Femke stelt zich voor

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Ik weet niet hoe mijn schildklier functioneerd maar daar maak ik me op dit moment niet zo veel zorgen over.

Wel maak ik me zorgen over mijn hoge bloeddruk waar ik nu nog matoprolol voor slik.

Ik heb al vanaf mijn 23 jaar een te hoge bloeddruk.


Trage schildklier = hoge bloeddruk. Verzwakte bijnieren = lage bloeddruk. Ik zou me dus wel druk maken om mijn schildklier, jouw zus had het ook en kreeg een hersenbloeding!

Mike

 
Hoi Mike, dank voor de opheldering.

Ik dacht juist dat mijn bijnieren verzwakt zouden zijn.

Of kan dat even zo goed nog zo zijn?

Ohh ik heb nog zoveel te leren..

 
@dirtsa

Quote:
Voor de lever doe ik regelmatig de milde leverreiniging, die staat op het forum beschreven. en daarbij dan een koffieklysma.


Wat eet je verder op deze dag? neem je deze leverdrank erbij, of neem je de hele dag vloeibaar? Ik wil ook graag weer de lever gaan reinigen, maar heb zo;n trauma van de vorige keer.. ik houd het niet vol om vanaf 14uur niet te eten, ben zo misselijk geweest/ De leverreiniging zoals Mike die beschreef met appelsmoothies zou ook nog een optie kunnen zijn..

ben benieuwd hoe jij dit doet?

 
Hoi Phoenix,

Ik was vergeten ff hoi terug te zeggen en dank voor je welkom!

Je schreef over kefir. Ik moet nog even uitvinden wat dat is :oops:

Heb je een nuttig linkje?

 
Thanks!

Nu nog even lezen over wat Dirtsa schreef over h2o2 of zoiets

 
Ikke, ik heb niet mijn eten erop aangepast. Ik doe niet de leverreiniging met bitterzout en appelsap enzo. Ik eet of drink na het avondeten niet meer en vlak voor t slapen neem ik citroensap/olijfolie/rauwe eieren.

En de volgende ochtend waterklysma en na half uur koffieklysma.

(3 dagen achter elkaar)

 
Dankje Poekie!

Interessante site maar ik zie nergens een adres o.i.d.

Ennuh waar ongeveer in het noorden van Nederland?

 
Quote:
Ik dacht juist dat mijn bijnieren verzwakt zouden zijn.

Of kan dat even zo goed nog zo zijn?


Er bestaat een delicate balans tussen de schildklier en de bijnieren. Als je problemen hebt met bijv. je schildklier moet je vervolgens de vraag stellen of dit primaire schildklierproblematiek is of secundair. Hetzelfde met de bijnieren. Als een van de twee hormoonklieren onderactief is gaat de ander hiervoor compenseren door overactief te worden.

Klinkt misschien nog allemaal te vaag voor je, dus laat ik het concreet maken. Jouw hoge bloeddruk verraadt dat je schildklierproblematiek primair is, dus je schildklier is onderactief. Hierdoor worden je bijnieren overactief ter compensatie. De bijnieren produceren dan veel cortisol, waardoor de schildklierfunctie onderdrukt wordt. De bijnierproblematiek is dan secundair.

Andersom kun je ook primaire bijnierproblematiek hebben, te merken aan een lage bloeddruk. Je produceert dan te weinig cortisol, waardoor de schildklier overactief wordt. De schildklierproblematiek is dan secundair.

Een onderactieve schildklier levert vele klachten op. Hier zijn er enkele:

- Lage lichaamstemperatuur

- Trage hartslag

- Trage spijsvertering

- Traag van begrip, sloom

Enkele symptomen van een overactieve schildklier:

- Hoge lichaamstemperatuur

- Snelle hartslag

- Snelle spijsvertering

- Gejaagd, zenuwachtig

Uiteindelijk kunnen zowel de schildklier als de bijnieren uitgeput raken, waardoor ze beide onderactief worden. Mogelijk speelt dit bij jou, maar ik heb nog meer informatie nodig omtrent je symptomen om dit te kunnen vaststellen.

Mike

 
okee, dat is al weer iets duidelijker.

ik vermoed dat de schilklier en de bijnieren idd beide uitgeput zijn.

Hoe kun je dit vaststellen?

Bij de huisarts hoef ik volgens mij niet aan te kloppen. (zomaar een donker bruin vermoeden :lol: )

Welke in info heb je nodig Mike?

En welk boek of boeken kun je me aanbevelen?

Ik wil er graag meer over weten.

 
Goeiemorgen!

Ben net terug van mijn ochtendwandeling (in de scootmobiel hoor)met mijn trouwe viervoeten en ik merk dat ik weer geniet van de frisse lucht en het lekker spelen met mijn hond.

Wel 20min in de zon gezeten terwijl doggie lekker rond snuffelde.

Zelfs een stukje gelopen zonder hulpmiddelen.

Ik voel me zoveel beter al. En dat binnen 3 weken tijd.

Eind december voelde ik me zo slecht dat ik dacht als er niet snel iets veranderd dan leef ik niet lang meer.

En nu voel ik mijn innerlijke kracht weer boven komen!

Nu net zijn mijn boodschappen gebracht met de rauwe melk.

Ik ga snel op zoek naar welke smoothie ik ga maken!

 
Net mijn eerste smoothie gemaakt met verse rauwe melk.

Ik heb op gevoel gemaakt, gewoon bedacht waar heb ik zin..haha

Dus, rauwe verse melk, bio zure room, vers bio citroensap, kaneel, honing, kokosolie, kurkuma, gemberpoeder.

HEERLIJK!

Nu ben ik benieuwd hoe mijn lijf hierop reageert hihi

En wat ben ik blij met de hofweb winkel die alles thuis bezorgen!

Help, ik vin het zo lekker...kan niet meer stoppen, heb al bijna een halve liter op hahha.

Kan toch geen kwaad hè??

Ach dat zien we dan ook wel weer!

 
Mike bij mij is alles uitgeput

Heb je niet een organisch roze pilletje voor me dat ik lekker

te keer kan gaan met weinig rust, volop supermarkt voedsel en

op z,n tijd (niet elke dag) z,n genotsmiddelen

Heb ook last van een koud lichaam, door de schildklier zeer waarschijnlijk

400 mg iodine (2 van vogel) 2x200 mg

of Thyadine van Trimedica,via IHERB

Denk ik toch wel een aanrader, nou ik dit schrijf ga ik ook mijn mijn iodine opvoeren

naar de schijnbare grens van 1200 mg, volgens mijn chinese arts

van BIOMEDICA NATURA, die komt apart in het topic over oplichters

 
uh Lees82, zit je misschien in het verkeerde topic? :mrgreen:

Ik snap helemaal niks van je verhaal, sorry.

 
Leon,

Je bent inderdaad niet alleen fysiek, maar ook mentaal 'all over the place'. Op z'n tijd genotsmiddelen? Niet voor jou, dat blijkt wel uit je volkomen onsamenhangende posts van gisteren! Er bestaat geen organisch roze pilletje. Je hebt jezelf het wak in gedraaid, nu zul je je er ook zelf weer uit moeten draaien. Dit kost tijd en discipline. Volgens mij ben je echter nog steeds verslaafd, dus dat is het eerste wat je moet afzweren.

Mike

 
nah..de rauwe melksmoothie is me niet zo goed bekomen :(

Ik heb buikpijn, rechts bovenin..darmen, lever?

Wat nu?

 
Lever. Femke, bouw het langzaam op. Eerst rauwe melk, niet teveel, kijk hoe dit valt.

Ik kon wel meteen de appelsmoothie van Mike erg goed verdragen, zeker wat de lever betreft.

(2 zure appels, met schil en klokhuis(in blender), 2 citroenen(schillen met wit er nog om), grapefruit(zelfde als citroen), kokosvet,olijfolie, sole, beetje honing eventueel, half theelepeltje kurkuma/ koriander/kruidnagelpoeder/gembermoeder/kardemom en flinke theelepel kaneel.

en water (op gevoel, ik doe dit altijd samen met de appel, dat blendert wat gemakkelijker).

Ook al voel ik mij niet goed en heb ik nergens zin in ( dit heb ik overigens al een hele poos niet meer gehad, schiet mij net te binnen :D ) deze smoothie valt altijd goed.

 
Dank Dirtsa, ga ik morgen dit recept proberen :-)

Zou ik misschien eerst een leverreiniging moeten doen?

Ik heb het idee dat er wel de nodige verontreiniging op te ruimen is.

 
Ik heb de eerste reiniging pas na half jaar of zo gedaan. Je moet dus zelf ontdekken wat bij jou past. Als dit in je hoofd blijft zitten, dan is het misschien wel wat. heb je al eens klysma's gedaan? Of kun je gemakkelijk naar de wc?

Voor ik de leverreinigingen deed heb ik eerst klysma's gedaan, ik kon maar 1 a 2 keer per week. En door de klysma's heb ik veel minder last van zware benen.

na het leverdrankje ( ik doe de milde reiniging), doe ik 's ochtends eerst waterklysma om ontlasting te lozen, dan na een half uur een koffieklysma ( 400ml ongeveer) vreemd genoeg blijft deze wel kwartier tot half uur binnen, water nooit.

Hierdoor komt er nog meer los.

Ik ben dus eerst langzamerhand begonnen met ophogen van vetten en koolhydraten, ook langzamerhand, naar beneden.

Mike heeft ook het boek van andreas moritz vertaald, lever/galreiniging. Er staat, volgens mij bij ron fonteine, ook een beschrijving van de reiniging. Voor mij klinkt deze nog veel te heftig, ik ben echt bang om te moeten overgeven of snel naar de wc moeten(diaree), en aangezien ik niet bepaald mobiel ben doe ik de milde reinigingen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan