(financiële) toestand in de wereld

Een beetje traag en natuurlijk zeer naief van mij maar heb nog steeds geld op mijn bank. Wat is het beste dat ik kan doen? Jullie spreken hier allemaal over zilver, goud, bitcon etc. Waar kan ik dat allemaal kopen? En wat te doen met mijn aandelen en obligaties? Damn, ik volgde dit niet echt. Hopelijk niet te laat. :oops:

Een beetje traag en natuurlijk zeer naief van mij maar heb nog steeds geld op mijn bank. Wat is het beste dat ik kan doen? Jullie spreken hier allemaal over zilver, goud, bitcon etc. Waar kan ik dat allemaal kopen? En wat te doen met mijn aandelen en obligaties? Damn, ik volgde dit niet echt. Hopelijk niet te laat. :oops:
Ja, dan heb je nog een hoop leeswerk voor de boeg :-) DYOR is het devies.

Aandelen ben ik nooit een voorstander van geweest, ging bij mij bijna altijd mis (op 1 keer na toen het (heel) goed ging :-))
Ik denk dat er een behoorlijke crash aan zit te komen op de aandelenmarkten.

Ik ben vanwege de debiele goud zilver ratio op het moment (ong 80) een grotere voorstander van zilver dan van goud. Als je zilver koopt en de ratio daalt dan kan je goedkoper goud kopen met je zilver, is dus een gunstige stap. (ga altijd voor fysiek en nooit voor papier) Online bestellen is goed mogelijk. Zilveren munten zijn beter dan baren wegens de BTW.

Crypto is een gok en kan je doen met een gedeelte vermogen waarvan je het verlies kan dragen :) Ik ben nog steeds pro BTC en niet voor alle andere crypto's. Maar ook hier moet je je gevoel volgen. Als je je er niet lekker bij voelt, niet doen!!

Hier nog een stukje over de fin crisis icm de plandemie: https://dissident.one/2021/12/16/25180/

Ja, dan heb je nog een hoop leeswerk voor de boeg :) DYOR is het devies.

Aandelen ben ik nooit een voorstander van geweest, ging bij mij bijna altijd mis (op 1 keer na toen het (heel) goed ging :))
Ik denk dat er een behoorlijke crash aan zit te komen op de aandelenmarkten.

Ik ben vanwege de debiele goud zilver ratio op het moment (ong 80) een grotere voorstander van zilver dan van goud. Als je zilver koopt en de ratio daalt dan kan je goedkoper goud kopen met je zilver, is dus een gunstige stap. (ga altijd voor fysiek en nooit voor papier) Online bestellen is goed mogelijk. Zilveren munten zijn beter dan baren wegens de BTW.

Crypto is een gok en kan je doen met een gedeelte vermogen waarvan je het verlies kan dragen :) Ik ben nog steeds pro BTC en niet voor alle andere crypto's. Maar ook hier moet je je gevoel volgen. Als je je er niet lekker bij voelt, niet doen!!

Hier nog een stukje over de fin crisis icm de plandemie: https://dissident.one/2021/12/16/25180/
Ik zie trouwens dat er op 101munten.nl niet zoveel zilveren munten te koop zijn (m.n 1Oz veel op) Kilo munten zijn er nog wel.
Gouden munten zijn er ook nog voldoende om b.v. 20K op stuk te slaan :)

Beetje rondshoppen, je ook ook op marktplaats kijken

Ik ga voor een groot deel mee met Zathras.

Goud is onbetaalbaar geworden, maar zilver is wel betaalbaar. Vooral als je op zoek gaat naar zilveren munten. Er zijn talloze particulieren die hun oude muntencollectie op zolder vinden en er nu van af willen. Met dit soort mensen kun je goed zaken doen. Soms hebben ze ook zilveren sieraden die ze kwijt willen, die kan je dan mooi meenemen in dezelfde deal.

Ik weet dat jij Belgisch bent, ingrid/converted2, en je man Brits en dat jullie in Frankrijk wonen. Ik kan alleen een indicatie geven van wat de gangbare prijzen zijn voor Nederlandse juliana- en wilhelminamunten.

Guldens en rijksdaalders: 5-10 euro per stuk (probeer 5 te onderhandelen)
Zilveren tientjes: 10-20 euro per stuk (probeer 10 te onderhandelen)
Jubilieummunten: 15-25 euro per stuk (probeer 10-20 te onderhandelen)

Het zilvergehalte in de guldens, rijksdaalders en tientjes is minimaal 70%, in de jubileummunten minimaal 90%.

Zathras gaf al aan dat dit priveverkoop is en dus buiten de BTW valt. Bovendien kan een malafide handelaar een staafje aluminium overgieten met tin en verkopen als zilver, jij en ik zullen het verschil niet zien. Oude munten hebben een zilvergarantie van de toenmalige overheid en zullen ook makkelijker verkoopbaar zijn als je ze zelf te gelde wil maken.

Mijn tip: ga niet voor de gebakken lucht die crypto heet, ook niet Bitcoin! Edelmetalen zijn geld, al het andere is krediet.

Mike

Waar ik nog niet helemaal uit ben is het volgende:

Wat te doen met schulden? Versneld aflossen of niet?.

Is voor beide wat te zeggen, met hoge inflatie daalt je schuld uit zichzelf, adak geeft een schuldloos bestaan een enorme vrijheid. Welliswaar willen ze in dit $^%$%^&^$%^KUTLAND dan wel weer de zaak in box3 gaan belasten dus dan word je gestrafd voor je spaarzaamheid.

Lastig lastig lastig

Niets lastigs aan. Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed. We moeten af van het idee dat als je schulden aflost je 'vrij' bent. Alle geld afkomstig van centrale banken is per definitie schuld, niemand van ons ontkomt hier aan. De leningen verstrekt door banken bestaan helemaal niet dankzij fractional reserve banking, waardoor banken hooguit 10% van de door hen verstrekte bedragen in reserve hoeven te houden. Voeg daar nog aan toe dat we in een maritiem rechtssysteem zitten waarbij iedere burger tot een product van een BV is verklaard die als onderpand dient van een door de 'elite' gemaakte schuldenlast die met geen mogelijkheid terug te betalen is, ook niet door opeenvolgende generaties na ons. Kortom, je bent niet schuldenvrij, ook niet als je alles netjes hebt afgelost. Mijn advies: zet je zuurverdiende centen om in dingen van blijvende waarde, dus GEEN Bitcoin!

Mike

Niets lastigs aan. Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed. We moeten af van het idee dat als je schulden aflost je 'vrij' bent. Alle geld afkomstig van centrale banken is per definitie schuld, niemand van ons ontkomt hier aan. De leningen verstrekt door banken bestaan helemaal niet dankzij fractional reserve banking, waardoor banken hooguit 10% van de door hen verstrekte bedragen in reserve hoeven te houden. Voeg daar nog aan toe dat we in een maritiem rechtssysteem zitten waarbij iedere burger tot een product van een BV is verklaard die als onderpand dient van een door de 'elite' gemaakte schuldenlast die met geen mogelijkheid terug te betalen is, ook niet door opeenvolgende generaties na ons. Kortom, je bent niet schuldenvrij, ook niet als je alles netjes hebt afgelost. Mijn advies: zet je zuurverdiende centen om in dingen van blijvende waarde, dus GEEN Bitcoin!

Mike
@mike, dan ga je er vanuit, dat [ZIJ] die positie blijven behouden? Het is toch aan ons om een nieuw systeem te implementeren waar we ons WEL in kunnen vinden zodra de boel in elkaar dondert? :unsure:

Ik.ga er van uit dat [ZIJ] de boel laten imploderen als een soort tactiek van de verschroeide aarde, voortkomende uit PANIC!!!.

Mike

Eens, echter, als alles tegelijk in elkaar dondert en uitkomt, dan kunnen zij ook het systeem niet opnieuw optuigen, en speelt het schulden die je nooit kunt afbetalen toch ook niet meer?

Klopt. Dan beginnen we opnieuw en voor [HEN] hebben we tribunalen. Gold shall destroy the Fed.

Mike

• Leuk
Waarderingen: Luz
Niet lullig bedoeld en misschien denk ik heel simpel: wat heb je aan goud en zilver als je bij de bakker staat? Dan moet je dus echt met gouden munten aankomen want met een goudstaaf kom je niet ver. En krijg je dan een stukje goud als wisselgeld? Ik zie dat niet voor me hoe dat werkt. Misschien dat het ook niet de bedoeling is om er iets voor te kopen maar meer als investering omdat geld niets meer waard is. Of geef ik nu m’n eigen antwoord 🤭😉

Als we een nieuw begin maken kun je dan je zilver of een deel ervan verkopen en zo startkapitaal verkrijgen in de nieuwe munteenheid.

Mike

Niet lullig bedoeld en misschien denk ik heel simpel: wat heb je aan goud en zilver als je bij de bakker staat? Dan moet je dus echt met gouden munten aankomen want met een goudstaaf kom je niet ver. En krijg je dan een stukje goud als wisselgeld? Ik zie dat niet voor me hoe dat werkt. Misschien dat het ook niet de bedoeling is om er iets voor te kopen maar meer als investering omdat geld niets meer waard is. Of geef ik nu m’n eigen antwoord 🤭😉
je kunt ook kleinere zilveren muntjes aanschaffen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan