Femke stelt zich voor

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoi Pike,

Van alle kruiden, tincturen en supplementen die ik gebruik zoek ik altijd de goedkoopste variant.

Meestal is dat bij iherb of het kruidenpakhuis.

Losse kruiden (die gemalen zijn) capsuleer ik zelf.

Waar Epigenar uit bestaat dat weet ik niet want dat gebruik ik niet.

 
Ik denk dat de kwaliteit van de kruiden van zeer grote invloed is op de werkzaamheid ervan. Kruiden die op verkeerde manier zijn geteeld, geoogst of bewaard verliezen veel van hun kracht. Ook bij gemalen kruiden of de poeders die je in capsules kunt kopen heb ik mijn twijfels. De kwaliteit van kruiden is net zo belangrijk als die van alle anderen voedingsmiddelen/supplementen. Wanneer kruiden weinig kleur meer hebben, oud zijn of verpulverd zijn zou ik er mijn vraagtekens bij zetten of het gewenste resultaat kan worden bereikt.

 
Ja Tanja, dat vroeg me van de week ook steeds af: Hoe ik er achter kan komen welke kruiden en tincturen het zuiverste en meest werkzaam zijn.

Zo heb Sarsaparilla Extract van Source Naturals (tinctuur) en ik had ook capsules gekocht met Sarsaparilla Extract die ik even open had gemaakt en ik er geen goed gevoel bij maar ik weet niet waarom

Maar hoe weet wat echt goede kwaliteit is?

De Kaarbol tinctuur heb ik hier besteld https://sites.google.com/site/kaardeboltinctuur/.

Puur op gevoel en omdat ik op een ander forum er over had gelezen.

Met supps word ik ook steeds kritischer. Mijn Calcium Ascorbate is GMO vrij. Ik heb vorige week net de Ascorbinezuur (poeder)van AOV gekocht om zelf te capsuleren zodat er verder geen ongewenste stoffen in zitten.

En ik heb de visolie vervangen door die van Green pasture.

Als je nog tips hebt; Welkom!

 
Ik heb zojuist kruiden- en thee leverancier Piramide gemaild over de herkomst van hun kruiden en kruidenthee. Zodra ik antwoord heb zal ik het hier of in een ander topic meedelen, handig voor eventuele gebruikers hier.

 
Bedankt voor de waarschuwing Mike, daar schrik ik toch wel ff van.

De Kaardebol komt in ieder geval van Nederlandse bodem :-)

Zou ik door allen WAPF te eten die bacteriën ook mijn lijf uit kunnen krijgen?

Wat goed San, alvast bedankt!

 
Uit China zou ik zeker niets gebruiken, ook niet biologisch, want vaak wordt daar gebruik gemaakt van vervuild water om te irrigeren en daar is geen controle op.

Voor goede kruiden is dit een goede:

http://puur-aroma.com/index.php?page=kruiden

of

http://www.biobox.be/Thee-vrac.html

Zelf kruiden zoeken (weg van de snelweg) dan heb je wilde kwaliteit of zelf in je tuin zetten. Vaak zoeken we ver weg en vergeten dat de kruiden die je nodig hebt vaak in je tuin of je omgeving groeien.

 
@ Tanja

Die biobox blijkt niet ver van ons te zitten. Op hun site zag ik trouwens geen webwinkel staan. Wordt deze thee enkel verdeeld via therapeuten of valt deze daar ook af te halen ?

 
San bij Simonlevelt.nl staat er ook netjes bij waar het vandaan komt,hoe lang je de thee moet trekken etc erg leuk ook ;)

Drink zelf ook nog de theezakjes van piramide naast simonlevelt zakjes.

De kruiden[poedervorm], zoals geelwortel,curcuma van het merk pyramide grote kans dat het uit China komt dan?

Goed dat je het even nacheckt ieder geval Sanne!

De kleuren van mijn piramide kruiden zien er wel mooi diepgekleurd uit en smaken top ,dus daar ligt het niet aan.

 
Femke, de link die je zelf opgaf vond ik er ook niet verkeerd uitzien.

Quote:
Als regionaal voedsel het beste is voor ons dan geld dat natuurlijk ook voor kruiden. Hoe logisch



Exact!

Ik zal de herboriste die kruiden doceert eens vragen of zij nog tips heeft voor lyme tijdends de volgende les en dan laat ik wat weten.

Vivianne, ik heb deze tip wel via de opleiding gekregen, maar moet je volgens mij ook als particulier terecht kunnen, even mailen.

 
Tijm en pepermunt zou ook weleens goed kunnen werken(antibacterieel) en de bloem van de paardenbloem is goed voor de immuniteit.

 
Ik ben gestopt met alle Lyme kruiden behalve de Kaardebol tinctuur omdat die biologisch is en uit Nederland komt. Ik heb veel gewrichtspijn momenteel en ben heel erg moe en emotioneel.

Mijn focus lag de afgelopen weken op meer vet en meer eiwitten. Dat lukt goed ( 1 pakje roomboter in 2 dagen, olijfolie door de yoghurt maar ik groei wel helaas en ik denk dat komt door de kokosbloemsuiker en de honing.

Vandaag heb ik pijn in de nierstreek dus ik denk dat mijn bijnieren protesteren. Misschien zit ik toch te laag met mijn koolhydraten.... meer rijst en groente eten?

 
Quote:
Ik zal de herboriste die kruiden doceert eens vragen of zij nog tips heeft voor lyme tijdens de volgende les en dan laat ik wat weten.


En hier is ie dan, niks exotisch bij:

Een combinatie van melisse, rozenblaadjes en lindebloesem is in het algemeen goed tegen lyme, vooral als je goede bio kwaliteit verse (of echt vers of minder dan een jaar oud en zorgvuldig gedroogde) kruiden neemt is dit een goed kruideninfuus.

 
Hoi Femke,

Hoe gaat het nou met je?

Je vroeg waar je je zou kunnen laten doormeten wat betreft wat je precies voor middelen tegen de lyme en voor je immuunsysteem nodig hebt. Ik kom nu voor mijn zoon en mezelf bij Remco van Lieshout in Leusden. Hij test je helemaal uit met een heel goed vegatest apparaat met meerdere frequenties. Mijn zoon krijgt heel andere middelen voor de Lyme (wat hij dus ook heeft, bleek uit de levend bloed analyse van Remco) dan ik. Maar er is ook iemand in het noorden, van wie Remco het meeste heeft geleerd: Jean Ludwig, in Broek in Waterland.

ik hoop dat het wat beter met je gaat :P

groetjes

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan