Vooral bij het eten van hard voedsel krijg ik van die zenuwpijnen bij m'n bovenkiezen, soms gevolgd door een verhoging (koorts). Heb jij dat ook?

 
Ik wil het op termijn wel gaan doen maar ik heb daar op dit moment geen geld voor.
Aan de andere kant kan je natuurlijk ook telkens eentje laten doen en dan een half jaar desnoods niet.

Ik wilde je net feliciteren met je amalgaan vrije mond maar dat klinkt ook niet echt fijn watisgezond.

 
@watisgezond Drukpunten ja, zenuwpijn gaat iets te ver misschien. Ik merk het aan een kies waar ik al last van had en waar jaren geleden al een witte vulling is ingezet. Dat is een kies waarvan hij al zei dat we die in de gaten moesten houden omdat ik last heb af en toe van koude/warmte. Die witte vulling wil ik nog laten vervangen en dan meteen mijn beet laten controleren.

 
@downunder
Bedankt! Jij hebt er dus een vrij pittige ronde opzitten met ALA? Ik vrees dat ALA bij mij er ook wel flink in gaat hakken en ik wou nog wel beginnen (over een paar maanden dan) met 12,5 mg...

Maar goed, je bent tenminste weer iets kwijt van het kwik in je hersenen :-)

 
@Pike geld speelde bij mij ook een rol om het uit te stellen. Je plan om er ieder half jaar eentje te laten doen is misschien juist wel goed omdat te veel ineens ook belastend is voor je lichaam. Om hoeveel vullingen gaat het?

 
@watisgezond ik vind het allemaal best wel pittig ja. Het doet wel wat met mijn lijf. Ik ben al blij als ik bijv. weer een paar dagen een helder hoofd heb of geen spierbranden. Het is de bedoeling dat dat permanent wordt, ha ha.
En ik ben laag begonnen omdat mijn bijnieren het ook allemaal moeten kunnen bijbenen hè.

 
Ik heb de mazzel dat ik die boeken allemaal kan lenen van iemand bij wie dit ook speelt. Wij maken er een hele studie van en lezen de originele werken.

 
@Pike een stuk of 6, dat is genoeg om ook een kwikbelasting te hebben (kan al bij 1 hoor) en te overzien wat verwijderen betreft. Als je er iedere keer twee doet dan ben je er over anderhalf jaar van af. Is dat te doen voor je financieel?

 
@downunder
Ik begrijp het dat je laag bent begonnen. Voor mij wordt het ook aanvoelen wat wel en niet kan.

Bij mij gaat het ook in fases. 2 dagen voelde ik me helder en sliep ik goed en vannacht was het weer minder en nu koortsig.
Waar ik sinds de amalgaamsanering ook last van heb (en misschien wel eerder eigenlijk) is dat als ik me fysiek een klein beetje ingespannen heb, dat m'n hartslag dan meteen flink omhoog gaat en een tijdje hoog blijft. Was ook een symptoom las ik.

Voordeel van veel symptomen is dat er ook veel verbetering kan optreden ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.968
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan