Ik weet niet of ik.onderstaand filmpje van TFM al eerder hier heb gepost, maar anders had ik dit allang moeten doen:
Hij legt hier perfect uit wanneer zogeheten 'rechtse' vrouwen stoppen met 'conservatief' zijn. Hun favoriete vorm van conservatisme is als ze op een voetstuk geplaatst worden door rechtse mannen, die hen elke vorm van verantwoordelijkheid uit handen nemen. Tegelijkertijd willen deze 'rechtse' vrouwen ook de privileges die ze middels progressieve politiek hebben gekregen, zoals echtscheiding, voogdij, alimentatie, uitkeringen, abortus.
Op het moment dat ze een conservatieve kerel tegenkomen die niet bereid is voor hen de kastanjes uit het vuur te halen en hen werkelijk gelijk (als een man) behandelt, worden ze gedwongen om verantwoordelijkheid te nemen en werkelijk onafhankelijk en op basis van eigen verdiensten te slagen of falen. Het merendeel van de vrouwen zal dan hopeloos mislukken. En dan is het ineens niet meer zo leuk om 'rechts' te zijn, want dan ontbreekt de conservatieve hoffelijkheid. Links slachtofferfeminisme lonkt dan, zodat deze vrouwen alles wat ze op eigen kracht niet kunnen klaarspelen kunnen ophangen aan een of ander fictief 'patriarchaat'.
TFM stelt terecht dat libertarische Verlichtingsidealen op basis van gelijkheid de onterechte en onrealistische verwachting hebben geschapen bij conservatieve mannen dat vrouwen volwassenen zijn. Ik zie dit voortdurend om me heen: deze mannen snappen er helemaal niets van als vrouwen zich ineens als stampvoetende, pedante kinderen gedragen. Ze snappen niet dat ze dit gedrag zelf opwekken door vrouwen enerzijds te zien als volwassenen en anderzijds te vertroetelen als kinderen. Dit heeft geleid tot de mythe dat vrouwen 'mysterieus' en 'ondoorgrondelijk' zijn en vrouwen maken hier gretig misbruik van. Het GROTE GEHEIM dat nooit mag uitkomen en dat zij angstvallig voor zichzelf houden is dat vrouwen KINDEREN zijn en dat ze daarom helemaal niet onnavolgbaar zijn.
Zo'n type als Anne-Fleur Dekker dat in de media nog steeds de feminist uithangt, terwijl ze inmiddels zo slim is geweest om een 'conservatieve' vriend aan de haak te slaan, eet graag van twee walletjes: ze kan de pretentie ophouden om 'onafhankelijk' te zijn en tegelijkertijd rekenen op het warme bedje dat deze jongen met al zijn rechtse ridderlijkheid haar biedt. Hij behoort tot modern rechts, iets wat ik ook wel 'progressief rechts' noem, en die hebben allang feministische waarden omarmd. Als hij deze fratsen allemaal niet zou pikken van haar en haar volledig terugwierp op zichzelf was ze allang vertrokken, op zoek naar de volgende sukkel die haar wel wil geven wat zij wil.
AFD pretendeert een 'feminist' te zijn omdat dit haar uitkomt en haar rechtse vriendje vindt het allemaal wel best. Andersom pretenderen 'rechtse' vrouwen conservatief te zijn en omarmen ze ondertussen feministische waarden, omdat dit hen ook goed uitkomt. Helaas zijn veel rechtse mannen in dat opzicht naieve sufferds. Happy wife, happy life, nietwaar?
Ik geef dan ook niet de vrouwen de schuld. TFM stelt terecht dat vrouwen niet zijn veranderd en dat ook nooit zullen doen. Tenzij wij mannen veranderen en vrouwen eindelijk gaan zien voor de kinderen die ze zijn en altijd zijn geweest. En net als bij kinderen moeten we grenzen stellen en geen flauwekul van ze pikken. Bovendien moeten we ze de mogelijkheid geven om te falen. Van je fouten leer je, het leidt tot persoonlijke groei en dus volwassenheid. Dus mannen, stop met de kastanjes uit het vuur halen voor jullie vrouwen, laten ze nu zelf maar eens zien hoe sterk en onafhankelijk ze echt zijn!
Mike