'Even' voorstellen: watisgezond?

Ik wou ook net posten dat m'n eerste ronde erop zit. Jij gaat dit weekend al voor ronde 2 toch?
Ik wacht nog een week langer voor mijn 2e ronde.

Wakker worden 's nachts is bij mij ook geen probleem omdat ik toch niet (goed) slaap.
Daardoor wel behoorlijk moe nu, dus ik hoop dat ik vannacht beter slaap.

Ook geen last tot dusver. Sterker nog: ik heb het gevoel dat de druk in m'n hoofd minder is, wat ik niet had verwacht omdat DMSA geen kwik in de hersenen zou moeten halen. Op sommige sites lees je overigens dat DMSA dat wel zou moeten kunnen.

Ben er niet rouwig om in ieder geval ;-)

 
Om 20.00 uur is het precies 3 dagen (72 uur), maar dan neem ik geen DMSA meer in, want dat zou dan het begin van de 4e dag zijn. De pil van 16.00 uur is nu nog werkzaam in m'n lichaam.

 
Sinds ronde 1 van de ontgifting met DMSA achter de rug is, heb ik al 2 dagen achter elkaar goed doorgeslapen. Halleluja! Dat is voor het eerst sinds een behoorlijk aantal weken. Lijkt dus gekoppeld aan die ontgifting. Ook nog steeds minder druk op m'n hoofd.

Verder heb ik me voor toekomstige controles ingeschreven bij Maasdriel Mondzorg (Peter Dros). Ik ga niet meer terug naar m'n vorige tandarts. Over 2 weken een afspraak voor controle beet.

Ik heb m'n dossier opgevraagd van m'n vorige tandarts en nu zie ik wat ze de afgelopen 10 jaar gedaan hebben:
- in 2004 werd geconstateerd dat er een stuk amalgaamvulling was afgebroken (wie weet hoe lang ik daar al mee liep) en pas anderhalve maand later werd dat uitgeboord (zonder bescherming) en opnieuw gevuld met ..... AMALGAAM!
- in 2005, 2007 en 2008 werden andere amalgaamvullingen onveilig verwijderd en nu met composiet gevuld.

Niet heel gek dus dat ik last begon te krijgen van allerlei symptomen (waaronder slapeloosheid), ook omdat ik veel getandenknarst heb 's nachts waarbij extra kwik vrijkwam.

 
Niet heel gek dus dat ik last begon te krijgen van allerlei symptomen

Ik weet zo even niet waar je allemaal last van had, maar je ligt aardig in de lappenmand dacht ik..
Had je voor 2005,2007,2008 geen klachten? Dus alles is eigenlijk wel te verwijten aan de amalgaam.. (kwik)

Heftig hoor, succes met de kuur komende tijd

 
Dank je Maarten!

Omdat m'n mond vol met amalgaam zit sinds ik een jaar of 10 was, heeft er al die tijd al kwik gelekt (elke keer als je eet, komt er een beetje kwik(damp) vrij). Ik heb sinds m'n pubertijd al klachten gekregen, maar toen werd er gedacht dat het bij de pubertijd hoorde. Misschien is dat ook voor een deel wel zo, maar het heeft zich daarna doorgezet en de klachten begonnen zich op te stapelen. Tot vorig jaar bleek dat m'n leverwaardes flink verhoogd waren, zeer waarschijnlijk dus door die kwikrommel (echo van lever liet geen afwijkingen zien aan lever, ook geen hepatitis, etc.).

Nu hoop ik dat ik hiermee de bron van de ellende heb gevonden (naast gezonder eten).
Het zal tijd worden! :-D

 
Zie dit filmpje waarbij je de kwikdamp ziet die van amalgaamvullingen komt: (staat ook op website van tandarts Dros)



In de comments onder de video vond ik deze opmerking van de gepensioneerde tandarts die het filmpje plaatste:

There is approximately 750 mg of mercury in an average filling. Measuring an old filling finds that 30 to 60% of the original mercury has evaporated.

 
Nee, ik niet. Die testen zijn niet betrouwbaar genoeg.
Na 12 jaar lang vijf amalgaamvullingen te hebben gehad ga ik er wel vanuit dat mijn lichaam met kwik is belast.

 
Ik heb wel eens zo'n test gedaan en daaruit kwam geen ernstige kwikbelasting.
Maar hoe betrouwbaar is dat inderdaad..

 
@Pike
Via de Mindlink test (spiertest) kwam er bij mij 100% kwikbelasting uit, maar ook zonder die test ben ik er van overtuigd dat de kwik in m'n lichaam me parten speelt. Veel van wat ik er over lees, voelt als herkenning (symptomen).

Bij het verwijderen van amalgaamvullingen schijnt nog meer kwik vrij te komen dan bij het plaatsen van amalgaamvullingen overigens.

En wat Edwin schrijft, is waar. Het is moeilijk te meten, omdat het binnen een paar maanden uit je bloed is verdwenen en zich vastzet in organen als lever, hart en hersenen (en een deel verlaat je lichaam via urine). Acute kwikvergiftiging is wel meetbaar in bloed, maar historische kwikvergiftiging niet.

Cutler schrijft wel over een specifieke haartest waar je wat uit op zou moeten kunnen maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan